Tisdag

Sände radio idag, jag och putte var dom ända från vår grupp där. Det gick faktiskt rätt bra! Pratade om studenten. Ellinor var megasöt idag.. och jag var rätt het jag med! Sen jag kom hem har jag gjort lite på projektarbetet, och spelat battlefront 2. Det är ganska kul egentligen men tråkigt ändå. Samma sak hela tiden.

Kollade en stund på Big Brother men sen orkade jag inte mer. Herregud. Några tjejer hade nån diskussion om hur dom såg på varandra och att dom störde sig på grejer. Det är så jävla typiskt tjejer. Varför är det det enda dom bryr sig om? Snacka skit hela tiden. Okej BB - blondinerna är väl i en (IQ-)klass för sig, men tjejer är så jävla.. ja jag vet inte..  Dom tar aldrig tag i problemen, såg på Dr Phil häromdan om 2 kompisar som inte var kompisar längre eftersom dom snackat skit bakom ryggen på varandra. Dr Phil sa att det här är ett typiskt tjej-problem, killar dom tar hand om problemet direkt, kanske bråkar en stund och sen thats it. Det är ju så det är också! Hur hade min klass (bara killar) sett ut med några tjejer i? Jo grupperingar och massa skitsnack.

Såhär lät diskussionen dom hade i mina öron:

jojo men asså... aa eller hur.. nej men asså jah respekterar dej... men först tänkte jah liksom.. vikken jäla bimbo typ.. aaemen asså allvarlit.. assså jah vet att vi kommer bråka typ.. ja ba känner d på mejj.. men asså ja tycker du e helt okejj...

(sen går dom iväg:) " ASSÅ VILKEN JÄLA BIMBO HON ÄÄ!!! AAA jah hatar henne!!!"

(kommer tillbaks) HEEEEEJ gummaann. hur ee deee??

Ja man skulle nästan kunna säga att tjejer är falska.




Edit: Jo föresten den där bilden på hon precis nedanför.. Ni vet den där skärmsläckaren när en "bubbla" åker runt på skärmen.. ser ut som att bubblan fastnat precis vid brösten där. Ser lustigt ut

nähää

nähää

"Folk kommer nog tro att jag är en bimbo"


NÄHÄÄÄÄÄ DET MENAR DU INTE.. det tror inte jag! Jag tror att du är skitsmart.. Du ser jävligt smart ut i alla fall!



Världens vackraste låt-text är...

Across the universe.. Jag menar, läs bara den här versen:


Sounds of laughter shades of life
are ringing through my open ears
inciting and inviting me
Limitless undying love which
shines around me like a million suns
It calls me on and on across the universe


Nu ska jag iväg till tobbe snart, och 20-års kalas! Ska bli roligt. Även fast jag är lite osugen sen förr-förra helgen. Partade tillräckligt för några veckor då! Haha. Men men.


Olagligt söt

olaGLIGT söt

asdfiaodsjg8aWERJSD  ja.. jag tycker om henne

Höjdpunkterna 2005

Jag måste lista dom.

kent - Efter första dagen så kunde jag inte fatta att jag skulle tillbaks dagen efter. Det blev ännu bättre då! Det var grymt. Speciellt mannen i den vita hatten.

where the action is - jag kom mest för håkan.. Han var underbar, det var magiskt! missade hellacopters när jag stod i matkön. Men The Ark var faktiskt riktigt sköna. Moneybrother var helt okej också. Men håkan alltså!

Tunisien - När jag skulle tänka över vad jag gjorde förra året så var det något stort som jag bara inte kunde komma på. Resan till Tunisien! Det var mysigt, med balkongen över Sousse.. och hela känslan. Och det var så skönt när vi kom tillbaks till Sverige sen när det regnade på arlanda. Jag var så lycklig! Och svensk mat igen.. Haalleluja! Synd bara att vi inte gick ut mer och badade mer. Men jag behövde komma bort från Sverige ett tag.

Regina Spektor - Gick dit med barret. Innan konserten så pratade vi om att stanna kvar och träffa henne, men det var det nog ingen som trodde skulle hända. Men det gjorde vi, hon skrev en liten lapp, även fast hon hade bråttom, och så fick vi en varsin kram och sen så vinkade hon åt oss från taxin och slängde slängkyssar. Konserten var också helt underbar. Så fort någon visslade eller när alla applåderade så log hon jättestort eller lite blygt. Jag hade min ordfight med henne under konserten också "thank you" "-no, thank YOU!" Haha det var helt.. fantastiskt. När jag började lyssna på henne så tänkte jag att henne får jag aldrig se. Men det fick jag.. Och så underbart det var. <3

Ellinor - Jag förstod inte varför hon ville träffa mig när jag fick det där sms:et.. Men så blev allting som det blev och så blev det! Jag blev kär!

Ett kolikbarns bekännelser OCH Du & jag döden - Vilka skivor. Den stora längtan och väntan efter du och jag döden, och sen fort hem från skolan på releasedagen och 400 slag. Wow. Och den stora upptäckten av kolikbarn, som sedan förgyllde hela sommaren. Har nån hört nåt om Hurricane

AIK upp igen - Jag hade känslan av att dom skulle göra det hela tiden. Det fanns inget annat! Vi vann, vi gick upp igen och det betyder allsvenskan nästa år. Fan va roligt!

18 år - Äntligen, faktiskt.

Ingen vidare ordning på dessa. Men sen hände det säkert fler roliga grejer som jag inte kommer ihåg/inte orkar lista!


hjälp

jag har telefonen avstängd i en timme och vad händer. Jo någon ringer till mig, och det var från den där försökspersons grejen. Tänk om jag får den.. 9000 kr. Underbart

I love you so

and that is why, whenever I want you, all I have to do is dream, dream dream dream, dreeeeam

Nu har jag köpt min Håkan biljett så nu blir det Håkan Hellström på Katalin 15/3  Underbart! Jag kan inte längta mer:D Imorse var Ellinor sååå söt det var verkligen svårt att slita sig, men jag var tvungen! Sötgurka. Skolan, ja skolan är ett mysterium, vi gör ingenting. Eller jo på satsar lektionerna, men annars gör vi inte så mycket. Så skoltrött också!

Dagens låt är All I have to do is dream med Roy Orbison. Tror att det är Everly Brothers som gjort orginalet..  Mycket fin låt!


Special Needs

Gamla blandskivor som man hittar när man städar är det bästa som finns! Jag hittade 2 riktigt sköna skivor jag brände för något år sen. En del låtar glömmer man bort finns. T.ex Stranglers -  Golden brown från filmen snatch (som är råbra). Eller Placebo - Special Needs. Den sistnämnda har många minnen i sig så jag blir lite nostalgisk.

Den här helgen har jag städat. Hela tiden nästan! Men jävlar vad fint det har blivit det kan ni lita på. Nu kommer jag inte orka städa på länge haha men så får det bli. Idag, eller igår blir det, var jag på Yeah Yeah Yeah! En Beatleskväll på katalin i Uppsala med humor i också. Det var skitroligt! Och väldigt bra musik.. Beatles är verkligen det bästa bandet som någonsin funnits. Jag har insett ganska länge att det aldrig kommer komma ett sånt bra band igen. Vilken bredd dom har på låtarna!! Var också roligt att höra när en tjej sjunger beatles låtar, och för huvudtaget när andra sjunger beatleslåtar så bra som dom gjorde så märker man att wow, fan va bra det här är.

Nu saknar jag Ellinor så grymt mycket! Gah. Måste bli imorgon, så jag tänker gå och lägga mig nu.

Jo en annan låt från den där blandskivan är Björn Afzelius - Två ljus. Mycket fint!


Håkan

Kommer till katalin!!!! Det kan ju inte bli annat än succé!

 Och dit kommer även jag på lördag för Yeah yeah yeah!

Ängbyskolan

Min gamla skola, gick jag till idag, ensam. Tog en liten promenad eftersom jag var så trött på att sitta här! Gud vilken tråkig dag. My gosh. VIlka minnen man får från ängby alltså, jag måste gå in där nån gång snart också! Titta om det finns kvar några sköna lärare. 6 år sen jag gick där alltså. Wow.dator
En dator stog på i mitt gamla klassrum. Windows 98 såklart! Men ändå uppgradering, har för mig att det var 95 på min tid. Eller 3.11 också.

basket
Basketkorgen där jag spelade basket i sexan. Och platsen där jag bestämde mig för att bli "hip hopare" pga grupptryck haha. Ja herregud

stenen
Pax stenen har man suttit på mååånga gånger.

ängby
Och där är framsidan. Gick också till snurrgungan.. Hypersnurr hoho av franken var ju en klassiker.

Idag snöade det föresten igen om någon lyckats undvika det. Jag tycker sådär om det, var inte direkt beredd på det. Men det är mysigt! snööö



Nu ska jag sova. Läste precis en grej som kommer göra Ella glad men jag ska hålla det hemligt så att jag kan överaska henne sen. Good Luck!

Jaha

Jaha, ja.

Idag så sände jag radio för första gången i mitt liv. Det var rätt kul men jag var ganska nervös!


bilder bilder bilder

Jag har tagit några bilder bara.. jag tänker inte posta dom andra mindre lämpliga..;)

presenter
presentöppning!

gollum
haha

spy
haha spy anders

haha
ymca

skönt
mellan övergreppen var jag lite trött

putte dagen efter
putte dagen efter

våldtagen
under ett övergrepp. Ellinor är beskyddaren. som misslyckades vilket andra bilder visar

sötellaochsötjens
tjohej

råful
hahaha tjena fulkrille aaaa herregud

ellabanan
bananienor

jens ella
fundersam och besvärad

putte
putte hade minst huvud

puss
bilden är ett montage

sötis
ellinor och kvinnan av alla kvinnor i bakgrunden

anders röv
anders fräscha röv mitt i spyan

jens dario
cool bild bara

Måndag

Var nära att ta på mig jeans utan kalsonger idag, haha. Kan vara för igår. Skippade första lektionen blev det nu. Kändes lite dåligt men jag orkar inte hiih. Bara religion idag!


Igår hade jag finn-attack i ansiktet, det var hemskt. Men jag torkade ut min hud helt så nu jävlar.

wow

se där se där

sådär ja

Vilket party det var i helgen! oj oj oj. För mycket för att beskrivas med ord.


Rockbjörnen har delats ut nu verkar det som.. Aa vilken katastrof


Årets svenska manliga artist: Darin     - skitdålig
Årets svenska kvinnliga artist: Laleh    - halvbra
Årets svenska grupp: Bodies Without Organs   - verkligen jättedåliga
Årets svenska nykomling: Laleh   - det förtjänade hon kanske
Årets svenska låt: Timbuktu – ”Alla vill till himmelen men ingen vill dö”   - inte enligt mig men okej
Årets svenska album: Kent – ”Du & Jag Döden”        -  grymt album så det förtjänade det. Håkan kunde också vunnit
Årets utländska artist: James Blunt  - jag blir så trött
Årets utländska grupp: Green Day  - det förstod man
Årets utländska låt: James Blunt – ”Your’e beautiful”  - döda mig långsamt
Årets utländska album: Madonna – ”Confessions on a dance floor”  - det var inte så bra faktiskt.


Ellinor är mysigast!

Visst...

har ni färgat era ögon, ändrat läpparna med kniv
Hur kan du vara så skuren skalad och ändå vara vid liv?

sov hos ella inatt, och igår så lagade hon och sonja lasagne. Det blev gott! Sen kollade vi på folk i skolkatalogen. Jag har sovit så dåligt dom 2 senaste nätterna förresten. Inte bra inte bra! Inatt måste jag sova ut, och imorgon är det party hos denka i enköping. Får skjuts dit av Pålen, om jag inte måste åka buss.. För tydligen är vi för många i bilen blähäää. Men jag sa faktiskt innan calen att jag skulle med, med ellinor. jaja allting löser sig som sagt.

Vi köpte skön present åt dennis idag föresten. hoho!:D

Det är minnen för livet

- men du tar allting för givet

Nu har skolan börjat igen och jag kan väl säga att jag inte gjort någonting dom här två första dagarna. Bara blivit underättad om vad vi ska göra, och det stressar mig litegrann. Praktikplats måste jag fixa på något sätt, väldigt snart. Brådis! Men det är ju sista terminen mitt sista år.. Jag är faktiskt lite trött på skolan. Men jag ska försöka ta tag i det. Snart, väldigt snart. Hoppas jag får på det där produktionsbolaget, men jag vet ju att det är krille som kommer att få det. Men det vore helt perfekt att få det, jag vet ju att jag är intresserad av det, men jag vill se hur dom jobbar också, alltså så borde dom ge det till mig!

Annars kanske det blir att jobba på CCC i 7 veckor betalt, som någon slags praktik. :D


Kollade Sor filmerna i helgen med ella, eller nej ellinor (jag är inte van med ella än<3) och dom var lika bra som vanligt. "This is my Hour!" är ju fan .. gåshud och skitbra.


Nu mackor

Ett jävla slit

Det är vad mitt jobb är. Jag förtjänar så mycket högre lön..  Hur mycket lön man får borde mätas i antal kilo man lyfter varje dag. En tjej skulle aldrig orka med mitt och krilles jobb, aldrig. Men jossan ja hon får 120 kr/timmen för att sortera lite papper, medan jag sliter röven av mig för 69kr/timmen exkl. semesterersättning. Vaddå orättvist? Jag borde få slit-ersättning och dom som inte jobbar med kroppen som jag, borde få avdrag.

=D

Men nu är jobbet över i alla fall. Jag hann med att göra sönder en tröja och skära upp handleden. Men det är skönt att ha jobb i alla fall. Woho ellinor kommer sen, underbart! saknat henne. Det blir massage för hennes del, min rygg är död.