Dont' get left behind

Toss some of this honey..


Min lediga dag. Måndag. Sitter hemma och gör ingenting, vilket jag har gjort hela dagen hittils. Funderar på att gå ut och gå en promenad, vore ganska skönt.

Igår var jag och Sara på AIK match! Fan dom spelade helt underbart i första halvlek. Det som behövs jobbas lite extra på är försvaret, släpps till allt för mycket chanser som utan daniel skulle blivit mål. 3-1 blev det i alla fall. 2 av Wilton, ett av pavey. Det var matchens 2 bästa spelare som gjorde mål.

Sen åkte vi hem och på upptåget hem så blev jag så jävla förbannad på en konduktör (igen) så hela jag började att skaka. Jag åkte på fel kort sa han, vilket jag misstänkt att jag gjort en bra tid men ingen har sagt någonting förrens nu och självklart var det herr lucifer himself som var konduktör. Men det var ok, inga problem det kan jag betala. Nu har jag fått det bekräftat att det kortet inte gäller! Men lite konstigt att man kunnat åka på alla aiks hemmamatchen det här året utan att någon sagt nåt. Sen hade vi för få kuponger också! Och det retade mig som mest. Vi har alltid alltid alltid åkt på tre kuponger mellan sthlm och knivsta/uppsala så jag blev lite irriterad över det. Sara som har åkt flera gånger till uppsala hade alltid åkt med tre kuponger. Han började självklart anklaga oss för att försöka tjäna massa extrakronor. Då sprack det för mig. Jag sa att jag tänkte fan inte betala dom där extrakupongerna, dels för att det var tre vi fick när vi sa vart vi skulle, och när tåget dessutom stått stilla på arlanda i 6 minuter för att man väntade på några resenärer från dalarna, och han sa att jag visst skulle göra det. Kan han inte bara säga, som jag hade gjort, att NÄSTA gång så vet ni det, att det är fyra kuponger som gäller, det går bra för den här gången. Det hade jag accepterat alla gånger, men när han nu skulle börja tjaffsa (precis när vi var framme i knivsta också) så blev jag förbannad. Vem ska betala min lön frågade han och jag svarade att det här är för i helvete ett statligt bolag, du får din lön ändå, du kan vara lugn, eller får ni provosion på biljetterna!? Och han började tjaffsa tillbaks. Jag kom på efteråt att jag skulle ha frågat vad som var viktigast, att bemöta resenärerna på ett trevligt sätt eller att få några kronor extra. Jag blir så jävla trött på dom där konduktörerna. Han började dra fram nån jävla karta över zonerna också för att visa att vi hade gjort fel och bla bla bla och jag undrar vilken idiot som kom på dom där zonerna egentligen? Måste vara moderat. Helt jävla ologiskt och krångligt. Och dyrt så inåt helvete. Vad hände med 20 kr per resa, vart man än ska? Han sa ju självklart att om det inte passar så behöver du inte åka här, jaha ska jag åkte SJ då istället? Ännu sämre skit. Det FINNS inget val. Det andra valet är att ta bilen, och smutsa ner miljön ännu mera. Jag vete fan vad som satsar på där på UL:s kontor och SJ:s högkvarter (sägs ligga i helvetet) för resenärer är ju det sista dom vill ha. Och miljön, ja haha, den skiter dom fullständigt i. Och om dom säger något annat så är det fan inte med gott samvete. Fast dom som jobbar inom det där har väl inget samvete.  Innan vi gick av tåget så slängde han ur sig "hem och tvätta munnen med tvål och vatten" och jag kontrade med "du med så du börjar snacka uppländska din jävla gottlänning". Då vet alla som pendlat mellan uppsala och knivsta vem det är.  Jepp, det var gottlänningen. "Njeste stachion knivste"

Åt helvete med SJ och UL!


Missa inte nästa nummer:
Jag glömde skoltågkortet  - "Ska jag släppa av dig på gärdet eller!?" Hot vanligt hos konduktörer
'Intervju med Per Olsson, fd. konduktör " - jag hatade verkligen barn och ungdomar"




puss på åsa

Hej hopp

Sega jens här! Idag har jag varit med Saris på morgonen, vi gjorde inte så mycket mer än myste! Sen åkte hon till Linn och efter det har jag varit själv och städat mitt rum så att till och med nazisterna skulle bli nöjda! Schmäck! Helgen verkar redan vara fullspäckad med en middag på fredagkväll hos saras pappa, kanske åka till mormor med mamma på lördag med en säng, dricka öl lördag kväll, fotboll på söndag och nostalgidag med krille.

Imorgon är det levdag... Drygt.., fick ju ingen sovmorgon imorse ändå:( Nu är det reklam i den dåliga filmen jag ser! Så nu ska jag fixa mackor.

Imorgon är det landskamp, kanske ska ses med steffo.


Varmt och tomt

15 Augusti 2007

Innan jag lägger mig i sängen och slocknar så ska jag skriva en bit här. Jag har så jävla ont i tanden för alla som inte vet det. Eller tanden, tandköttet snarare. Har haft det i hmm fem dagar nu. Andra dagen med penicilin detta. Hoppas det blir bättre imorgon annars vet jag inte vad jag gör. Det är så jävla ansträngande att gå runt med ont heeeela tiden och att inte kunna äta normalt utan att mosa maten till bäbismat och tugga på ena sidan med en sne käke. Jag blir så trött och all livsglädje försvinner. När det här är över ska jag fira.

Idag har jag och Sara vår 1 år och 1 månadersdag. Första gången på länge vi inte är med varandra på kvällen. Får ta det imorgon istället när jag förhoppningsvis mår bättre. Nej nu ska jag klämma i mig en äcklig färdigrätt på min högra tandrad. Godnatt.

och jag saknar dig saris

Bulgarien Logg

Avresa, Dag 1 13-14 Juli

Igår anlände vi till Bulgarien efter en flygresa som bestod av en Sara som frågade vad klockan var 100 ggr och ett fetto som bredde ut sina, eller sin, feta arm så jag fick äta maten som en krympling. På skärmarna visade dom kanalkampen, eller göta kanal 2 eller vad den nu heter. Vem fan betalar 40 kr för ett par hörlurar som är så speciella att dom har två pluggar (och om man skulle koppla in vanliga så ska man tydligen störa ut alla andras ljud på samma rad, vem klurade ut det egentligen?) för att se den filmen. Den verkade vara så jävla dålig. Alla skämt verkade gå ut på att någon ramlade av en båt. HAHAHHA. Faktum är att jag aldrig hörde någon skratta som tittade på filmen. Vet inte om det beror på att-man-inte-vågar-skratta-med-hörlurar-på-syndromet eller om den bara var usel. När vi äöntligen kom fram till flygplatsen så såg den ut som en hangar för gamla sovjetiska stridsflyg. Förjävligt fult! Gillade dock dom tappra försöken med en palm i en kruka här och där. Men toaletter i baracker.. Njaej! Vi fick vänta på vårat bagage i några timmar. Ingen Arlanda effektivitet här inte. Det tog så många timmar att man började undra om väskorna kommit fel eller nåt. Så det var väldigt sent vi kom till hotellet efter en resa genom vad såg ut att vara världens fulaste stad. Varna. Men mer om den sen!

Hotellet var över våra förväntningar i alla fall, högst upp bor vi och skön jävla utsikt alltså. Vi gick direkt till hotellbaren nere vid poolen och lärde känna serdjo. Serdjo var bartendern som var riktigt duktig. Han presenterade oss för aftershock, en shot som man tänder eld på, och mohito! En god drink. Sara frågade efter något refreshing och det var det vi fick fall. Kom föresten några ryssar också. Två fulla gubbar med deras typiska sovjetiska brudar. Shoten var iaf god som fan! Sara tyckte den var lite stark. Ett par öl senare och vi var ganska snurriga faktiskt. Då var klockan runt tre! Eller senare. Sen gick vi upp och sov....

Imorse var vi alltså ganska trötta men pallrade oss ner till den äckliga frukosten ändå. Utomlands= alltid äcklig hotellfrukost? Från Italien till Tunisien & nu Bullen. Hopeless! Sen gick vi upp på rummet, fixade grejer, drog till stranden, badade och solade, hur fint och skönt som helst. Sen gick vi tillbaks, mötte pissdryg restaurangskille (men vi ska äta där ändå) [Tillägg nutid: det gjorde vi aldrig]. Och nu duschar vi för en sväng på stan! Baj Baj. Sen blir det nog ut!

Lördag eller söndag:

FY FAN VA FULL!! ZZZZZ DANSKJÄVLAR! BRÖST!

Måndag 16 Juli

Nyss varit och badat & ätit. I lördags blev det ganska hårt och vilt festande. Sara blev kalasfull och sjöng karaeoke flera gånger. I början lät det bra men eftesrom drinkarna slank ner så blev det falskare och falskare. Även jag sjöng In My Life med Beatles. När sara var på toa så hon missade det. Tänkte när jag började sjunga och hörde min röst att vad fan är det där? Jaha det var min röst. Vi började med att gå till en karaeokebar kallad Muppet.ö Där blev jag lämnad ensam hur länge som helst när sara var och kollade på listen med låtar. Lång lista. Jag trodde nästan att jag skulle få försöka hitta en ny tjej men så kom hon tillbaks. Efter att ha varit där några timmar så tänkte vi gå någon annanstans. Just det vi dansade med en massa tyskar också. Jag snackade min skoltyska till en av killarna som inte trodde att jag var från sverige haha! Tack Jutta. Du var en bra lärare! Vi var dåliga elver. Men ändå gick nåt in i skallen. Sen gick vi vidare typ 20 meter innan en dansk kille ropade in oss på en likadan bar bredvid. Där tr'äffade vi några andra danskar. Just det vi köpte drinkar vi inte hade råd med heller. Bartendern blev lite pissed på mig. Och sara också. För jag hade tydligen tagit hennes pengar eller vad hon svamlade om. Då var jag nära på att ge upp alltså. Men dom andra danskarna som vi träffade efter att sara sjungit någon abba låt var jävligt skytta i alla fall. bjöd på drinkar och grejer. antar att den ena killen försökta stöta på Sara men insåg sen att vi var tillsammans. Congrats. Dom fattade inte vad vi sa heller föresten så det blev engelska för hela slanten. Skönt. Vi fick i alla fall en miljard drinkar ungefär. Vi hängde där tills småtimmarna då vi gick hem. Fy fan va trötta och fulla vi var då!Jag fick klä av Sara för hon kunde inte. Jaja. Hela igår blev förstörd pga bakfylla. Tur att det var dåligt väder. Vi kollade på cartoon network typ hela dagen. Det var ju var 1 årsdag så vi åt iaf en middag på hotellet sen! Nu ska vi sola lite här på balkongen och lyssna på Paul! By the way ännu en person kommenterade min tatuering i lördags [har jag skrivit om det innan eller?]


Nu måste jag sova, mer text kommer och bilder också.


Oj nu har det gått många dagar sen jag skrev man man blir ju så dålig på sånt. Imorgon ska vi åka hem! Tråkigt, fast lite skönt ändå. I tisdags så badade vi i poolen på hotellet på morgonen/dagen och sen gick vi och spelade minigolf. Sara vann med 2 slag. Skitdåliga banor. Hålen var ojämna och det blev enklare och enklare. Antar att Sara pånågot sätt fuskade sig till dom där minus två slagen! Haha. Sara blev förkyld i tisdags. Eller om det var måndags. Innan vi la oss sänkte hon AC:n fast jag sa att hon inte skulle och så nästa morgon så var hon sjuk, Typiskt att man anbli sjuk av den!  Så vi söp inte den kvällen heller. Men vi gick och åt på ett ställe där dom hade en god sallad och och trevlig personal! Ceasarsallad var det. gott gott. Efter det så köpte vi, eller vi hade redan köpt biljetter för 15 leva till ett skumparty på en klubb som heter alarma. Det sög där så vi givk till en annan klubb, papaya. Där sög det också. Antar att vci inte var så pepp heller. Sen efter att ha stått och pratat med en inropare som vi blev polare med så bestämmde vi oss för att gå hem. Trist men men vi var inte på g som sagt. Sara mådde inte så bra heller.

Onsdags
På dagen det vanliga, bada och sen en middag. Sen fick jag min önskan igenom att äta på mc donalds! Vig Mac! Godast hittils. Kom en söt liten tjej som tiggde där. Usch. Hon fick en halv leva.. typ 2 kr haha! Efter det gick vi och tog en massa drinkar och shots tills vi till slut gick hem.

Idag torsdag!

Dagen började ganska tidigt 8.30 då vi gick upp för att åka på en trip till staden varna, den som såg ut att se förjävligt ut när vi åkte där på natten vi kom. Vi had een guide med oss, eller ja en svensk reseledare som berättade lite om en del grejer på vägen. Bland annat om ett snyggt hotell från kommunisttiden i äkta sovjet stil-. Det var riktigt snyggt! fanns massa hus kvar från den tiden fy fan.. Men sommarhusen som ligger utanför Varna är jättefina. Cool arkitektur har bulgarerna! Iaf, stan var jättefin, synd att vi bara fick gå runt i 2 timmar tills vi skulle till nästa ställe. I varna fick vi först till zigenarmarknaden för frukt och märkesklädeskopior... Snyggt!!! Inte. Linnen som det står typ DOLCE GABBANA i 15 olika färger på. Även om man skulle hitta ett plagg som är snyggt och bra i passform och så så har det ett stort jävla märke på magen eller ryggen. Ja med klädplagg menar jag bara tröjor, jeansen, haha... Dom ska vi inte prata om! Man kan säga såhär om kläderna: Jävligt coola! Om man gick i femman!
Vi dissade marknaden och kassettbandsaffären med usel musik och gick till katedralen där i stan.  Den var riktigt fin. Lite liten kanske... klår inte riktigt domkyrkan! i coolhet alltså.. Dom hade ju inte riktigt ikoner som gurra W där riktigt..  Utanför var en gubbe som sålde ikonbilder.. han snackade ryska med oss eller nåt som att vi fattade vad han sa.. Lite halvdum. Efter kyrkan gick vi ner på den stora affärsgatan som var stor och gred och kollade i lite butiker och så.. Sara i en.... sen åt vi. Det godaste kuckigsaladen på Happy! Sen var det dags att åka till picadilly, det stora köpcentrumet. Köpte lite dricka och grejer där. Viner.. GFick runt och kollad eoch sen bar det av hem igen.. Eftersom det var så sjukt varmt, 40 grader, så gick vi och badade i havet. Nu är sara den lille stackaren ännu förkyldare  så det blir ingen sista utekävll:( Stackars liten.. Nu ska jag försöka beställa upp mat på rummet istället för att gå ut, för vi måste äta!  Nu hostas det och grejer här! Stackars pussi!


Det var en riktigt äcklig pizza.. Konstig konsistens.. Får nästan mardrömmar av den.

more to come