Morbror Jens!

kan ni numera kalla mig.. Hampus är man då morbror till! Väldigt stolt!

Måste uppdatera mera.. Valborg imorgon, jobb... sen 1a maj.. jobb... Jaja! Vi kör på det.

Nu ska jag hjälpa sara med en uppsats. I still got it.. Ibland iaf haha. Jag vänta rpå henne för hon diskar efter att hon lagat god mat.. Tur att jag har en sån fin tjej!

over och ut!


ps. jag vill spela nya gta men har ingen konsol ds.

jahaja!

Då ska man bli klippt idag igen av sara. Har så jävla långt hår nu.. Berlin uppdatering ska komma.. snart.. Jag lovar!

Annars så.. Är sara söt!

Nej,

Nu gör vi oss av med den här skitregeringen, eller vad säger ni? Har ni ledsnat nu, ni som skulle rösta på moderaterna för att Göran Persson var fet? Har ni förstått nu vad jag försökte säga och skriva? Men det går ju jättebra nu, tänker ni kanske. Tänk om. Vad var löftena? Vänta några år bara. Tills gungan kommer tillbaks, för det gör den. Så länge vill jag bara förmedla det här budskapet jag hittade så fint på en pin:

image661

Ich bin ein Berliner!

Måste ju bara ha den rubriken.. Såhär några dagar efter jag och sara kommit hem från Berlin så längtar man tillbaks extra mycket, inte minst nu när man insett att vardagen inte tar någon hänsyn till att man varit borta, och beter sig lite annorlunda.. Iofs har ju vårsolen kommit nu, vilket är minst sagt skönt. Enough! Sara har massa bilder som är tusen gånger finare än mina men hon har inte skickat dom än så ni får se mina n95 moments som adam alsing sa på nokia festen.

I alla fall! Tidigt som fan i fredags så gick jag och sara upp och fick skjuts till Arlanda. Älskar känslan när man ska åka utomlands, jag får typ känslan att fan nej jag stannar hemma men så tänker jag ändå att fy fan va skönt att komma bort. Blir en mix av känslor som man aldrig känner annars. Planet gick 07:15. Sara lika flygrädd som vanligt haha. Eller ja så rädd är hon väl inte men hon hatar det uppenbarligen. Jag tycker det är ganska roligt att flyga så länge man får plats i stolarna och inte sitter bredvid ett fetto (resan till bulgarien), och det är ganska gulligt och roligt med saras frågor som typ "okej? vad var det där?" och "Ska det låta sådär?".
image643
Syns lite dåligt men Berlin Tegel landade vi på.

Kom fram i Berlin och köpte bussbiljetter. Berlins busschaufförer skiter i om man har en biljett eller inte. Vissa visade biljett, vissa inte. Dom brydde sig inte. Man kunde lika gärna ha visat upp en bild på en penis och dom hade nickat. Jaja med hjälp av min n95a och en riktig turistkarta hittade vi till gatan som hotellet skulle ligga på. Gpsen visade på en byggnad framför oss, sara gick in och frågade men tydligen skulle vi inte bo där sa hon i kassan. Tur sa sara, för det luktade skit. Gick vidare på samma gata men fan det var ju rätt nummer och allt på det gamla hotellet så vi gick tillbaks och visst var det det! Luktade gammalt blandat med rök. Klockan var inte mycket och vi fick inte checka in förrens 14.00 så vi lämnade hotellet och bestämde oss för att gå på museum som vi planerat att göra den dagen! Så vi gick till busshållsplatsen.,
image644
Adenaurplatz där vi alltid gick på bussen.

Vi räknade ut vart vi skulle åka, nämligen först till Zoologisher Garten och därifrån buss nummer 100 till Under den linden/friedrichstrasse! Enthalte. Bitte aufstigen. Du können nicht zu die nånting mifahren. Sa dom när man kom fram till zooet, några gånger fick man höra det! Till slut kom vi fram till Under den linden, den kända gatan i berlin.

image645
Sara var glad över att komma fram.

image646
Maffig byggnad bakom Sara så jag bad henne att flytta sig!

Vi strosade runt där lite i jakt på museiön som den heter där alla museum som är nåt att ha ligger. Hittade en Ferrari affär med två sköna bilar i. Var inte stor alls och jag undrar vem fan som köper en bil där. Jaja. Jag posade lite snyggt med några euro i handen framför bilen som om jag räknade dom, sara tog kortet, men det syns inte så bra. Några andra turister skrattade lite åt oss. Det tycker jag är så härligt, turister är alltid turister och tycker att det är skönt att stöta på varandra och skratta åt att dom också tar kort på allt.

image647
Japp.

Vi gick till slut ut och efter lite tänkande kom vi på att vi ska få rakt fram. En jävla mass byggnader låg rakt frammåt som skulle kunna va museum och när vi trodde vi kommit rätt var det en liten bit kvar. Frågade nån tjej i kassan på nåt musuem. Just det det var en staty på good ol friedrich där också.
image648
Pill pill!

TIll slut kom vi till "ön". Var inte riktigt lätt att urskilja den som en ö, men visst det var en liten bro över till den.. Väl där blev vi nästan stunned när vi såg den mäktiga Berliner-dom. En bild gör den inte rättvisa, jävla maffig och vacker byggnad alltså.
image649
jävla ball alltså.

TIll vänster om Berliner dom låg ett av museumen. Altes museum där Nefertiti som alla vet står. Den kända skultpturen av drottningen med samma namn som det inte annars finns nån avbildning kvar av eftersom hon var så hatad. Eller iaf faraon hon var med, men man ville ju sopa bort alla spår av dom. Jaja wikipedia får ni kolla på! Det var en jävligt maffig byggnad det också med två råballa statyer på framsidan. Kom igen stockholm, efterlikna! Trött man blir på alla moderna skitstatyer. Det där är fan konst.

image650
Altes museum.

image651
Maffigt. Stor var den också.

image652
Andra statyn. Maffigt is the word. Sara höll på att bli dödad hon med!

Vi gick in och köpte oss 2 heldagsbiljetter på alla tre museum som finns där (egentligen 4, ett var stängt) och började gå. Första våningen var inte så kul, andra desto roligare!

image653
HÄftiga hjälmar dock. Tänk att nån haft den där på sig i ett krig, kanske dött i den.. Många år sen..

image654
Sara stog såhär i tio minuter innan hon kunde slita sig från romarens blick.

image655
Sara kunde läsa hieroglyfer!


image656
Den här var ball. Några 4 tusen år gammal ungefär och som ni ser på näsan har den faktiskt gjorts om en gång för att lika någon annan. Man återanvände statyer roligt nog. Först var det ramses 2 tror jag. Sen nån annan.

Sen kom vi till höjdpunkten då, kändes nästan lite overklgit då jag sett den så många gånger på history channel, nämligen Neftertiti!

image657
Vilket konstverk alltså. Riktigt fint.

image658
audio guide var att föredra! annars var det tråkigt.

Sen gick vi vidare, redan dödströtta till Perganon Museumet, eller nej först till nåt annat musuem kom jag på. neues museum. Eller fan var det fyra? kommer inte ihåg.m Skitsamma. Min mobil dog, eller rättare sagt jag sparade krutet tills vad som skulle komma. Porten till babylon!

image659
Happ den var den bästa bilden jag fick, men den var mäktig i alla fall! Man gick in igenom den så jag fattade inte först att det var den men det var det! Den har dom, om jag förstod det rätt, plockat hit bit för bit från det gamla riket Babylon.

image660
som det såg ut vid porten! Detta var en slags paradgata..

efter alla musuem och en paus med fellevererad mat från nåt ställe som låg vid bron över till ön ( vi beställde potatissoppa men fick potatis klyftor istället, men vi tog det ändå, och det var riktigt gott ändå!) så var vi dödströtta, kommer inte riktigt ihåg vad klockan var men kanske sex i alla fall så åkte vi tillbaks till hotellet. Där checkade vi in och gick upp på rummet som luktade så jävla mycket rök. Fy fan. Var tvungen att öppna fönstret. vi bestämde oss för att vila lite och sen gå  ut och äta. Vi somnade direkt och sov 3 timmar, vaknade, borstade tänderna efter att han kommit fram till att vi inte orkade göra nåt (gick faktiskt upp 04,00) och sov tills nästa morgon. Åt då den enda frukosten vi åt där, var inge vidare egentligen men funkade ändå, och sen drog vi ut på stan med målet att shoppa!


Forts. följer!