MÅNDAG

Okej idag vaknade jag hos Sara, skulle fått sällskap av henne men hon blev dålig, åkte till stan på en fullsmockad buss,  när jag kom till stationen så blev jag skitsugen på cola så jag köpte en sån, gick ut till perrongen, satte mig på en sandlåda bredvid en tjej som hade ryggen mot mig, jag kände på mig att jag kände personen och jajemen det var emma som satt där. Jag började prata med henne om lite allt möjligt här i livet, sen kom Lovisa med tåget och så började vi prata med henne också, och sen så åkte jag och emma till knivsta med tåget, pratade lite gamla Tunisienminnen på tåget, och vi skrattade gott åt när vi frågade sofie om hon hade biljetterna hem och sofie bara kollade på oss som om vi skämtade och sa "men den fick ju ni" och vi trodde hon skämtade men så insåg vi att hon inte gjorde det, och så blev det lite panik men som tur var låg den i innerfickan på min whipping floyd tröja, och det roliga var att på arlanda när vi hade fått den hade jag pratat med emma om vad jag skulle göra med den, och kom fram till efter att ha övervägt att slänga den, att jag skulle lägga den i fickan så länge. Haha så bra.

Sen cyklade jag hem från stationen, och till min förvåning var mamma hemma, hon hade tydligen semester idag också. Sen satte jag mig vid datorn och lyssnade på lite musik och kollade inför GBG-AIK artiklar, skrev lite på msn och sen så fick jag reda på att min syster från Umeå skulle komma! Så då var det bara att resa sig från datorn och till slut så kom hon med sin kille Bosse, och vi pratade lite, och åt korv och potatis, det var gott, och sen visade jag mina filmer från videoproduktionen i trean haha. Alltid lika roliga, förutom muskvideon som jag hittar fel på hela tiden och vill göra om! Stör mig bara på den så jag var tvungen att gå iväg haha. Jaja MVGet sitter ju kvar. Fint också. Fast jag har inte haft användning av något än så länge! Betyg alltså

Jaja sen när dom hade dragit efter att vi kollat på Saltet (drar mest skratt haha) så satte jag mig här igen, eller jo först så när vi stog ute och vinkade av dom så kom jenny förbi så jag passade på att ge henne skivan, hon blev såklart skitglad! Hon får nog mycket trevligt med den skivan. Hon ringde mig nån gån när jag låg och sov och frågade om jag hade någon håkan låt på mobilen jag kunde skicka haha. Ja hon är rolig. Jaja sen satte jag mig här i alla fall, och det har jag gjort sen dess! Sett några roliga videor från i lördags har jag också. Jo just det aik matchen slutade 1-1.. satt och tuggade på kudden i slutet och blev skitskraj när reportern hostade i radion haha.

END OF DAY ONE.

Jens vecka

Starting today; så kommer jag här redogöra för allting jag gjort denna vecka bara för att se hur lite jag egentligen gör. Jag är ganska säker på att det blir en väldigt händelserik vecka, Inte - alls. Nej men det kommer att bli en händelselös vecka det är jag säker på.

Börjar med idag då!


Äh va fan

Jag blev lite blogg sugen så jag var tvungen att skriva ett inlägg nu.

Tiderna förändras

Jag har bränt en skiva till jenny som hon frågade efter för ungefär.. hmm 3 månader sen? eller 2.. när var alla studentskivor egentligen? Eller ja, jag har haft den ett tag nu, men inte lämnat den till henne ( hon bor ju så långt bort, nämligen granne). Allting började iaf när vi var påväg till stationen i uppsala från en efterfest efter en skiva, klockan var väl 5-6 någonting och båda var fortfarande lite runda om fötterna, och jag hade en håkan låt på mobilen, dom kommer kliva på dig igen, och Jenny gillade den så hon bad mig bränna en skiva till henne med håkan. Eller jag föreslog det. Sen lovade jag också att jag skulle va med på idol nästa gång också men det är en annan historia haha.

Skivan blev en liten best of, även fast det är svårt att göra såna skivor med en så bra artist så tycker jag att jag lyckades ganska bra. Låtlistan blev såhär:

1. Jag har varit i alla städer
2. Här kommer lyckan
3. En vän med en bil
4. Gårdakvarnar och skit
5. Jag var bara inte gjord för dessa dar
6. Hurricane Gilbert
7. Nu kan du få mig så lätt
8. Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig
9. Dom dimmiga dagarna
10. Ramlar
11. Så länge du är med mig
12. Magiskt men tragiskt
13. Minnen av aprilhimmlen
14. Känn ingen sorg för mig Göteborg
15. Dom kommer kliva på dig igen
16. Brännö serenad
17. Kom igen Lena
18. En midsommarnattsdröm

Vilken jävla skiva alltså. den 1/9 är det jag som är på gröna lund och ser Håkan!

I fredags jobbade jag sista dagen på CCC. 5 veckor är över! Det ska bli skönt att få lön sen, det kan jag lova! Fast det är inte riktigt slut än. Ska jobba torsdag och kanske fredag också, Lasse på jobbet behövde hjälp då. Sen veckan efter nästa vecka ska jag jobba på krusenberg i någon vecka, kanske 2, vem vet. Sen blir det intensivkurs och körkortet ska inhandlas. Det är det alla pengar kommer gå till!

Jag är inne i en positiv sväng nu! Eller ja sväng behöver det inte vara, det kan vara en raksträcka också! Det mesta känns kanon och idag ska jag på bio med sara! Stålmannen kommer tillbaks. Det ska bli roligt, och jag funderar på att se Ulf Lundell också i början av augusti, det skulle vara häftigt. Och sen ska jag ju se pablo francisco också. Och sen håkan som sagt.

Saknaden efter klassen är inte så stor, mest pga vi har träffats nästan varje helg sen studenten! Iaf någon eller några har man träffat. Underbart. Nästa helg måste det bli något igen tycker jag.

Blir spännande att se hur hösten kommer se ut, om man kommer sakna skolan osv. Just nu tycker jag att det är hur skönt som helst att slippa tänket "snart börjar skolan igen", även fast jag för det mesta såg positivt på skolan. Meen,  Sommarlov var alltid sommarlov.

Japp snart fyller man 20, om lite mindre än ett år sådär, och väldigt passande är att knivsta får ett systembolag 2007! Woho. wow. Snart 7 år sedan jag och familjen var i Stockholm och firade millenieskiftet. Bara 7 år ändå. Tycker inte det är så mycket, känns som mycket längre sen. Tiden går inte alltid så fort, eller så försöker jag ljuga för mig själv nu haha.

Idag hann jag sola i ungefär 45 min innan solen gick i moln. Men lika bra det för jag tröttnar så snabbt på att sola. Så jäkla trist och svettigt. Men jag har svårt för att bli solbränd.. Kommer ihåg i tunisien så körde man på solfaktor 2000 bara för att alla varnar en om allting. Men dom två sista dagarna när jag fortfarande var vit så tänkte jag, va faaaan det här är lurendrejeri, så jag körde utan. Då blev jag lite brun och lite flagnig också för den delen. Och det första jag fick höra när jag kom hem var "du vart inte så brun du!?" haha.

Nej nu ska jag duscha och göra mig iordning för att sen åka in till stan och träffa sara.

Dagens låt är Det är så jag säger det med håkan

Å jag går bara neeeheeeer meeeej