Tiden utan Sara

Ja den har börjat nu.

Fan!


Och idag spelade AIK lika mot Gais, världens sämsta fotbollslag. Hur kan man vara supporter för en klubb som gais. "Hoppas vi kommer i mitten i år igen!" eller "SM guld 2533 om vi värvar rätt!". Varför kan AIK inte bara vinna när det gäller. Hade jag varit rikard norling hade jag sagt till spelarna: "Dif tar guld om vi inte vinner idag". Jag hade sprungit skiten ur mig. Hade dragit på mig ett gult kort och gjort 2 skitiga jävla mål, bara för att. Sen efter matchen hade jag varit så nöjd med mig själv att jag hade hoppat över efterträningen och strechningen och med ett brett leende gått ut i omklädningsrummet. Mission completed.

Helt plötsligt så är det helt tomt på bänken för offensiva alternativ. Det måste värvas mera, och inte bara argentinare. Fan, ska jag behöva säga upp mig och börja spela igen? Jag blir den nya mjällby. Fast forward. Jag ska bara springa och springa.


Imorgon är jag ledig. Fan va jag ska sysselsätta mig med.. Ingenting. Sen ingenting, och till sist ingenting. Sen måste jag sova.

Ja jag har börjat fundera när fan det ska hända någonting här. Jag vill ut och resa nu, lägga det tråkiga livet åt sidan ett tag och åka runt och se saker. Och bli rik som ett jävla troll, och det på nånting som jag tycker är ruggigt kul. Och jag ska aldrig bli den där jävla sell-outen. Jag ska lyckas bli rik utan lögner och utan sånt där skit. Ibland k'änner jag mig så jävla fast här, och då menar jag inte i knivsta, ingen lägenhet, varken i uppsala eller stockholm skulle göra nån skillnad.. Stockholm föresten, ibland hatar jag den staden. Själlös. Smutsig. Trist. Trasig. Satt på pendeln idag hem från stockholm och fick lyssna på nån trasig familjs jävla problem. Nej till den skitstaden flyttar jag aldrig. Jag blev så trött och deprimerad av att lyssna så jag satte på ipoden. Direkt kom George Harrisons "Just for today". Depp depp depp!



Den stora ensamheten utanför allt

Imorgon, när jag åker till jobbet, är det sista gången jag ser sara innan hon åker. Det känns stressande och skitjobbigt. Usch. Känns till och med som att vi ödslar tid vi kan vara med varandra nu när vi har duschat. Och att jag ska kunna jobba när det kommer vara massor med kunder och samtidigt sakna sara och tänka att nu åker hon och nu sitter hon på planet osv.. fast iofs känns det skönt att jag jobbar för man hinner ju inte tänka så mycket på det där jobbet! Speciellt inte när det går såhär bra!

Åh, Sara..


Jag kommer nu göra om den här  bloggen till en countdown tills hon kommer hem! jag ska göra så mycket meningsfulla saker...

Ska börja med att köpa en riktigt snygg jacka. Min är verkligen skitkall nu. Men då vill jag ju ha sara med mig.. Skit!

Nej men stefan ligger hemma som en så kallad vegetable och simon har kommit hem från the abyss och dom ska jag umgås med. Men imorgon ska jag lista allt jag ska hinna göra dom där 2 månaderna. Jajemen.



Jag älskar dig Sara!

1-1

I derbyt. Drygt. Skulle vunnit!

Men jag kan inte tänka på så mycket fotboll, det enda jag tänker på är Sara. Fan va jag kommer sakna henne när hon åker iväg. Sjukt. hjälp! Jag vågar inte tänka på den första natten.. eller nätterna.. usch. ÅÅåååh vad jag saknar henne NU! Vill bara vara med henne hela tiden nu tills hon åker..


hör du det,








bubble

Städdags

Nu är det städdags här i mitt rum. Ser verkligen förjävligt ut. Eller nej.. Det är bara äckligt. Varmt (!) är det också!

Får inte träffa Sara förrens på onsdag. Det känns som att det är väldigt lång tid tills det:( Jag saknar henne! Och älskar henne.


bubble

kent

Nu har ingenting kommit. Blev lite chockad först av låten men sen har den växt och växt och den är riktigt skön nu. Bra singel.  Man får komma ihåg att max500 var ganska likadan.

Idag har jag fått hela maxisingeln. 5 låtar.. mhhmm trodde jag. Förväntade mig B-sidor i klass med M och nihilisten och dom från DOJD skivan. Jag fick 3 jävla remixer på singelspåret. 1. Ingenting 2. Kass remix 3. Kass remix 4. Kass remix 5. Min värld

Remixer.
Det är något jag alltid avskytt. Hatat. Föraktat. Förkastat. Och så vidare. En låt görs på ett speciellt sätt jusst för att det är det bästa sättet att göra en låt. En remix, det är inte att lägga till ett gitarrriff där eller en extra vers. En remix det är att lägga på Dunk-Dunk och dela upp texten i delar där melodin från orginallåten är bortspolad. Kent och remixer hoppades jag att jag aldrig skulle få se. Men men nya tider antar jag.

Min värld då? Njae. Har också växt lite när jag lyssnat på den såhär på morgonen men jag hade högre förväntningar. Speciellt med tanke på DOJD b-sidorna. Men den har växt lite. Jockes röst låter riktigt kaxig.


2-2 mot Halmstad igår. Inte drömresultatet kanske. På den här länken: http://www.bortamatch.se/football/4
kan man fylla i resultaten av återstående omgångar och sen se tabellen hur den skulle bli då. Rätt kul! Derby snart också. Det blir en jävla match! Dessförinnan Hapoel Tel-Aviv FC i UEFA cupen. Hoppas att resan till Israel inte tar för mycket av krafterna inför derbyt bara.




Kulturnatten

http://www.aftonbladet.se/uppsala/article732081.ab

Aaaarrrrghhhh Come on! Är islam den humorbefriade religionen? Vi måste gå tillbaks hundratals år i tiden för att hitta folk som är så trångsynta och gammaldagsa. Om proften nu är så stor så skulle han inte ha något emot att va en rondellhund, tro mig. Han skulle bli hedrad, som någon skrev.


Idag är det den regniga kulturnatten!

Björn och hans låt Ikaros

image605


Det är så vackert så att jag kan börja gråta.


När jag tänker tillbaka på min barndom
ser jag skräckbilder tydligast av allt
ja dom gånger dom skrämde eller slog mig
är dom minnen som hårdast sitter fast
för som barn tar man kärleken förgiven
allting annat är mot ens natur
I den stund man tar steget ut i livet
är man bara ett tillgivet djur

image606

Ändå står snart dom vuxna där och pekar
ut en riktning dom tycker man ska ta
alla drömmar dom själva har förvägrats
vill dom förverkliga genom sina barn
Är man lydig belönas man och hyllas
revolterar man mister man allt
Ingen älskar ett barn som inte lyckas
Ingen älskar ett barn som är starkt

image607

Men vem besitter förmågan att veta
vad som ryms i en individ
och vem kan säga till någon annan
hur lyckan ser ut
vem kan säga vad någon annan vill bli

image608

Låt dina blommor slå rot där det finns jordmån
låt dina växter få leva där dom trivs
lås inte in dina plantor i ett rivhus
låt dom få slippa ett onaturligt liv
Låt den du älskar få pröva sina vingar
En dag så flyger din älskade rätt

Vill du bli respekterad av din avbild
får du visa din avbild respekt.


image610


image611



image609
sen så har jag kommit på att Björn var jäkligt snygg. Och jag känner på mig att Sara, när du läste det här och såg bilderna att du tänkte "snygg han är" eller liknande, jag satsar en tia!!

?:)