It's a beautiful morn..ej

Skulle släppa ut Casper, öppnar dörren, han vill inte gå ut, nehe tänker jag och är påväg att stänga dörren men jag öppnar den igen för jag tycker att det ser så vitt ut ute.. Ja se där ännu mer snö. Ja vad kan vi lära oss av det här då. Jag vet inte!


Idag jobbar jag tills klockan nio! Och imorgon kommer jag typ att få träffa GP.. Fy fan va stort!!!


celebs

Idag träffade jag Micael Nyqvist, Peter Dhalle och Lasse Berghagen! Lasse B åkte hiss med mig och krille det var rätt ballt. Krille snackade med honom om hans roll i Bert - Den siste oskulden, haha det var råskönt.


Verkar som att Hagamannen är gripen! Det var ju perfekt.


Och jo, idag skulle min mamma kolla upp körskolor och ringa runt lite. Jag sa att om hon hittade något så var det bara att skriva upp mig. Måste börja köra! Börjar bli stressad, det är ju ett handikapp när man ska söka jobb sen om man inte har körkort. Och ett stort plus om man har.



- Holmlund...- Holmgren?

Att det ska vara så svårt!

Idag har jag jobbat. På min praktikplats så jag fick inga stålar för att åka in en lördag. Men jag får ju komp.ledigt som tur är! Det var inte så mycket att göra förutom att sitta och kolla lite aftonbladet och dra upp några micar.  Så är det! slutade vid halv ett istället för två, väldigt schönt.

Väldigt vårigt när man tittar ut men nog fan är det kallt alltså! Men ändå så varmt så att snön smälter litegranna. Jag drar mitt strå till stacken, jag brukar alltid gå på isen som ligger på gångvägarna (som knakar så skönt) så smälter den fortare! Om alla gjorde så så kanske våren skulle komma någon dag tidigare! Men fan va mycket snö det är fortfarande. Galet. Kommer aldrig smälta bort.. Fast så sa jag för något år sen också.

Någon gång den här månaden var det 1 år sen Du och jag döden släpptes.. Fan va konstigt. Tiden går snabbt! Fast ändå sakta.

Ellinorabstinens!

Får lira lite battle for middle earth 2 då;)


sitter..

och lyssnar på leif GW nu.. så det blir min fjärde kändis här.. jo, thomas bodström var här tidigare.. oj nu måste jag dra upp en regel

huvudvärk och lite irriterad

Så jag orkar inte ens skriva något om igår idag.

Lista över saker som jag stör mig på:

- Åkt in till Uppsala 2 ggr i onödan för att få ett nytt minneskort till mobilen

- Minneskortet till mobilen fungerar inte

- Jag råkar ut för ovanstående, alltid jag

- Routern, världens sämsta uppfinning

- att jag inte spelat bfme än idag




jahaaa...

Idag träffade jag Howlin' Pelle Almqvist! Han var skittrevlig


pellepoler


jaahaa

Idag träffade jag marc levengood! Han var skittrevlig

jag och mackan

ja vad gör man

inga minneskort hade dom fått in på vodafone idag så jag kunde inte byta mitt trasiga.. Men vad gör det? Men en sån fin tjej som Ellinor, och håkan hellström på onsdag? just det!

A ja denna Ellinor. Fjärilar i magen konstant! Så fin

Imorgon börjar jag 12.00 och slutar 21.00. det blir kul att se hur det blir!

Snart är det fan håkan alltså.

Köpte 2 impulsköp idag. Håkans nya singel och Donnie Darko. Den är skön.


Avslutar med texten till Håkans B-sida Båda sidor nu som är fritt översatt (som vanligt:P) Lika bra att skriva den!

Jag steg och föll med skjutna vingar
genom glass-slott i aprilskyar
och fjädergrått rår överallt
har sett dom bästa moln

Men nu skymmer dom solen
dom regnar och snöar på varenda en
och allt jag borde ha gjort,
men moln kom i vägen
 
Jag har sett på moln från båda sidor nu
från in och ut,
och ändå ser jag hur
bara molnillusioner
Nu minns jag, har aldrig förstått mig på moln..
Inte det minsta

Kom sommarnätter under stjärnor, kom
med ensamheter dagen om - du behöver den, finns aldrig gryningen
har sett hur kärlek vunnit
försvunnit och förlorat
och det lämnar någon skrattande när du gått,
och om du brydde dig,
säg inte till nån..
Ge inte bort dig själv

jag har sett kärlek från båda sidor nu
från att ge och ta
och ändå ser jag
bara kärleksillusioner..

..Och nu minns jag
jag förstår inte kärlek..
inte det minsta

Och jag skulle ha ringt dig ikväll
men handen fastnade framför mig
och jag skulle sagt - jag älskar dig
men stolthet kom ivägen

Du eller jag, vem är konstigast?
Är det bara jag som förändrats?
jag har nått det borta, men nått hit alls,
varje dag

jag har sett livet från båda sidor nu,
från upp och ner
och ändå ser jag bara
livsillusioner

och nu minns jag,
jag förstår inte livet..
inte det minsta

har sett allt från båda sidor nu, från in och ut
och ändå ser jag nu
bara illusioner..



a!

Såhär tidigt är det skönt att vara vaken. Nu måste jag dra snart! Men först ska jag bara konstatera att ellinor är den sötaste, oj oj oj!

hååhåå

Jag saknar ellinor! Mycket..

Idag fick vi scheman för tre veckor frammåt. Kommer att jobba en del helger och så.. Jobbigt

Vårångest?

Jag borde sova nu, men jag är inte så trött! Och när jag la mig i sängen råkade jag sätta på mannen i den vita hatten och så började jag tänka på studenten och allt sånt där.  Ångest! Imorgon börjar praktiken.. och den kommer att fortsätta tills vecka 18, ja tills våren är kommen. Och då ska man tillbaks till skolan för slutspurten. Wow. Jag måste verkligen skaffa körkort snart, jag vet inte hur jag ska hinna men på de här 7 veckorna ska jag i alla fall göra framsteg! Jag lovade pålen att komma tillbaks med ett körkort i handen, och jag ska faktiskt försöka. I 10 veckor frammåt kommer jag inte att träffa ellinor lika mycket, det kommer nog kännas, men man får se det positivt - ju längre man är ifrån varandra, desto roligare att synas sen! Men det kommer bli en hel del saknande..  ^

När jag står där på lennakatten in till stan, vad kommer jag tänka på då? Oj oj oj. Jag kommer verkligen att gråta, fy fan va jag kommer sakna min klass. Dagen efter studenten när jag vaknar upp är det första jag tänker på min klass, det kan jag lova. Samtidigt som det är skönt att ta studenten så är det väldigt jobbigt att lämna alla. En del kommer man inte träffa mycket efter studenten, en del kanske inte alls!

Och sen då? Ska jag till hultsfred? Jag vill verkligen se kent, blir ju inte bättre av att mannen i den vita hatten är så jävla bra.


efter allt, då börjar allt..

Vårångest?

Jag borde sova nu, men jag är inte så trött! Och när jag la mig i sängen råkade jag sätta på mannen i den vita hatten och så började jag tänka på studenten och allt sånt där.  Ångest! Imorgon börjar praktiken.. och den kommer att fortsätta tills vecka 18, ja tills våren är kommen. Och då ska man tillbaks till skolan för slutspurten. Wow. Jag måste verkligen skaffa körkort snart, jag vet inte hur jag ska hinna men på de här 7 veckorna ska jag i alla fall göra framsteg! Jag lovade pålen att komma tillbaks med ett körkort i handen, och jag ska faktiskt försöka. I 10 veckor frammåt kommer jag inte att träffa ellinor lika mycket, det kommer nog kännas, men man får se det positivt - ju längre man är ifrån varandra, desto roligare att synas sen! Men det kommer bli en hel del saknande..  ^

När jag står där på lennakatten in till stan, vad kommer jag tänka på då? Oj oj oj. Jag kommer verkligen att gråta, fy fan va jag kommer sakna min klass. Dagen efter studenten när jag vaknar upp är det första jag tänker på min klass, det kan jag lova. Samtidigt som det är skönt att ta studenten så är det väldigt jobbigt att lämna alla. En del kommer man inte träffa mycket efter studenten, en del kanske inte alls!

Och sen då? Ska jag till hultsfred? Jag vill verkligen se kent, blir ju inte bättre av att mannen i den vita hatten är så jävla bra.


efter allt, då börjar allt..

Dagen innan praktiken

japp imorgon börjar praktiken
läskigt!




http://littlegreenfootballs.com/weblog/video/20060203LondonProtest.wmv


switch3.castup.net/cunet/gm.asp?ai=214&ar=1050wmv&ak=null





åland

var jag på och öl fick jag med mig hem. Men nu ska jag ut på krogen! Nånstans.

Men jag får inte klänga på nån eftersom ellinor inte ska med! prutt:(

coolt

fick svar på mitt mejl som jag skickade till fredrik virtanen angående när tre kronor hyllades på medborgarplatsen. "hahahaha" skrev han :D

imorgon blir det kanske åland. Jag har lite ork-känslor men men. Nu måste jag skriva färdigt en liten uppsats i religion som blir det sista jag gör i skolan på 7-8 veckor. Praktik! på CCC i stockholm. Det blir roligt!