Berlin

Nu tror jag att det är klart - jag och sara åker til Berlin. Har bokat och hela fadderullan!

"Hej Jens! Då är din resa bekräftad och betald. Här kommer dina färdhandlingar"

Woho!

Vi ska se mycket i Berlin, Sara och jag. Vi ska vara jävligt kulturella! Är ju bara några dagar så vi måste fylla dom till bredden. Hotellet såg helt okej ut, men där ska vi ändå inte tillbringa tiden! Brandenburger Tor, Tv tornet, Nefertiti, porten till babylon, checkpoint charlie, potzdamer platz, riksdagshuset and more to come! 28-31 mars blir det, riktigt kul ska det bli! Stor stad är det dock, så det blir att ladda mobilen med berlin kartor! Men det ska hur som helst bli riktigt mysigt att åka dit med älsklingen!

Jens och Sara i Berlin!

image626
 -Inom en snar framtid!



DRÖMMARNA

Om allt man inte väljer
Men ändå tvingas ta
Om stoltheten jag sväljer
för att klara varje dag
Och allt som jag ska gömma
i mitt hjärta utav glas
Om allt det där ska rymmas
går jag av

så ta mig med till drömmarnas land
jag kan väl få följa med på din axel
ta mig med
till drömmarnas land
så kanske jag kan göra nåt som är vackert

för dig och för mig

!!

Heath Ledger är död! Fan va sjukt.. Kan bara tänka mig hur grym han blir i batman.. Tragiskt. Bra skådis.

Hej hå

har stora planer för den här bloggen ibland.. ska den bli en enda stor smutskastare mot regeringen, världens roligaste blogg, musikblogg, filmblogg.. Men äh.. rinner alltid ut i sanden. Har ganska mycket att stå i just för tillfället därför blir det här kort.

Helgen har varit mysig och bra. I fredags åkte jag till jocke, där var adam också. Vi drack öl och kollade youtube, sen drog vi in till stan till gamla katalin, och drack mer öl med josefina och simon. Simon fick inte sitta i linne. Vi fick aldrig någon förklaring. Iaf sen kom Sara, full, och vi åkte hem till henne! Nu är jag lite stressad, kanske ska beställa datorn och sen ska jag ringa och sen ska jag fixa fridas datorn! Woho! Måste beställa datorn nu, kan inte missa chansen att få ett vista på köpet alltså... datorn hemkörd.. service i ett år.. Najs! Nej, howdie ho!

Värt att nämna är att jag och sara i söndags gick en jättelång promenad för att det var så bra väder. det var skitmysigt! Och det måste vi göra flera gånger.. Bilder kommer!


Förlåt om det inte blev så långt...

Bobby

image625



Jo jag skrev ju förut, tror jag, att jag och sara kollade på en film som heter Bobby, om Robert F Kennedy. Det var en väldigt rörande film må jag säga, och jag blev helt tyst efter den var slut, mycket känslor där. Jag hade inte läst så mycket om RFK, mest om hans bror, men det visade ju sig att Bobby hade varit en drömpresident för usa, speciellt under den tiden. I slutet av filmen när han blivit skjuten så får man höra ett av hans tal och det är galet vackert och jag fick gåshud. Så jag har börjat kolla upp massa tal och historia om honom, och jag blir helt.. frustrerad att han inte kunde få leva. Samma känslor som jag får med John Lennon får jag med Bobby. All the great men die..

Ska sätta mig in lite mer i det amerikanska valet nu och försöka få grepp om Barack Obama och Hillary. Måste bli förändring där nu!


Eine neues woche

Helgen har spenderats mestadels med sara, jobbat söndag och en timme i lördags.  Jag och Sara firade vår ett och ett halv års dag med att gå och ut och käka lite. Det var mysigt! Sen när vi var på väg hem så träffade vi Simon och Josefina och vi gick gemensamt till KB och tog lite att dricka. Trevligt! Sen åkte vi hem och jag och simon bestämde att vi skulle göra nåt idag så jag väntar på att han ska ringa så ska jag pallra mig ner på byn och lämna tillbaks filmen som jag och sara hyrde igår, och möta upp simpa.

Filmen som jag och Sara hyrde igår var väldigt bra föresten.. "bobby" hette den. Om mordet på Robert F Kennedy, med en massa stjärnor i! Synd att han inte blev president..




Akon kanske kan vara den mest genomskinliga artisten. Kanske världens största ego. Kul video med honom:
http://youtube.com/watch?v=92gK_jsnq5k

Ja då var 2008 i full gång

Maskineriet har startat.. eller aldrig tagit en paus snarare. Fått ett nytt schema på jobbet vilket betyder att jag jobbar två helger i rad. Drygt, speciellt då jag har så ont i min rygg! Förhoppningsvis så får jag vara ledig på lördag i alla fall så jag och sara kan göra något för att fira vår 1½ års dag! Som iofs är på onsdag men då har jag ju lång-dag tyvärr...

image624

Där är vi på nyår! Sara lika söt som vanligt.. Jag ser lite ut som en fyrkant haha

Tänk, 1½ år.. Wow!

Love you babe!


Övertalade nyss krille till att jobba imorgon, han ska upp klockan halv sex haha! Jag får gå upp hela en timma senare.. måste sova nu!

Tvåtusenjävlaåtta!

Vilken skillnad!!

Jobbar fortfarande sjukt mycket och har inget liv utanför jobbet. Haha. Lika bra! Postar den snyggaste bilden från nyår:


image623