Yes vad glad jag blir

Idag, för jag har tappat bort en hyrfilm som jag måste betala 250 kr för i självrisk. Gud vad roligt! Hatar mig själv ganska mycket idag, men men det är sånt som händer.. MIG.. bara mig.. Skit helvete.

 

Och jaha.. Ska jag åka till tunisien eller ska jag inte. Kan dra lite för och nackdelar

 

 Fördelar: Kommer bort från Sverige ett tag

Kommer säkert att bli roligt

det är inte när jag jobbar

Nackdelar:

Det kostar pengar som jag måste ta från sparkonto

Mamma gillar inte hela resan

 Jag hatar att bestämma saker

Jag behöver pengar till körkort som jag måste ha nästa sommar.

 

GAAAH Jag är dålig.

 

och här är en söt sak jag saknar


Så som i himmelen

Hyrde den med krille idag för han var tvungen att se vilken bra film det är.

Den är riktigt fin alltså.. Och brr vilka rysningar man får när Gabriella sjunger Gabriellas sång!

Den får en att tänka, och man kan inte släppa den på ett bra tag.

 

Idag så hade vi först engelska med en vikarie. Jag hatar det, dom är så jävla på en och frågar dryga frågor "jaha vad ska du skriva om då?" suck.. Ta er plats bakom ett skrivbord.

Sen så hade vi idrott där man skulle hitta på egna lekar och sen ska klassen göra dom och så ska man motivera varför den är bra osv.. min och darios blev väl lite sådär.. sämst.. Egentligen sög alla haha. Sen var det pizza mums och mums.  Prov efter det, jag vet inte hur det gick kändes bra i början men sen tappa jag bort mig. Får väl g iaf?

Efter skolan missade jag och krille två tåg så vi gick i stan med dogge putte och pålen. Det har visst öppnats två nya butiker i forum gallerian! Levis och Solo tror jag dom hette. Var inne på Solo.. jaa en till affär med 3 tröjor i som kostar en miljard som alla tillslut har. Precis vad uppsala inte behöver. Iofs hade dom jeans så det kan man kanske köpa där.

 

jaha vad ska jag göra med tunisien då.. Ska jag åka eller inte. 4500..För försäkring, flyg, hotell i en vecka m frukost, buss till hotell från flygplatsen..  Det är inte så mycket men det är ändå mycket. Blä. Och mina föräldrars stöd har jag ju inte.

Det skulle vara så roligt. Jag gillar verkligen sverige, och skulle kunna va här hela sommaren, men jag skulle vilja kommer bort ett tag så att man kan komma tillbaks och uppskatta det lite extra.

Suck.. vi får se

 

Casper försökte krossa mitt fönster med huvet när jag och krille kom hem.. Stupid Window!


Nån ligger i gräset ju...

Wtf.. Nej ännu en händelselös dag i mitt händelselösa liv.

 

Men jag vill till tunisien. ores gfdsagf


Lördag

Idag sov jag faktiskt extra länge, till klockan två trots mina föräldrars, eller jag menar min pappas tjat. Sen gick jag upp och jag har verkligen inte gjort nåt annat än suttit här hela dagen.. fy fan va lyckad lördag haha. Men nästa helg är det ju valborg. Ja jusst det. Valborg, vad ska hända! Får se hur det blir alltså. Förra året sög ganska mycket har jag för mig. Var det inte då jag var med jossan i slutet? det var iofs trevligt. Men på dan.. Jag mådde verkligen inte godis.

 

Jag måste se så som i himmelen snart igen. Det måste va en av dom vackraste filmerna jag sett. Och att den är svensk också! Riktigt bra. Kommer ihåg att när jag gick på den med min mor så ångrade jag mig innan filmen för det var nästan bara vuxna där.. Men när jag gick ut, med en märkbart tagen mamma, så log jag inne i själen och min hjärna tänkte endast på filmen i 4 dagar frammåt. Och låten, Gabriellas sång, den är riktigt fin den också. Det är en mycket bra film som alla borde se.

jag vill känna att jag levt mitt liv!

 

Krille skickade en länk till en artikel som skrevs samma månad som John Lennon blev skjuten. Mycket fin läsning, men också jobbig eftersom man känner sig så hjälplös .. Jag hade tagit dom där skotten för han!

http://www.john-lennon.com/magazines/thedeathandlifeofjohnlennon1.jpg

där har ni hela artikeln. För att "bläddra" skrev 2 istället för 1 i adressen osv..

Radiostationer spelade Beatles och John i flera dagar frammåt och folk valfärdade till Dakota Building där John bodde och blev skjuten. Flera tusen människor. Och över hela världen sörjde man. Man vet att minst 2 människor tog självmord pga att john dog. Hur ofta händer det nåt sånt idag? John var och är och kommer alltid att vara den bästa. Hade jag levt på den tiden hade jag nog aldrig klarat av hans död. Får rysningar när jag läser texten.

Tänk om han levt idag, tänk! Men 5 skott stoppade det.

 

brr The Beatles. Dags för alla som inte insett det än att börja lyssna och förstå att dom är världens bästa band.

 

 

Till kent nu då. Dom spelade på Vega i danmark iförrgår blir det och ikväll också, men det stog recension i expressen och aftonbladet idag. Alltså wow. Det kommer bli en upplevelse. kent kent kent. 27 och 28 maj! Äntligen. men först ska jag göra matte prov.. Det är verkligen en sten runt mitt huvud. Kan inte släppa den. Skit-matte. Onödigaste ämnet som finns. Jag måste nog räkna lite idag söndag..

 

I veckan har vi prov i videokunskap eller vare heter! Hoppas att det var nästa vecka vi hade i svempas ämne. Då har vi matte också kom jag på. Drygt. Mycket prov nu men snart  är det över! Fy satan va skönt.

 

Prov kvar:

Matte nationella, matte vanligt, plus 2 omprov (YES!)

Videoteknik 2 st?

Ljudteknik

Elsäkerhet

eng nationella i muntligt, hörsel och läsförståelse

 

Sen kan det inte vara så mycket mer, va? Hoppas jag verkligen inte.

 

Nu ligger min katt i mitt knä också.. han är så söt så att man kan inte va arg på honom även fast han  drar ut klorna när han ligger ner så att jag dör av smärta. Han är nästan som ett plåster på mig. Följer mig överallt.. mest på natten!

Oj oj va långt det här blir då. Nej orkar inte skriva mer jusst nu.

 

 


Muhammed VAR en pedofil

Runar har ju bara rätt.. Men nu ska han dö

http://expressen.se/index.jsp?a=273541

 

haha.. Ja jävlar. Om dom verkligen skulle döda runar, undrar vad som händer då..

 

men iaf så var ju muhammed en pedofil. Det är ju fakta.

 

 

Igår var jag med krille och stefan och åt äckliga chips med äcklig dipp. Som krille valt.


the day of da book

Jahapp vad har hänt idag då.. igår. Inte ett piss tror jag. Volleyboll på idrotten.

 

Igår gick min dator sönder..blev bluescreen. Jag vägrade tro det och skrattade lite med gråten i halsen och startade om.. funkade fortfarande inte. Jag var tvungen att sätta på musik högt och sen la jag mig i min säng och blev förbannad. Vad har jag gjort för att förtjäna det här?:(

allt borta.. skönt! Alla spel, all musik, alla bilder.. Varför är jag inte förvånad att det hände?

 

Nej fuck off Komplett jag ska ha vartenda jävla öre tillbaks sen kan ni få skicka den här datorn til nån annan stackars sate.

Imorrn är det fredag iaf.. Yes.. Måste göra massa skit i helgen för vid datorn kan jag ju inte sitta.

Det enda roliga med att sitta vid den gamla datorn, är den musiken jag har där, och bilderna! Ska lägga upp några  tänkte jag

 

 

Ja dom är fina dom.

 

sova!


Svempa

Ja idag hade vi engelska i skolan och sen svempas jävla ljudteknik. Fy fan va tråkig den är jag blir helt galen. Det går inte att ens försöka gilla den. 2 timmar är den också.. Kunde ha varit en halvtimma kanske?

 

Nej nu jävlar ska jag installera Call of duty och lira resten av dan om jag inte räknar nå matte.

 

en liten bild ifrån lördags:

Tur att den är suddig haha


Fotboll och igår

Igår var ok

Cyklade ut till simon! En massa kilometrar, men det var mysigt där! Luktade landet.. Det luktar alltid gott!

 

Jag satte på beatles och lyssnade, fy fan va bra det är.. helt sjukt. Men det var en tjej där som sa att beatles var överskattade.. Sämst tjej?

Jag och krille drog iaf från simon till särstabadet vid typ ett, träffade jossan där och BADADE! haha det ni.. Det var kallt men häftigt.

 

Och idag söndag så har jag varit på fotboll på råsunda. AIK-degerfors. AIK vann på ett självmål, hade mest boll och så men imponerade inget vidare. Får se hur det utvecklas!

Vi var 17600 där.. Imponerande! Sveriges största hjärta helt klart.

Men det bästa med hela matchen var att andreas andersson blev inbytt! Comeback efter 2 års skada.. Jag älskar honom, och det gjorde alla andra där också. Jubel när han blev inbytt!

 

Orkar jag gå till skolan imorrn.. blä

 

Imorse var det Edward Scissorhands på teve. Den är fin! Winona Ryder är grymt vacker i den också.. och filmmusiken likaså. Ta och ladda ner denna vetja:

 

 

Danny Elfman - Ice Dance

 

 

Dom i min klass skulle väl antagligen kalla det för en böglåt eftersom att den är lugn och vacker. All musik måste ju va hård!

 

Bra: Att vara singel

Dåligt: Att vara singel


hejgrej

haha allt försvan.. fuck

Simonize

Idag ska jag till simon för han fyllde år i torsdags! Lite party alltså. Får se hur det blir!

 

Aik förlorade SM finalen i innebandy IGEN, men jag orkar inte bry mig, för imorrn börjar ju superettan med AIK mot Degerfors. Vilket vårtecken!

 

Tar med mig en beatles skiva till simon.. om nåt går dåligt så finns det alltid beatles..
Dom är alltid nummer ett alltså.

 

Jossan frågade om jag vill bada inatt, haha det vill jag! Det skulle va ruggigt kul.. kallt.. Men vi får se när jag kommer hem från simon.. ska cykla dit också.. nervös för min cykel.. pallar den en sån lång sträcka? Fram och tillbaks stationen är väl tillräckligt.

 

Igår var jag med barret carro! Vi kollade The Beatles Anthology... grymt bra. Hon gillar beatles - tack!


blää

Ja blä på skolan. Tråkigt. Skoltrött.

Krille missade lost idag.. han är fan skicklig.

sov några timmar när jag kom hem.


Måndag

jaa denna tråkiga dag. Råkade försova mig en timma idag men åkte till skolan ändå, där vi var i tv studion. Mycket roligare än att lyssna på en lärare som pratar i flera timmar.. jag klarar inte av det.

 

Imorrn är det BIO MED BISSE! för 1 år sen den 12 april 2004 bestämmde vi att om ett år ska vi på bio. And here we are now.. Imorgon.

 

Annars idag så har jag lirat Vice City. Det är ganska roligt faktiskt, lite av ett evighetsspel. Köpte Du & Jag döden på vinyl idag också! Den var fin! Så nu har jag på CD, Vinyl, och limiterad utgåva.

Haha.. mycket kent.


Mathidla och My

The two "m:s" har jag vart med hos mathidla idag. Ma slog mig råhårt.. fy fan.. och kittlade mig gjorde hon också. Jag tror hon är kär i mig. I don't blame her! Måste säga att jag förstår henne-. My pratade mest om sina tankar på att slå igenom i fotmassage branchen. Hela kvällen fick jag och mathidla stå ut med hennes tjat om hur hon älskade den där hårda huden under fötter. Och hur hon inte kunde fatta att man kan få betalt för nåt sånt ljuvligt som att knåda fötter. Hennes favorit sak sa hon var att stoppa fingrarna mellan någon annans tår och sen gnugga lite..

Kan ju ses som lite.. konstigt.. Men.. äh

 

Vi åt scones.. det var gott, det har jag inte ätit sen i högstadiet när jag gjorde det på hemslöjden.. Nej så kan det inte heta.. Hemkunskapen, eller hemskkunskapen som min farsa alltid sa att jag sa.. Så var det!

 

Äh skriver lite mer snart.

 

Måste bara understryka en sak

Det jag skrev om my är inte sant. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt omogna beteende. Ibland bara slinter jag på tangentbordet och jag.. ja jag vet inte vad jag ska säga.. finns inga ord. FÖRLÅT MY

 

 

Föresten så är inte det om att mathidla skulle va kär i mig sant heller.. Jag ljuger hela tiden.. Bara mitt önsketänkande.. hon är visst tillsammans med den här snubben:

*avundsjuk*


Irriterande

Jag satt och pluggade hela eftermiddagen hemma hos mig med krille inför matteprovet. Kände mig säker på allt. Men vad händer? Jo dom tar med en massa dryga äckliga tal jag aldrig sett i hela mitt liv. "det är lika enkelt" säger dom. Men man måste tänka till lite. Fan heller att man ska. Det som är i boken är det jag lär mig och alltså borde det vara på provet.

 

jag är så grymt skoltrött

 

Igår var Lost jävligt spännande. Fattar inte att en del kollar på Melrose place 2 (a.k.a OC) istället..

 

Nu så har jag spelat världens mest irriterande spel, GTA vice city. Ett uppdrag är så jävla svårt så jag börjar gråta. Spelat om det 10 ggr nu. Klarade det en gång, men då körde jag såklart ner i vattnet och dog. Och man måste åka 23 mil för att spara. Kanske dags att fixa att man kan spara vart som helst i San Andreas.

 

Imorrn har vi prov igen i nån elsäkerhetsak. 5 kapitel och jag har väl egentligen inte lärt mig ett dugg fram till ikväll, så ikväll får man väl plugga. 

 

Föresten undrar hur många prov vi kan ha kvar den här terminen.. kan dra dom jag är säker på

Ljudteknik: 1

Jens videokunskap grejs: 1

Matte: 1 + Nationella

Engelska: Nationella

Elsäkerhet: 2

 

Kommer inte på några fler.. Har säkert fler läxförhör i svenskan, och nåt vanligt engelska prov kvar också.


Matte

Jahaja. Idag var det en ganska ointressant dag. Förutom att jag fick reda på att vi har prov i elsäkerhet på fredag, och nationella prov i engelska om nån vecka. När jag slutade nian tänkte jag: Fy fan va skönt aldrig mer nationella prov.

Varför sa ingen att man skulle ha den skiten gymnasiet ut?

 

Imorrn är det matteprov, Pluggade med krille här.. jag fattade fan alltså. Hoppas det går bra den här gången.När man gjort ett matteprov och fått g på det är det som att släppa en tegelsten från huvet. LÄTTNAD.

 

Föresten så går det inte så bra med bilder här. Min kamera slukar batterier som en.. vad som nu slukar batterier.

 

Ska lägga upp lite kent-signering bilder också nån dag. Och berätta om den braiga dagen.


Halvt misslyckad kväll

Var hos stefan idag.. eller igår då.. lite både och.

Jag, krille, stefan, jocke b, jocke e, petter, mathidla, my, carro och sofie var där.

Skönt att träffa petter igen, en gammal barndomskompis jag och krille var med mycket när vi var små. Men iaf Krille var så grymt dryg så jag vill nästan döda han men det gjorde jag inte. Vi gick till bussen sen med my, ma och carro och jocke välte skyltar och hej och hå, krille slängde sin mobil i marken, och sen när flickorna hade åkt så drog jocke ner krilles byxor plus kalsonger mitt på busshållsplatsen. Jag fick ont av allt skratt!

Sen drog jag hem på cykeln som stått på stationen sen i torsdags morse eftersom jag åkte till rosen efter jobbet. Kom hem, satte på Du och jag Döden med kent och självklart får man ångest. Det är skönt men ändå inte. Allt är skit

 

Jobba dag 3 föresten.. Vi behövde inte göra så mycket för inget fanns att göra. jag och krille gick upp på taket till jobbet och kollade ut över hela soliga stockholm. Fan va härligt det var.

Efter jobbet åkte jag till norrtälje och till the one and only rosen. Det var mysigt, och hon är så mysig och bra.

 

Nu ska jag kasta lite stenar i mitt glashus, och odla lite rädsla i mitt växthus.

 

Vi ska alla en gång dö, kom ihåg det.