Nytt rum, Ny vecka

Nu har jag nytt rum! Eller ja det är om-möblerat. För en vecka sen hade jag inte en tanke på att göra om mitt rum! Men så sa mamma att jag kunde få köpa en billig 160 säng vilket lät väldigt lockande och nån  dag senare så kom sängen och då var det bara att börja! Och medan tiden gick så kom jag på saker som jag ville stoppa in, och gamla saker som jag ville ta bort. Och i söndags innan OS matchen ( kommer till det sen) så åkte jag mamma och ella in till IKEA och handlade en massa grejer. En hylla (skiljevägg), cd ställ, tevebort och en sänglampa och lite smågrejer, låder och sånt! Sen så hjälpte ellinor mig med att sätta ihop allting och ta bort det gamla och hej och hå. Efter lite småplock idag, och köp av en liten list att ha några sladdar i, plus en kompositkabel att koppla från grafikkortet på datorn till teven för att kunna kolla på film i teven eftersom man inte ser skärmen längre från sängen, så var allting färdigt! Eller ja nästan.. Det kanske blir målning av väggar igen, var några år sen sist nu, casper har rivit upp lite här och var, och så måste jag möblera om på väggarna också såklart. ser liteknasigt ut här och var. Annars är jag så grymt nöjd!

I söndags var det ju OS final i Hockey! Fy satan va nervös jag var. Tror att ellinor fick se en annan sida av mig då haha. Jag var tvungen att stå upp den sista perioden för att inte slappna av, för då skulle säkert tre kronor slappna av haha jag är så skrockfull när det gäller idrott. Men dom vann i alla fall fy satan va skönt det var! Hur länge har man inte väntat på det här? Sen 98 nånting när dom tog guld senast. Ville åka in till stockholm idag för att kolla när dom kom dit, men jag fick ingen med mig:(. Det blir när vi vinner VM guld i sommar i tyskland!=D

Ja mitt nya rum plus OS guldet gör att jag mår väldigt bra just nu. Det enda som suger är den här sista skolveckan innan praktiken som jag skulle ta ganska lätt, vara hemma nån dag och så. Men nej nej, för det första har vi religions grejen som ska vara inne på fredag, my god karin du ser efter oss som en mamma, så fort man går till biblioteket så går du efter och kollar vad man gör. Men kanske behövs det nån som ser efter oss haha. Men å andra sidan så är det omöjligt att göra skolarbete i skolan, och speciellt i biblioteket vid dom helt värdelösa datorerna där. Förstår inte varför skolan inte använder dom gamla imacarna till blomkrukor eller nåt. Och sen är det nåt prov imorgon på energi, i naturkunskap. Jag ska börja plugga nu tänkte jag, läsa dom där sidorna sen får det gå som det går. Sen på onsdag när jag tänkte vara hemma så är det självklart ett till prov i videoproduktionsteknik. Det får också gå som det går. Sen på torsdag fredag är det historia så då kan jag såklart inte vara hemma.

Men annars är det som sagt bra med mig. Rummet, guldet och nästa vecka praktik... Och såklart, om 17 dagar eller va det är så är det ju Håkan... Håkan håkan! Undrar hur jag känner då, inne i praktiken och allt. Det blir nog några hårda veckor där med jobb på påsken också. Sen är vi tillbaks den 1:a maj och då är det dags för alla studentskivor ( inte vår för vi har ingen;D) eller med andra ord, alla eftersläpp. Då kommer det gå åt pengar! Och sen nån uppsats som ska skrivas, och lite lektioner och sen.. sen.. god damnit... STUDENTEN!!! Hjälp.

Nu är jag dock ensam hemma. Det är väldigt skönt, men nu har det blivit lite tråkigt så nu kunde ellinor fått vara här!:( Ska lägga mig och sova nu, ensam i ett stort hus i en stoooor säng. Eller inte helt ensam, Casper är här också! såklart. Så nu ska jag lägga mig och läsa lite naturkunskap och drömma om ellinor! Opaba

Jag är lite kär i sudden alltså, vilken hjälte han är.

Ja:

Jag har världens sötaste flickvän
jaa
"jag vill inte va med på kort" minen

sööööt
Hihi!


Idag har jag fixat mitt rum, jag har världens största säng 160 cm bred!! Det blev perfekt! Skitmysigt faktiskt. Möblerat om lite, och nya möbler ska in! Och så har jag kollat på hockeyn, fan va bra! Final mot finland på söndag, det blir jobbigt för mina nerver haha.

Dagens låt är It's a hard life med Queen

Imorgon kommer sötis och inviger sängen för två:)

Larvigt

Med dom som fortfarande tjatar om att matchen mot slovakien skulle varit en läggmatch och att dom skämms jättemycket för det och bla bla bla. Det är klart dom inte ville ta ut sig helt i en match som inte betyder någonting egentligen, eftersom dom redan var klara för kvartsfinal.

Imorgon ska jag träffa ellinor! Woho=) Jag kommer nog använda något av mina presentkort=D! A, det är skönt att det trots allt fortfarande är lov, men det är ju snart slut tyvärr. Tänkte att jag skulle kolla på narnia imorgon med ellinor, det blir bra det! Den har jag inte sett än. Åh jag saknar henne jättemycket nu! Tomt att sova själv.

Tänkte på en grej idag, att efter lovet så är det bara en skolvecka, sen är det praktik i sju veckor. När vi kommer tillbaks så är det 1:a maj och ja slutspurt helt enkelt. Nervöst!

Igår fick jag ett roligt samtal från anna, herregud vad längesen det var! 3 år sen vi sågs! Tid är en konstig sak.



OS guld

1 st idag och kanske ett till med Anja! Man blir ju lite stolt faktiskt.

Jag ska göra om mitt rum, ska få en nygammal säng, 160 bred(!), och ny teve bänk och någon slags ny hylla. Flytta runt allting ska jag göra också Kommer bli fett



Dagens låt är What sarah said med Death cab for cutie, det var den igår också.

Hela deras senaste skiva är grym!

Chuck Norris

var en film med honom nyss på teve. Haha han gör alltid round-kicks. Finns det någon film där han inte gör det? Jag tvivlar på det! Och filmen var så jävla dålig haha. Alltid Amerika mot muslimerna.

I fredags så gjorde jag klart min andra bild på bilden, den blev rätt skön på långt håll haha. Men man ser ju i alla fall vad det ska föreställa. Sen hade jag och krille en råskön redovisning av vårat resultat av att bygga i teorin en digital ljudstudio åt en kund. Det blev roligt i alla fall! haha Men roger kan inte tro att efter hans lektion att vi helt plötsligt ska bli seriösa och göra en uppgift, som vi dessutom aldrig lärt oss något om. Jag kommer inte ihåg om vi någonsin haft en genomgång i den där kursen. Kan inte säga något vi gjort faktiskt haha. Om han ger mig IG så tänker jag först försöka övertala honom att ta bort det och sen muta om inte det funkar. Mitt under någon annans grupp seriösa redovisning ( tobbes pluggisgrupp) så la pålen en sån sjukt äcklig fis och alla började prata om andra grejer. Visar ju lite hur mogna vi är i klassen och hur pass intresserade vi är också! Haha.

Sen stack jag hem, postade brevet till Becka i USA med kent skivorna, drog hem, väntade, och till slut kom ellinoris och jag kommer inte ihåg vad vi gjorde i fredags faktiskt... hmm men i lördags kollade vi på star wars 1 och 2 och jag vet att hon tyckte om dom!Och vi köpte till och med chips och grejer. Jag hämtade ut min internetbank dosa och, äntligen ska jag kunna betala mina egna räkningar! Vuxenpoäng. Jag vill inte ha min mobilräkning bara. Jag har inte riktigt fått häng på det där än. Jobbigt och konstigt. Kuk vodafone. Sen såå somnade vi nog ganska tidigt, fan va dåligt minne jag har haha. Det är nästan läskigt. Men men som alltid vad det lika roligt att va med ellinor:) Det bästa är när hon klänger mycket för det är så mysigt! Mys rysningar?

Idag eller igår söndag så vaknade vi och så åkte ellinor hem vid tre nån gång, och jag drog till krille som fyllde år, käkade tårta med honom och sofia, gick hem till mig sen alla tre, kollade på hockeyn med simon, johan och stefan, efter hockeyn så gick sofia och krille hem och jag simon krille och stefan åkte och hämtade jocke och så åkte vi till simon och spelade poker. Vi spelade i flera timmar, nog den längsta rundan jag varit med om. Jag kom tvåa i alla fall! så jag slapp betala några pengar. Sen så kom jag hem.

tada

saknar ellinor!

En dag kvar

Vad har hänt idag
Dagen började med Historia, där vi redde ut några av dom konstiga frågorna till provet imorgon. Blir så förvirrad ibland. Sen så var det videoproduktion resten av dagen då jag krille putte och anders gjorde färdigt vår snygga lilla film som jag råkar vara extremt ful i! Skrattar varje gång haha till och med när jag tänker på det. Åt lunch på marrians, fy satan va gott det var, sen lite mer videoproduktion och sen slutade vi, hann träffa ellinor innan jag och krille fick skjuts hem av niklas! Skönt skönt! Sen så kollade jag på hockeyn där sverige var sämst, och sen skrev jag historiafrågorna på datorn och skrev ut, och sen ringde mormor och sa att det hänt något med moster, och det lät ganska allvarligt, hoppas inte att det är något bestående.


Nu har jag laddat ner Antony and the Johnsons eftersom dom blivit så hyllade i år (på förra årets bästa skivor - grejer) men jag måste säga att jag är ganska besviken. Det låter som en dålig Elvis som sjunger eller nåt. Och som en sån där liten fågel ibland, kollibri heter det tror jag. En eller två låtar har varit sköna hittils och då har jag lyssnat på 8 av 10. Tråkigt.

Och jo jag har väldigt ont i halsen, undrar om det är litte värre nu för jag har inte haft så här ont förut när jag haft ont i halsen

(Förra veckan)

lite bilder från förra veckan

heta
jag och krille i forsmark

sötis
casper på vår vinterpromenad

jävla poser
haha vilken poser - men söt

insider snack
insider studion! studiebesök

insider
jag är grym

muslim
haha söt

hanka krinka jenka
hanka krinka jenka

jinka
jinka och larre kurre

kallt som fan
ser så jävla kallt ut - från utkikstorn på forsmark

jens forsmark
forsmark!

alla hjärtan dag igår

Var mysigt! Jag fick världens gulligaste present, av världens gulligaste; ella. Och jag blev väldigt rörd när jag läste hennes fina kort.. Sötis! Känslosamt!

Nu är jag hemma och det var längesen känns det som! Haha. Jag har inte varit hemma mycket på sistone känner jag. Städardags

blä

jag har gått sjusjutusen varv runt skolan idag fy fan va trött jag är. och smittad av ellinor är jag också så jag är förkyldtrött också. nu ska jag och krille göra en värdelös roger uppgift och jag har noll motivation. Ellinor är dum haha. aosdjfoiasfjoi jioijdfdfg fick en ny uppgift på religionen också. Fan va tråkigt. religion suger

hot hot hot

Idag hörde jag Darins nya låt plus att jag såg videon till den också. Fy fan va rådålig åt helvete den var. Darin suger mest av allt jag någonsin hört. Darin är sämst. Det verkar vara nån positiv anda kring darin som om att han ÄR bra. Men tyvärr, det går bara att skriva skit om killen. Han sjunger helt sämst och får världens sämsta låtar skrivna åt sig. Eller jag hörde att han skrivit låtar till nya skivan själv.. ännu värre!

Sen dom där Muhammed-bilderna.. Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om mina tankar om det, men jag orkar inte. Alla jävla islam-extremister, eller terrorister, en liten grupp som hotar hela europa och får det att låta som att det är hela den muslimska världen som står bakom hoten. Det är iaf vad många många tänker. Och alla födomar ökar, och allt hat ökar. Detta leder till inget bra.

Imorgon ska jag till forsmark, det ska bli roligt. Verkar som att jag och krille ska stanna kvar hos vader och C3po. ( bläddra tillbaka till maj nån gång eller när det var vi köade till star wars)  Då blir det tidigt på onsdagmorgonen med buss till stan.

Tomt när man varit med ellinor i nästan tre dagar och sen blir ensam! NU ska jag dricka oboy


Hos ellinor

är jag nu! The man herself är ute och övningskör!;) Så jag fick stanna kvar här. Jag har snart snokat igenom hela datorn, oj vilka grejer jag har hittat! Haha nej då. För jobbigt. Aaa internet är hur stort som helst men det finns inget att göra ändå. Kom tillbaks ellinor!

Jag tog 2 snygga kort på ellinor igår men jag tror hon kommer ta bort dom=( Haha.  Världens konstigaste tangentbord i alla fall. Nästan så att jag inte kan skriva. Ellinor är sötast!

Vi två

Dagen började med att det var svårt att gå upp med ellinor, hon höll fast mig, men jag ska inte skylla helt på henne:D Haha, jag ville inte gå upp men jag var tvungen eftersom våran historialärare har börjat låsa dörren. Sen när jag skjutsade ella till skolan så blev det punka, så fick vi gå så att jag kom preciiiiis kvart i när lektionen börjar men då var dörren redan låst. Så irriterande, var hur nära som helst på att gå hem. Men men. Jag stannade, och efter historian hade vi videop. teknik där vi fick lyssna på vår lärares pojkvän som håller på med effekter och sånt. Det var intressant och rätt ballt. Förstår inte hur man orkar göra sånt där.. Iofs tyckte han att det var roligt och då är det väl som ett drömjobb. Jag har däremot kommit fram till att efter 2½ år på guc så kan inte jag lyssna längre på långa genomgångar.. jag blir så jäkla trött. Det är för att man så sällan har det på vår skola.

Det var god mat i skolan idag! Wow. Nå ris och kyckling. Receptet för att få det bra är att han soya, currykrydda, chilisås och vanlig tomatsås till.. Mums! Sen efter video lektionen så hade vi klassråd med Lars och han stressade upp mig som fan. 100000 grejer vi ska besöka och så. Rätt soft iofs med lite studiebesök och temadagar men ändå. Skön att jag har praktik och projektarbete klart. (nästan). Men det som var värst på klassrådet var hur det kommer bli med ersättning för resor till praktikplatsen. Lars sa att skolan har nåt kontrakt med swebus så att vi måste åka buss till stockholm, alltså tåg till uppsala först. Men tyvärr jag totalvägrar det, då kommer jag bli så äcklad av arbetslivet pga varje tidig morgon. Jag ska ha ett jävla SJ tåg grejs. Så är det.

Som vanligt är det tusen minusgrader hemma i familjen Holmlunds hus. Helt tomt också! Imorgon ska jag spela poker, och sen på lördag så fick jag följa med ellinor hem till östervåla om jag ville! Så helgen är lite halvplanerad.

Krogen igår blev skitlyckat haha. Jaja sånt händer.

Över och ut!