The town's so small, how could anybody not..

Look you in the eye?


Lediga måndag igen! Jag suger på att skriva blogg. SKulle ju skriva varje dag vad jag har gjort men nej. Gick inge vidare. Var iaf ute i lördags med lite folk från klassen. Det var riktigt nice! Blev väl packad vid sju redan haha.Jaja!

Nu är det dags att städa mitt rum lite, sen blire stan med stefan!

Greatest Lie

Av The red in the sky.. Grym låt. Min butikscherre är trummis! Jag och krille ska göra en video åt den låten, med deras tillstånd då. Det kommer bli grymt.

Ignorans

.. Jag är så trött på den. Jävla tjat om kent den senaste tiden i den här bloggen men jag får fan nog. All the fucking people där ute, listen up jävligt noga. Det finns en ignorans mot kent bland vissa grupper av människor. Antagligen har dom gillat dom en period förut, men så blev dom kanske.. för kända. Jag vet inte. Men bara för att dom blev det, blev dom inte sämre, dom har bara blivit bättre och bättre. Nya skivan - Skitbra. Lyssna! Sluta lyssna på det där demobandet från ööh växsjö som gjort 14 ep och är framtidens hopp och bla bla bla. Dom har fan ingen starquality. People people..  Men lägg i alla fall från er dom senaste skivorna och dra en lyssning. Jag vet ju att ni redan har bestämt er för att kent är.. jaa.. jaa.. Okej ska vi vara ärliga med varandra? Det är inte tillräckligt coolt att lyssna på kent längre. Det är häftigare att vara den som lyssnar först på blipbloppop bandet vars arm inte sträcker sig längre än närmsta förort. Och kent, jaa det är så depp och fansen, ja dom är ju.. som dom är. Men faktum är kära ni, kent gör förjävla bra musik. Joakim Berg skriver dom bästa texterna i hela Sverige. Melodierna dom kommer upp med är fantastiska. Men ni har eran jävla mur där. Kent!?! Nej, nej aaabsolut inte! Klättra upp över den där muren och ta en titt. Du kan faktiskt hamna i en jättepinsam situation.. Du kan få behöva förklara för dina andra likasinnade murmänniskor att kent faktiskt är bäst.


Ensammast i Sverige

... Och jag drog med dig i mitt fall
och sen gled jag bara undan
så förlåt förlåt för allt
för min förbannade kluvna tunga
Jag har ett foto någonstans
där vi är drottningar och kungar
nu ligger bilder överallt
där gamla ansikten är unga
och jag har letat som besatt
efter känslor som är försvunna
och det har varit en lång lång natt
men jag är glad att mina tårar
är behärskade och lugna.

Tillbaka till samtiden

Mina första tankar om skivan.. som jag iofs nu har lyssnat på i två dagar. Det är att.. Den är så jävla bra. Vy från ett luftslott, Columbus, ensammas i sverige.. för att bara nämna tre.

Columbus kan vara det bästa jag hört på sjukt länge. Refrängen, melodin.. den är så vacker och så genialisk. Känns som att detta kan vara den bästa plattan på väldigt många år. Här kommer texten till columbus, lova att ni läser den. Så ser ni bara hur vacker den är

Du har tänkt allt som sagts om mig
Du kan tro allt du har hört om mig
Du kan ställa frågor om sanningen
Finns det en, eller finns det tusen?
Svara rakt från hjärtat nu
Ditt medlidande kan jag vara utan
Om det här ska var allt vi hann
så håll mig hårt
Håll mig älskling nu..

Stockholm vaknar långsamt
på droger och på sorg
Snön hyr ut sin oskuld till hela kungsholmstorg
det känns som när jag kom hit way back in 93
en ynklig rad av fotspår
en okänd kontinent.

Snälla snälla släpp taget nu
Jag kan stå gå eller krypa härifrån
Om det här är allt vi hinner med
Så håll mig hårt min älskling nu..

Vaknar staden långsamt
Och jag är full igen
Snön hyr ut sin oskuld
så skiten bara känns
och det känns som när jag kom hit way back in 93
En ynklig rad av fotspår
En oändlig kontinent

Stockholm vaknar långsamt
och jag är full igen
Snön hyr ut sin oskuld till hela kungsholmen
och det känns som när vi kom hit
till möjlighetens land
du kan följa mina spår hem
- Columbus var mitt namn.

Jag är helt lyrisk. Hur jävla bra ska inte det här bli live liksom? Och jag ska bara se dom en gång. Det funkar ju inte!


Det är ett så naturligt steg med det elektroniska. Och det låter så jävla bra också. En ny du och jag döden hade varit trist.. speciellt efter hjärta och smärta epn också.. Det här är verkligen ett avstamp. Vackert, mörkt, bäst.

Känns som att den här plattan är allt jag behöver. Köp, ladda ner, bara lyssna.

Koss - kärlek

image619

John Lennon

HAPPY BIRTHDAY JOHN!
I'm writing this in english so you'll understand what I'm saying when you sit at your heaven computer. Or maybe they have a supercomputer so it doesn't matter... Anyway I just want to say that we miss you down here. It feels like the world lost its potential to do something good when you went away. But there are som people who are fighting for the things you wanted, and I think you would have been proud. But if you were still here, I think the world would have been different, and it would have been very interesting to see what you could have done with the internet. Imagine that.. I'm seeing viruses with "war is over - if you want it" pop ups.

Working Class Hero!

för dig

Var du än ville gå så följde jag med dig
Jag var tärnan vid ditt släp, din livegna lakej
Var du än ville gå
Jag satte allt på spel
För dig gjorde jag allting fel

A night to remember

Indeed.. Fan va roligt det var. Jag tobbe och krille i stockholm, partade hela natten. Detaljer kommer så småningom. Sjukt kul! Somnade 08.00 ungefär.. ska ladda upp lite bilder ikväll


Min saknad efter sara har lagt sig lite, när man inte kan prata så mycket så tänker man inte så jättemycket på det.. okej bara hela tiden men man tänker väl inte lika djupt. Äh jag vet inte. Jag har iofs fortfarande inte fattat att hon ska va borta så länge! Tänker att hon kommer väl hem om nån vecka.. Men icke. Men min saknad har istället ersatts av en stark längtan. När jag får se henne på arlanda, kommandes mot mig.. Då blir det svårt att hålla borta tårarna. Min älskling, min trygga hamn.

Day five

Five. Will make you go down now. Jag ska sluta räkna dagarna. Evighet är vad det känns som.

AIK
Skit. skit skit.

trött är jag..

Jag vill ha sara.

Day four

Fyll mig med luft igen
Gör mig synlig
Du får gärna avsky mig
om det gör mig tydlig igen

Om du vill visa dig igen
Om du vill komma hit igen
Om du vill röra mig igen
Så måste jag vara i färg

duuuu duuuuu duuuu
duuuu duuuu duuuuu
duuu duuuud uu
duuu
duuuuuuu

Fyll mig med vatten min vän
men håll mig flytande
Jag låter dig avsky mig
Det gör mig tydlig igen

Om du vill visa dig igen
Om du vill komma hit igen
Om du vill röra mig igen
Så måste jag vara i färg

....färg


Det råder kentfeber hemma hos mig. Mycket kent nu. fy fan va jävla bra band alltså. Sveriges bästa. Världens bästa.. efter beatles.

hörni det.. kent.. kent.. kent...KENT!
KENT!KENT!KENT!KENT!KENT!KENT!KENT!KENT!KENT!KENT!


Pratade med sara idag.. så länge att hennes pengar tog slut haha.. 200 kr på tre dagar.. hmm vad blir det på tre månader? Men det är ju svårt att lägga på..


Day three ska det vara

söndag, måndag, tisdag.. ja precis..

Nej fan va jag saknar sara. Helvete. Skit!

Två dagar känns som en evighet, två månader känns som.. en evighet. Och att inte höra av varandra så ofta.. det suger. Jag skulle stoppat henne från att åka.. fan.. haha, nej då...... eller? hehe


Nu ska jag upp till jobbet.
Idag med ångest. Men vad fan ska man annars göra.

Efter jobbet ska jag ta en fika med suzanne. Får man snacka lite engelska. Ibland blir jag så jävla dålig på det. Det blir som att ordförrådet försvinner och kvar finns bara massa skitord som man desperat försöker sätta ihop.. Men men hon kan väl lite svenska också antar jag. Och kul att göra nåt efter jobbet också.. jag känner att jag måste göra det varje dag alltså. Så tråkigt som jag hade igår menar jag...

Day one

Monday. Fucking monday!

Idag har jag varit i stan med simon och steffo. Kollade på jackor. Hittad en snygg för... 3000.. orka. Jag vill fan inte lägga ner så mycket pengar på en jacka. Never. Inte nu i alla fall. lunchade med min syster innan också, på nya restaurangen i knivsta.. den var sådär!
image612
syster med gingerläsken.. yummy.

image613
"neeej ta inte kort"  jopp!

image614
the food . vart fan är ketchupen?

image615
simon och stefan var på g

image616
hoho

image617
stefan när vi åt en jävligt god pizza

image618
red eye for the great guy! Där fick jag till det