fredag kväll

trött!! Som bara den. Men ändå lite pigg. Kommit hem till sara nyss, nu står hon och lagar mat och nynnar medan jag sitter här.. haha! Som det ska vara:) Nej men jag har faktiskt betalat en räkning... Hon nynnar skitgulligt iaf haha. Jag får flytta ihop känslor!

John Lennon är bäst och.. Det gick rätt bra att sälja idag!


Jag har sån jävla lust att se filmen 300.. det blir på fredag alltså! Fan va ball den verkar vara.. Men ikväll ska jag och sara titta på the queen. Ja det ska vi. Snart börjar allsvenskan! Woho! jag är peppad att gå på matcher och sånt.
Imorgon ska jag jobba och sen vara med Sara, och då ska vi hitta på nåt roligt! Jag gillar inte att jobba på helger men vad gör man...

Love!

Fan va härligt väder det har varit, jag menar är idag! Jag får sån lust att göra nåt, men frågan är ju vad.. Jag har i alla fall varit ute och tagit lite kort idag. Fast ändå så har jag dåligt samvete av att sitta inne! haha.

image511
hah! Jag satte helt enkelt kameran på tid och så kutade jag allt jag kunde.

okej nu cpade sig bloggen så inga fler bilder haha. Bara den där fula!
hej hopp!

image514
Det här symboliserar kärleken, två blommor som växer tillsammans, bundna för livet... eller nåt haha! Men ganska fint

image515
Gör det!

image517
en bäck

image518
Blommor igen! Utanför mitt fönster denna gång.

Nu ska jag gå på toa och sen ska jag och sara cykla ner till stationen! Fan va trött jag är idag. Vill sova i hundra år med sara... mmmmm!

Too late, my time has come

Nu ska jag åka till heby för lite klassfest. Det ska bli roligt men synd att inte sara kunde hänga med. Förlåt också för att jag var otydlig! Men nu är det dags att åka i alla fall. Får se hur det går det här..! Ska duscha hos tobbe för det hinner jag fan inte här! Hej och hå.


Var nyss på krusenberg och fikade, det var mysigt.

Odödliga låtar

Tänkte lista några odödliga låtar här. Vet inte nu hur många det blir, men det blir inga låtar typ smoke on the water som är odödliga bara för att dom är dom.. Vi får se vilka det blir! Det blir låtar som betyder en hel del för mig i alla fall.


Björn Afzelius - Tusen bitar


Björn själv om låten: Våren 1989 behövde jag en ballad, som avslutningsnummer till min sommarturné, men lyckades själv inte skriva någon lämplig sådan. Av en slump upptäckte jag sången när jag en dag köpte några kassetter till min bilstereo på en bensinstation i Danmark. När jag sedan under turnén såg vad som skedde i publiken under avslutningslåten förstod jag att något stort var på väg. Plattan sålde i 350 000 exemplar, och gav mig till och med en grammy i Danmark, trots att sången ju där redan var välkänd i upphovskvinnans, Anne Linnet's, version. I norge blev den Sonys största säljare sedan "Bridge over troubled water" med Simon & Garfunkel. Men jag är inte förvånad, det är en förtjusande sång.

Min kommentar: Den här låten är så jäkla mycket för mig. Dels så får jag minnen från min barndom, när mamma lyssnade på den eller när den var på radion när vi åkte på familjesemester. Det är 90 talet så det skriker om det. Det ljuva 90talet! Den är också skåne, dels för att jag lyssnade på den väldigt mycket när jag var på semester där med min mamma och pappa, när vi besökte falsterbo och gick på stranden där och ja en väldigt bra semester helt enkelt. Skåne är faktiskt jäkligt fint. Sist, men inte minst så är den precis som en annan låt jag kommer lista här, en Italien låt. På bussen ner och upp så lyssnade jag nästan enbart på denna och en annan låt, och Jessica och jag kommer nog alltid att minnas Italien när vi lyssnar på den. Fint minne där också. På ett sätt världens vackraste låt,  jag menar finns det någon annan låt där textraderna träffar så perfekt när man har blivit sårad och är ledsen? Farligt är dock att lyssna på den här låten när man är full och ensam för då brister det nästan alltid, hur jävla glad man än är!



kent - 747

Jocke Berg har sagt nån gång att han vill att man ska låta texterna få en betydelse för just sig själv.. Det är upp till var och en. På gott och ont! Det har varit mängder av diskussioner på kent forum vad 747 egentligen handlar om, kärlek, ett förhållande, olycklig kärlek, en flygkrasch, ingenting alls osv ja nej jag vet knappt själv. Bandet har dock sagt att låten är den dom ser som mest speciell av alla låtar dom gjort, och dom flesta fans anser att låten är bandets bästa genom tiderna. Den har bl.a vunnit en omröstning som gjorde på hemsidan för ett tag sen. Låten har länge (från att den kom fram tills Du och jag döden turnén) varit den låt som avslutat alla kentspelningar, och många är de tal som jocke har hållt innan låten. I globen 2002 lät det såhär:  Tusen tack!... Det är såhär att.. det här är.. sista kvällen för den här turnén, och vi har gjort en helt jävla grym sväng. Allt har varit underbart, och vi skulle gärna vilja tacka er som kommer och ser oss i såna här otroliga mängder. Det är bra jobbat för fem bondläppar från Eskilstuna. Ni.. Ni vet kanske också att det kommer ta ganska lång tid innan vi ses igen... Så är det.. Så det känns ganska bra att avsluta med den sorgligaste av alla dom låtarna jag har skrivit..[...]" Det är bara ett av många sista tal Jocke har hållt.

Min kommentar: Det här är världens bästa låt. Kanske. Så otroligt många minnen från den här också. Stadion 2003, när jag slutade nian och sen gick på kentspelning. Konkurerar med studenten som bästa dagen i mitt liv.  Det är nästan jobbigt att tänka på! Det var en perfekt dag, perfekt avslutning. 747 fick avsluta ett kapitel i mitt liv, och samtidigt påbörja sommarlovet, och ett nytt kapitel! Det andra stora minnet jag har från låten, om man bortser från alla konserter, ja för att nämna någon kalas turnén som jag var med krille på då jag såg kent första gången och det var så sjukt jävla mycket folk och en så sjukt jävla bra spelning. Både jag och krille håller det som number one kent spelningen. Kommer ihåg att mando diao spelade på lilla scenen då, då var dom helt nya.. Längesen! Fan va liten jag var då?2002. Jesus. Samma sommar som den spelningen så åkte vi på konfirmationsresa till Italien. Det var då det var tusen bitar och 747. Mest 747 måste jag säga. Det är världens bästa åka bil eller buss låt och eftersom vi åkte igenonm hela europa så passade den väldigt bra. Det var första gången jag hörde den faktiskt. FIck låna Isola av simon och satt och lyssnade på den en miljard gånger. Minst. Så det är lite samma som men tusen bitar, sjukt många minnen och härliga stunder som jag aldrig kommer glömma bort. Underbar melodi som känns långt in i hjärtat och en text som är så jävla.. jag kan fan inte förklara. Möjligen världens bästa låt. Har ni missat den hittils så är det aldrig försent.



The Beatles -  A Day In The Life

Den här låten är ett perfekt exempel på när två av världens bästa låtskrivare kompletterar varandra sådär magiskt som bara John och Paul kunde. John hade skrivit låten när han läste tidningen en morgon. Tidningen handlade bl.a om en bilkrasch och om 4000 tusen hål i vägen i blackburn, lancashire. John gjorde som bara John kunde och förvandlade det till en av dom vackraste låttexterna någonsin. Men låten saknade ett mittstycke, vilket Paul råkade ha liggandes, det ena ledde till det andra, och den mest revolutionerande låten någonsin hade skapats. John Lennon: "I dug it. It was a good piece of work between Paul and me. I had the "I read the news today" bit, and it turned Paul on, because now and then we really turn each other on with a bit of song... it just sort of happened beautifully."  Paul McCartney: The next bit was another song altogether, but it happened to fit well with the first section. It was really only me remembering what it was like to run up the road the catch the school bus, having a smoke, and then going into class. We decided, "Bugger this, we're going to write a real turn-on song!"". Och sen John igen: "I had the bulk of the song and the words, but he contributed this little lick floating around in his head that he couldn't use for anything. I thought it was a damn good piece of work." Det finns mycket att läsa och se och höra om denna låt, sök bara på wikipedia, läs böcker eller kolla på the Beatles Anthology. Det är spännande och roligt att läsa om den här låten. Att se hur tagen George Martin (Beatles producent) blir när han lyssnar på en studioversion av låten på Beatles Anthology är fantastiskt. "... Even in this early take, he has a voice, that sends shivers down the spine.."

Min kommentar: Ja vad ska man säga om den här låten. Det här är världens bästa låt. Jag ändrar mig till den här. Den här låten har allt. Jag kommer inte ihåg när jag hörde den för första gången faktiskt men den har hängt med länge. Men det var på senare tid som jag upptäckte dom alternative versionerna av låten och bara det var en ny värld. I den här låten var alla beatles i sitt esse. Först och främst texten och melodin.. Går inte att göra bättre. Paul och John när dom var som bäst. Alltså förstå att den här låten kom ut för 40 år sen!! 40 jävla år. Ringo har ofta blivit ifrågasatt för att inte vara någon bra trummis egentligen. I a day in the life slår han tillbaks alla kritiker i ansiktet, femton gånger om! Jag tror inte att någon trummis kan upprepa hans trummande i a day in the life. Det är en njutning att lyssna på. Också basgången är helt perfekt. John sa en gång att Paul var mycket bättre på bas än vad han trodde att han var. Jag vill påstå att Paul är en av världens säkraste och bästa basister.. Basgången är också en njutning.. Sen har vi Johns röst. Den är så sensuell och helt fruktansvärt grymt vacker. Jag kan börja gråta bara jag hör den. Läste i en tidning häromdagen där dom listade dom 100 bästa sångarna genom tiderna. John kom femma. Okej att Elvis kan få första platsen, men Johns röst var så jäkla speciell att den borde kommit tvåa. Ingen röst har kunnat röra mig lika mycket som den. A day in the life är också en sån där låt som om man sätter på den när man är full, t.ex när man kommit hem efter en utekväll eller när man är på en fest och folk har däckat eller håller på att gå hem, så berörs man extra mycket. Gjorde ju en musikvideo till den här i trean men inte ens då när vi arbetade så mycket med låten tröttnade jag ett endaste dugg. Jag tror faktiskt att jag krille och putte fått en hel del människor att börja lyssna på beatles, eller i alla fall fått människor att upptäcka låten genom vår video!
'

Fler låtar kommer!

01:42

NU ska jag sova! Imorgon är jag ledig. fan va skönt. Ska sova länge... Sen ska jag hinna städa mitt rum lite tills Sara kommer! Hoppas det är fint väder imorgon, då vill jag gå på promenad med henne, och sen titta på film såklart. Kanske laddar ner nån mer nu att kika på!

Vill nästan inte sova, för då blir det imorgon och då kan jag inte sova länge nästa dag.. haha.. Jag är sliten! Men det blir sängen nu ändå. Goodnight folks!

Norrland + update!

Tänkte berätta lite om norrland nu! Fast mest i bilder då då jag snart ska till jobbet. Men det var en jäkla trevlig helg faktiskt!
image489
Det här är mina två systrar på planet påväg upp. Det var ett risigt jävla propellerplan som var kanske 170 cm högt i tak så jag fick gå och ducka.

image490
Pappa och min tredje syster Ullis! Här har vi kommit fram till lokalen där festen för farmor som fyllde 85 hölls.

image491
Här ser man massa kusiner och systrar och en hel del annat.

image493
Jag och fridis!

image494
Farbror Einar serverade förrätten!

image495
Kusin Sophia med lilla Agnes som är min.. syssling kanske? Kusins barn

image496
Jag och Åsis!

image497
Fridafin

image498
ulla och soffan

image499
Åsa och jag igen! Björn i bakgrunden, som är Klaras man, som är min pappas syster.

image500
Efter vi hade käkat kyckling och så så satt alla och pratade en massa innan efterrätten. Min kusin Richard gick och satte sig bredvid pappa och frågade varför han skulle vara med i facket, varpå fackmaskinen gustaf satte igång. Här räknar han upp några fördelar med någonting!

image501
När man avbryter pappa i nåt så viktigt för att man ska ta kort så gör han alltid samma min och så säger han nåt i stil med ".. jaha du.."  hehe:ar och sen fortsätter han.

image502
fler kusiner och sånt

image503
FB-Einar! Han låtsades nysa mot mig typ tre gånger men jag fick aldrig med det på kort utan missade det hela tiden haha.

image504
Farmor!

image505
ullis och jag

image506
jag och farmor! jag böjer mina ben ganska rejält!

image507
lilla agnes

image508
alla kusiner! jag är den 10 äldsta. Ganska ung faktiskt!

image509
farmor + hennes barn!


Det var en trevlig kväll iaf, käkade lite kvällsmat sen innan vi åkte hem. Jag åsa ullis sophia petter och viktor åkte hem till richard och hade lite efterfest. Det var nice det med!

image510
rädda?

Jaja massa miljarder bilder så jag tar fan en paus igen haha. Blir senare! Hej hopp!

söt-öt + bra-br + rolig-olig + assnygg-ssnygg =

När jag cyklade hem från stefan nyss så pratade jag med sara hela vägen hem och sen lite när jag kom hem och innan jag gick innanför dörren! Jag älskar att prata med henne. Fast det är roligare att träffa henne!.. såklart. Hon var på någon fest nu i Sala och blev nog lite full av att dömma från smsen jag fick nyss haha. Saknar henne som sjutton. Vi kom fram till att vi har ett väldigt bra förhållande.. ja det stämmer. Det är underbart, skönt och fantastiskt! Älskar henne otroligt mycket, det är sanningen. Fast jag saknar henne sjukt mycket nu.. tänker bara på igår morse när jag steg upp och satte mig och kollade på henne i några sekunder. Skitsöt. Jag älskar när hon är trött och sover. Det gör det svårare samtidigt som det gör det enklare att gå upp. Man får pussa lite först bara sen går det lite bättre att komma upp. Världens finaste tjej har jag.


På tal om det så vill jag sova nu, helst med henne men det blir ensam inatt.. Trist. Men om jag bara kunde få bilderna från norrland av åsa nån gång.. segt!

nu kunde sara vart här va..

spelning

var jag på idag, igår på norrlands. Det var nice. Men nu är jag kissnödig och trött, godnatt

Vår typ!

Om det är mellan 0-10 grader varmt i mer än sju dagar i streck, ja då är det vår! Tydligen. Ja det var värst vad snabbt våren kom nu då. Om det nu hålleri sig så många dagar! Men så härligt.

image484
Såhär såg mitt fönster ut nyss.. Soligt och smutsigt

image485
Casper påväg in

image487
vackert!

image488
snödroppar


vaknade upp med sara idag, eller hon vaknade lite innan mig! Hade varit mysigt att gå på nån promenad eller nåt idag

Hej hallå

Jag tycker fan det är lite onödigt att skriva blogg nu när jag kommit hem från norrland fast inte fixat korten än. Då kan jag lika gärna berätta om det när jag fått bilderna, för då blir det lite roligare! Det var en trevlig resa faktiskt, och kanske behövlig! Fast sanningen är att jag längtar bort ännu mer nu.. Utomlands. Halleluja. Blir att spara en massa pengar nu när jag fått jobb. Fast jag ska ju betala nån jävla hyra hemma hos mamma och pappa.. Suck. Jaja Det är säkert skitbra att lära sig att betala pengar istället för att spara dom och bli rik. Sen ska jag köpa en dyr snygg jävla vårjacka. Nu ska jag fan göra det. Börjar bli vår nu, kan den inte vänta tills typ den 25 då jag får lön, hoppas jag. Ska köpa lite jeans då också. Och t shirtar som jag har en sjuk brist på. Laddar ner last king of scottland nu, snart kommer sara, då ska vi köpa godis och kika på den. Ska åka ner nu snart och köpa godiset och möta henne vid tåget, blir tredje gången jag åker ner på byn idag. Känns lite dåligt faktiskt, nu skulle man haft bil. Alla kusiner hade såklart körkort där uppe! Det är ju norrland så man måste. Hade jag bott där hade jag skaffat det när jag var femton. Inga lagar i norrland!

(styckeindelning!)

Hoppas det gick bra för åsis idag! Du får ringa sen och berätta hur det gick och sen skicka bilderna!

Yeaaah

Nya bloggen är skön. Funkar inte att lägga in bilder. Det var en bra ny funktion. Eller så är det min dator som är på gång ikväll! Tror på en skön blandning. Ja men ska jag berätta lite om helgen då!

I fredags jobbade jag sista dagen på sergel i stockholm, fy fan va skönt att slippa pendla till stockholm, jag är fan allvarligt trött på det, har gjort det tillräckligt i mitt liv, och sen på kvällen så kom Sara till knivsta för att få veta att jag skulle jobba på lördag. Surprise surprise! Hon blev inte så glad. Men vi köpte lite godis iaf som vi inte åt för vi somnade ganska kvickt. Sen på lördagen så gick jag upp och drog och jobbade. Kände mig jäkligt risig och jag jobbade bara tills klockan två halv tre nåt sånt. Medan så hade sara varit och simmat och hunnit hem en sväng. Hon är duktig hon och jag ska följa med och simma när båda har blivit friska. This sucks! Hon blir sjuk, jag blir sjuk, båda blir sjuka och hej och hå. Kanske borde sättas i karantän från varandra men hur kul skulle det vara? Jag behöver ju henne! I alla falls å åkte vi hem till mig efter jag slutat, jag vilade lite när jag kom hem pga att jag var så jävla slut, och sen käkade vi lite mat och sen drog vi och bowlade på fyrishov! Det var roligt, fast vi kom på att man ska vara några fler! Iaf ett gäng på 4 kanske. I början såg det ut som att sara skulle sopa mattan med mig, när jag t.ex tappade ett klot innan jag skulle skicka iväg det.. Som på film haha. Fast sara gjorde samma sak sen hon! Köpte en öl för att improva mina skills, och det gick fint! Sen köpte jag en cider till Sara, fast det var ett jävla krångel. När jag visade upp mitt visa kort så sa snubben i baren att det inte funkade där för att kortet har en sån där guldgrej på sig.. som typ alla kort har? visa kort, hallå? Jag blev irriterad, gick iväg och kom tillbaks och sa bara låt mig få dra det och tada såklart det funkade. Bowlingen sen gick fint, gjorde några strikes både jag och saris. Sen drog vi hem till mig igen, kommer inte ihåg vad vi gjorde då, och sen så sov vi iaf. Vaknade upp på söndagen och då var det dags för regina spektor. Ja fast inte på en gång då! Först så var vi och käkade på överpristhai stället här i knivsta med krille och sofia. Tror fan jag har satt min sista fot där inne. Om inte någon annan betalar då. Det var gott iaf, och trevligt att träffa sonka och krinka. Krille satt och pillade mig på låret hela middagen! Jobbigt! Men upphetsande såklart. Sen så åkte dom och vi åkte med the train to stockholm, frågade om vägen till china teatern men fan ingen visste vart det låg. Nån jävel tipsade om att det gick bussar dit. Va fan.. jävla stockholmare! När jag väl kom på vart det låg så var det ju aslätt att hitta dit och jag hade kunnat förklara vägen för en femåring. Vi såg Regina och artisten som var innan henne, som var ganska skön och rolig. Regina var också skön! Eller ja hon var skönast. Hon hade ett band med sig den här gången, positivt eller negativt det vet jag inte faktiskt.. Det var en ganska annorlunda konsert från den på södra teatern... Känns i alla fall som att jag har sett två sidor av Regina Spektor! Sara tyckte också om det. Efter Regina åkte vi hem, jag köpte 2 cheeseburgare på burger king.. Fy fan va äckligt burger king burgare är. Svindyra plus att dom smakade gummi. Nej crispy chicken som gäller på BK! Whopper kan föresten vara den äckligaste hamburgaren... Efter XLgrillen då såklart. Det var faktiskt när jag käkade på XL grillen i stan som jag bestämde mig för att inte käka hamburgare på ett år. Fy fan va vidrigt det var. Det roliga i det hela är att jag faktiskt höll det i ett halvår, men när jag väl käkade igen så var det en jävla hamburgare på XL grillen. Ironi i högsta grad! Kommer ihåg att jag tog en tugga och tänkte "...vad fan?" Kört. Iaf whopper smakar som bildäckslår med pinnar och bröd på. Sen kom vi hem, somnade rätt snabbt, och så var det monday bloody monday! Sara åkte till stan och jag stannade hemma för att krya på mig. Det har jag faktiskt gjort också. Men på eftermiddagen sen åkte jag till min älskling och sov där tills idag tisdag, nej fan nu blir det igår, jag borde sova, men i alla fall så åkte jag till jobbet idag, förlåt igår, medan sara mådde skitdåligt och stannade hemma. Jag tycker så synd om den där lilla sötnosen. Alltid ont eller mår dåligt nånstans! Inte rättvist! Kunde jag så skulle jag ta smärtan för henne. I'll eaze your pain little girl! Jag hade en helt okej dag på jobbet men konstiga, vanliga, snälla, sköna kunder och ja det var trevligt. Dom svåraste kunderna som jag märkt hittils det är medelålders utländska män, fy fan va svårt det är att fatta vad dom säger, eller vill ha eller ska förklara. Idag kom det in ett iofs skönt gäng med såna som skulle ha en rakapparat, och den ena snubben lät som att han hade en slemklump i halsen hela tiden. Jag ville så gärna säga på något snällt sätt -Du, du borde harkla dig! Men det gjorde jag inte. Iaf när jag jobbat klart så kom mamma och åsa in, mamma köpte en ipod 2 gb,  1299, kampanj på den veckan ut, det ni, fast den är iofs slut nu! Tyvärr. Sen så drog vi in till stockholm vi tre, och hämtade pappa och åkte till frida och mats. Där träffade vi mats föräldrar och en hund. Vi åt god mat och efterätt och drack lite saker! Sen så åkte vi till storvreta, lämnade åsa och sen åkte vi hem igen. Fy fan va det känns som vi har åkt mycket. Skönt att va hemma och skönt att gå och sova nu, som fan. Imorgon är det leverans, upp tidigt. Det är iofs ganska kul, nästan som julafton! Jobbar till sju imorgon, fett jobbigt. Efter jag jobbat så vill jag gärna träffa sara.. hoppas du blir frisk baby.

Det här blev långt!

image481
här kikar sara fram

image482
och där är regina!

image483