ytterligare en ny dag (dom fortsätter att komma)

I wonder if I wake one day and find my life wasted behind me

 

Idag så gick jag och krille på fotboll Aik - Öster. Det blev 1-1. Ganska bra ändå eftersom det var många saknade i truppen. Boateng var grym! Annars så var det konstigaste i hela matchen när målvakten i öster fumlar ut bollen över kortsidan och domaren dömer inkast.. den var helt klart över.


Efter matchen så träffade jag johanna! Väldigt trevligt:)

 

nu har jag kollat på liftarens guide till galaxen! Boken är så knäpp så det var filmen också.. vet inte riktigt vad jag skulle ge den för betyg..Men den var bra!vogonerna var heta.

Det enda fula var att Zaphods huvuden satt på varandra och inte bredvid varandra.. I boken står det tydligt att dom sitter bredvid varann.. Men men!

 

på torsdag kommer tobbe till town och på lördag är det ferre! woho

 

jag vill ha min lön också tack.


sådär ja

Nu funkar äntligen mitt internet på min dator!! wohooo!=D hmm vad har jag gjort på senaste tiden då.. Jag har jobbat, fyllt 18 och skaffat 2 mbit och träffat kompisar.

ursäkta mig

men mitt internet cpar sig

soöndag

 va.. allt jag skrev försvan.. bra sida.

 

Jag stör mig på att folk delar upp sina bloggar i kategorier.. man vill ju ffs se allts i den oirdningen det kommer. Bilder med texter osv.

 

 

NEJ MEN FAN VA SEGT DET GÅR ATT SKRIGA PALLAR INTE


tobbe!

Idag så tog tobbe studenten!

 

Idag vaknade jag (eller igår) vid kvart över åtta, klädde på mig och cyklade till thunmanskolan för att kolla på avslutningen med krille och jossan! Lite fina minnen! träffade jessica, och lärar sanna och lärar lennart!

 

trevligt. Sen kollade vi på när krilles sofie fick sina betyg och grejer. Efter det cyklade jag hem till mig, hämtade tejp, papper och lite andra fina grejer, sen cyklade jag till krille, och vi skrev ut några fina bilder på tobbe, och började fixa hans plakat! Fy fan va snygg den blev måste jag säga.

 

Svepte in det i lite plastsofie, och drog ner till tåget, Jusst då började det verkligen att spöregna, och fy fan va blöta vi blev. Helt sjukt mycket regn!

När vi kom in till uppsala gick vi till lennakatten stationen, och efter ett tag så såg man röken från tåget! Tåget stannade och alla började skrika, det var asmkt folk verkligen. Plötsligt dyker tobbe upp, han hade sett vårat plakat från tåget och han blev märkbart rörd av det!

 

Vi letade efter hans föräldrar och efter ett tag så hittade vi dom, och stog och pratade lite. Vi träffade även mia som grät en massa efteresom hennes elever går ut! 

Tobbes farsa frågade sen om jag och krille ville följa med på restaurang, han skulle bjuda oss och vi är inte dom som tackar nej till det! Han bjöd även malin, tobbes tjej, och johanna och johan. Vigick till zatziki och käkade.

 

Noterbart är att jag och krille fortfarande var helt grymt blöta. men det är så det ska vara. Tobbe stack iväg på ett flak I guess runt stan, och kom efter drygt en timme, med niklas också, som käkade på samma ställe med sin familj. Tobbe fick lite presenter, bla en photo Ipod och en fet klocka!

Sen åt vi rågod mat och vid efterrätten så höll jag mitt lilla tal haha. Alla blev nog lite rörda, jag också, visste inte riktigt vad jag skulle säga, väldigt sorgligt ögonblick. Ingen mer tobbe i uppsala och ingen mer tobbe på guc. Jag och krille får stå ut ett år utan honom. Tror det gick upp för alla på allvar att tobbe verkligen sticker nu. Efter efterätten så tackade vi tobbes far för att han bjudit oss, väldigt snällt, helt otroligt snällt! Och sen så sa vi hej då till tobbe, det var också lite jobbigt, skulle gärna ha hängt med han hela kvällen om jag var 18 och torr och inte så fattig som jag är.

 

På tåget hem skrev jag ett sms med en textrad ur kents - mannen i den vita hatten (16 år senare)

och senare fick det här svaret: "Tack jens. Hatar dej för att du höll det där talet. halva min släkt höll på att börja tjura. Inklusive mig. Jag kommer sakna er båda men jag kommer till knivsta i sommar och förhoppningsvis fixar jag lägenhet här i uppsala! Älskar er båda!"

 

mycket rörande alltså! Har varit många fina stunder med dej tobbe. Men dom är inte slut!

 

Kom hem, slängde av mig kläderna, somnade, vaknade senare, och nu sitter jag här med en klump i magen. Lyssnar på mannen i den vita hatten.. Nästa år är det min tur.. herregud! jag känner mig inte redo. Kanske blir jag det.

 

Dagens låt är självklart Mannen i den vita hatten. Bättre student låt finns inte, den ska jag lira hela tiden på min student. Även om jag kommer gråta som fan!

 

" En vind blåser skräp längs korridoren en sista gång"

 

 

Nu ska jag sova. Imorrn ska jag upp och klippa mig (ÄNTLIGEN!!) och sen ska jag försöka få snålpappa att köpa lite kläder å¨t mig.

 

 

kent kent kent kent kent kent kent. Grattis Tobbe!


AIK!

det har hänt en jävla massa grejer i veckan, jag har tältat, slutat skolan och gått på aik match!

 

Aik vann idag med 1-0! härligt.. och äntligen sommarlov. jaaaaaaaaaaa

 

snart fyller jag 18

 

 

Eftersom jag har noll bilder så tänkte jag visa lite från kent signeringen jag var på i mars nån gång.. den 22 tror jag bestämmt!

 

jag i mys jacka innan signeringen började

 

my också innan, och barret också

 

vi börjar se myspojkarna

 

är inte det där jocke och harri?

 

Sami i fel ögonblick, och markus är ball

 

jag blev så stressad av vakterna så att jag fick ta kort på två samtidigt.. här  jocke och harri

 

martin kollar in i MIN kamera. häftigt häftigt

 

Jocke med snygg tröjan blir bländad

 

jag tog lite kort från sidan också! jag tror att martin tänker på hur häftig tältturnén skulle bli

 

men hej igen martin

 

Och hej igen igen martin! jag undrar om han kände igen mig.. "okej det här är femte gången den där snubben är här"

 

Det var riktigt fint att träffa kentarna.. gick två gånger haha.. sista gången kom jag och my sist så då skakade jag hand med alla.. Ballt!


jag orkar inte

va... vaaa??!!
VA ! !

jag orkar inte jag orkar inte jag orkar inte

 

 

varför funkar inte piss helvetes jävla skit ljudet i min  dator? va?

jag vägrar tro att det här är sant

jävla pissskit till dator

helvete

vad gör jag för jävla fel??

 

när jag ska spela en ljudfil.. APAPAPAPAP nu har du inga drivrutiner installerade! nej jusst det.. det var ju därför jag installerade dom nyss? fan va kul.. roligt! härligt! underbart!

 

jag skulle kunna kasta den här skiten som kostade mig 7 jävla helvetes tusen (som jag kunde ha köpt sprit för, mkt roligare) kronor förra sommaren (!!!)  nerför ett berg och känna mig lycklig över det!! JAG HATAR DEN!! jag har haft den i över ett halvt år och den har funkat i kanske.. sammanlagt.. 1 månad? jävla fittkomplett, jag skiter i pengarna, den här datorn har bara vart ett stort jävla svart moln i mitt liv den stund jag har haft den!

 

får jag inte igång skiten den här gången så sätter jag mig på tåget till göteborg, åker till deras huvudkontor och slänger in datorn genom fönstret så kan dom få ha den för sig själva

 

 

AAAAAAAAA jag blir galen. VAD GÖR JAG FÖR FEL?:( det måste ju vara jag!! för dom har liksom bytt ut nästan allt i hela datorn

vad-gör-jag-fel

 

nej jag ska ge den här datorn till nån som kan datorer så får den fixa den för jag kan tamejfan inte. tack och hej leverpastej

 

 

ha hahhahhahahhhahhahhhahha åååh


Uppsala with krinka och hankan

Jepp jag och krille träffade hanna för en liten mysig promenad runt uppsala. Besökte bl.a domkyrkan.. Alltid lika roligt, vi kollade skor till hannas bal och köpte presenter på BR. Hanna gjorde. Vi hittade en massa coola leksaker på BR, bl.a en motordriven såp bubble blåsare.. sånt fanns inte när jag var liten inte. Klassikern bobby car fanns kvar, men det fanns även nya versioner med växlar, piano och grejer.. tsss... mes grejer?

Aja jag tänkte inte orka skriva så mycket i den här bloggen, mest lägga upp bilder.

 

Bobby car.. fortfarande en klassiker, lite nostalgiskt!Ganska liten dock

 

hanna dansar runt en barnvagn?

 

The one and only domkyrkan i uppsala

 

Hip hop pose utanför d-kyrka

 

Hanna ber

 

Gangsta Rap - bengt

 

Man kan inte låta bli att bli lite stolt.. VIlken kung alltså

 

The sun is shining och min lugg är så lång

 

vidare mot nya äventyr.. fast egentligen på väg till kyrkan.