djungelvrål

har det blivit lite för mycket av idag.. brr.. det är egentligen bara saltet som är gott.

 

Haha idag gjorde vi inte ett skit i skolan igen, den känns så nödvändig jusst nu!

 

 

September.. och jag fattar ett svårt beslut.. Nej det är faktiskt inte september än. Men snart. jag är ganska konstig.. längtar på nåt litet vis till vintern.. Fast jag längtar till sommaren också:D Weird.

 

Imorrn ska jag plugga hela dan. Krille har såklart redan gjort det.. überpluggis...


ni kan skratta om ni vill, håna oss vi rör oss ni står still

Nyss hemkommen från andra dagen på kent.. ja vad ska man säga

KENT!

Det har varit två helt underbara dagar, en riktigt fin helg som jag kommer att minnas så länge jag lever antagligen. Men vi ska alla en gång dö.

Träffat fina människor också det har jag gjort, some old, some new, t.ex isabelle! trevlig tjej det där. Rosen var där också och var söt, både idag och igår, missade henne idag tyvärr.. men det var helt enkelt superbra. Mycket känslor i kroppen jusst nu.. Får nog skriva några fina låttexter om nåt så att jag får ur mig lite.

Föresten.. Jocke B, du är så jävla snygg och häftig.

äh ska nog koka lite nudlar snart. Riktigt fint. Mina päron har bröllopsdag idag föresten.. japp


kent

Today!!! äntligen.. Kent kent kent

Fy fan va jag är bra

Ja i helgen träffade jag my och mathidla OCH jobbade, i måndags pluggade jag arslet av mig, i tisdags jobbade jag på krusan, idaag var jag hos min syrra och räknade matte. Fy fan va duktig jag är..

Lite bilder:

 

måste faktiskt erkänna att jag är bland dom coolaste jag vet när jag vill

 

 

och där är lite klassen väntandes på ännu en meningslös lektion, jag är han i blå tröja med lång hår ( ja ni känner säkert igen mig)

 

 

Imorrn ska jag göra matte omprov och jobba.

 

carro look a like är helt grymt söt, men det är ju the real carro med så att...


ledig måndag

Jepp idag är jag ledig, väldigt skönt! Men det blir en hel del plugg ändå faktiskt, sitter till och med och pluggar nu. Engelska arbete som ska vara färdigt imorrn. Krille och jag var nere på byn och lånade böcker.. pluggisar! Det var konstigt smygvarmt ute, ingen sol, men fan va jag svettades när jag kom hem.. Lite häftigt! Regnade till och med lite.

Känner att dofterna börjar komma nu, mmm sommar!! Inte många dagar kvar nu..


starre warre plus nationella

Episod 3 var riktigt jävla het.. Yoda, Obi wan och anakin och windu och allt vad dom nu heter.. Riktigt fina.. Se den på bio!!

 

Matte nationella idag också! Det gick nog ruggigt dåligt tyvärr.. Men jag orkar inte bry mig:P


idag är det dags för..

STAR WARS

EPISOD III


.

 

"Somedays aren't yours at all
They come and go as if they're someone elses days
They come and leave you behind someone elses face
And it's colder than yours"


The Bible didn't mention us

Jaha då har man en biljett till Star Wars premiären då! Köade hela helgen. Det ska jag berätta om nu.

Uppsala i sol

 

Jag och krille åkte in till uppsala i fredags klockan åtta, så att tågkortet fortfarande skulle gälla, och så hamnade vi på elfte och tolfte plats i kön! Niklas och tobbe var etta och trea, så niklas fixade då våra biljetter..

Klas-Nik och berit kristoffer myser

 

natten mellan fredag och lördag var skitkall..! Barro, Linn och Gina kom och hälsade på, sen så hängde jag med dom ett tag på stan och träffade matte lisa och en massa andra lirare, konrad hette nån sen vet jag inte. Jo jag träffade ullis pojkvän, vet inte om han är det fortfarande men han kände igen mig, men det tog ett tag för mig att känna igen honom.

 

 Jaa sen så natten var allmänt sämst, vid 5 gick jag lisa och krille till stationen och sov där i kanske en timme, sen blev det ingen mer sömn den natten.. Brr sen bestämde sig lisa för att gå hem och några timmar av halvsovande i solen senare så gick niklas krille och jag till det där stället i forum gallerian där man kan köpa sallad. Fy satan va gott det var. Köpte aftonbladet för att kolla vad kents konsert fick i betyg.,, 2 plus bara! Men jag är inte orolig.. Jag längtar bara ännu mer!

Niklas ruggigt het

 

Efter salladen så vette fan vad vi gjorde..gick väl och åt några timmar senare på donken, nya grejen är att man ska käka med en sån där Side Sallad istället för dom äckliga pommes fritsen! Man känner sig nyttig samtidigt också.. Det är jävligt gott också!

 

Hmm sen då.. jag vet inte riktigt när allting hände.. På lördag så kom ju iaf Global Fussball OK gänget. Och lisa kom med en massa andra också.. Jusst det, var ju hockey.. Fy fan..  Självklart förlorade vi  i sudden.. jag vill så gärna ha ett VM guld snart! Var så längesen,, Gick ju upp till slottet med krille och och tog lite sköna bilder på Uppsala och slottet . Gustav Wasa är fan riktigt häftig.. Varför är han inte kung nu?

Uppsala by night

 

Jaha vad hände sen då? Jo jag och krille hade Lazer Sword Fajt på bron med två tjejer, närmligen Hanna och Jill, eller C3PO och Darth Vader. hanna slisade krilles hand and that was that. Sen hängde vi resten av köningen med dom sköningarna.Gick till donken och köpte varm choklad och glass med dom och Liza. Vi hade nog rätt mkt party. Dom fick gratis cykelskjuts tillbaks till bion sen också.. Fy fan! MEn jag och lisa fick gå vi.

 

Darth Vader och C3PO

 

Klockan 3 bestämde vi oss för att sova tills stationen öpnnade, and we did.. riktigt skönt! Men darth och c3po vaknade inte, dom var för trötta,så jag och krille gick det ensamma. Sov riktigt skönt på den mjuka bänken med lädergrejs på, men krille drog efter ett tag för han tyckte det var pinsamt.. mes?

Ja sen var det ju söndag och då var det ju biljett släppardag. Gick och åt frukost, en egg mcmuffin och vatten, som jag inte hade druckit på länge. Fan va gott det var.. Sjukt. hanna smakade och insåg att donken frukost inte alls är så äckligt som hon trodde. Jaha sen hängde jag och krille med dom hela dan fram tills klockan halv två eller nåt, då kom Gina och Carro barro och hälsade på. Fick pengar av gina att köpa biljetter, sen gick vi och åt på saffets med dom, men det var ingen höjdare. var inte så sugen på kebab! Sen drog carro och jobbade och gina skulle köpa några grejer, men allting var ju stängt! Sen fick vi biljetter, och niklas kom fam till att SF myglade, dom hade tagit platser i förväg! Mfucckas..

 

jag i kön

 

Firade lite med jill och hanna sen, jill var jävligt het när hon drack upp ett glas öl som hade filtrerats genom en plastpåse med mosat godis och spott.. Fy fan va hardcore..  det var 2 jävligt häftiga tjejer. Respect.

 

 

Köper lite fint godis


Torsdag

Jobbig hockey-..- men vann gjorde dom.

 

Jag är desperat.


In English

 

Well, todays blogg is dedicated to Livize on the Regina Spektor forum! haha.. and any other english speaking people who eventually would drop in here..

 

Oh my father shouted for me now, must whip some cream to the frödinge cheese cake we are about to eat.

 

That was good:)

We got som old national tests in math today to practice on for the real test next week.. Brr too hard for me. But there's only one week math left in my life!! I have no core subjects in third grade, except for on term swedish. Lovely.

 

After the math we had some swedish, I wrote an A4 paper in 2 hours.. Can't work in school so close to vacation.. The teachers never learn, and give us all tests and tasks the last weeks, when everybodys yearns for summer..

 

oh and they've switched Family Guy on ZTV for Drew Carey show.. Can't believe it.. I hate Drew Carey.. Guess I'll just have to wait for Lost in half an hour!

 

I get depressed as hell..


G!!

Jag fick tillbaks ett matteprov idag och jag fick G,VG om jag hade haft ett poäng mer! Okej det var ganska få poäng mellan G och VG men ändå:)

Sverige leder i Hockeyn..

 

 

Sverige vann i hockeyn! 9-1

 

Har laddat ner lite mer Regina Spektor.. Hon är bra bra bra! Hennes röst är så speciell..

Måste se henne live nån gång.

 


Velvet

Hetaste låten jusst nu: kent -  velvet.. Den hade jag nästan "glömt bort"..

 

Gjorde färdigt det där komprimerings arbetet idag.. Skönt.. lite oseriöst men men, det är ju i slutet av terminen. Jag har grova ta saker och ting seriöst problem nu.. T.ex på svenskan ska vi göra värsta satsar arbetet. Ork!

 

Annars vill jag klippa mig riktigt fort.. blä! eller börja bära slöja.. härligt. Inga kläder har jag heller.

 

Hatreklamerna jusst nu är:

Gevalia - varför säger den där barnvakten haa-keeiiii istället för okej? GAAH

Colgate -  Varför sitter det en vuxen i en soffa och pratar om tandkräm som en fjortis?

 

och föresten så måste jag klippa mig.

 

jag ska


Us

Kom nyss hem från bio, såg million dollar baby med farsan. Rätt fin alltså, men om så som i himmelen varit amerikansk hade den tagit hem oscar statyetterna.

Såg trailern till star wars innan filmen också.. wow.. rysningar!

Sen så såg jag en skitsnygg Darth Vader plansch utanför i hallen efter filmen.. Ingen var där jag kunde tagit den! Men det gjorde jag inte.. Jävla fegis..det var verkligen ingen nånstans.. Kommer ångra mig hela livet.. Det var en stor sak, i plast..

 

Regina Spektor - Us

Låten är väldigt skön och videon är snygg

 

...och där är hon


Knifetown

idag kollade jag krille och stefan Hockey...  Tre kroner vann alltså.. Underbart!

Sen bestämmde vi oss för att tömma förråden (sen valborg) och dra ut i knivsta och röja lite. Vilket röj det blev. Hängde vid ängby park, där var det hett, vid ängbyskolan, där var det nostalgiskt, och vid knivsta centrum med mia och malin....två grymt lika människor.

 

 

Nyss pratade jag med söt-rosen.. haaagaaaah söt hon är..

 

Jag längtar grymt mycket till kent nu alltså.. Kent Live.. ett tips till alla, kent live är en upplevelse som är värd 350 kr.. verkligen.. Efteråt går man alltid hem med en klump i hjärtat och ååh

 

Och tiden krossar mjukt ditt motstånd, det kommer smälta bort som snö

tills du slår din käpp mot muren, som du reste kring din ö

och alla dina vänner och hela din familj, dom går med stormsteg mot den dagen

då dom inte längre finns

 men älskling vi ska alla en gång dö, ja vi ska alla en gång dö

 

Och han som stirrar ut från spegeln, det kan väl inte vara jag?

när blev jag så ful och trött och gammal

så ensam klen och svag?

Och man hatar den man blivit, och man föraktar den man var

då finns det ingen Gud i världen, som kan ge dej något svar

förutom vi ska alla en gång dö

 

ja vi ska alla en gång dö


Skriv under!

http://www.johnlennonday.com/

 


Nihilisten

Idag är det klämdagen mellan kristi himmelfärds och helgen. Mycket trevligt och det uppskattas såklart, även fast man inte gör nåt, men då kan man göra nåt i helgen istället! Den riktiga.

 

Krille är ju ensam;)

 

Det är klart nu att jag ska åka till Tunisien i sommar! Fan va roligt! blir att jobba ihop en hel del pengar men liksom.. vilken upplevelse!

 

Kent släppte ny singel i veckan.. Med två st b sidor, Nihilisten och alla mot alla. Dom låtarna hade kunnat vara med på albumet helt klart.. Vilket jävla band alltså.. fan va bra dom är!

 


Ljudteknik suger

Ja idag hade vi Mr värdelös lärare a.k.a svempa. Han hatar mig och jag hatar honom.

Jag slösar bort min tid på hans lektion och blir bara trött i hjärnan. Få se idag lärde jag mig.. hmm ingenting? Han börjar alltid lektionerna med ett "Jaha grabbar vad ska vi göra idag då?"

Ja du det ska faktiskt du veta. Och det värsta är ju att man är inställd på att inte göra nåt heller så det blir ingenting gjort. Idag pratade jag i en mic..2 timmars lektion. Jaja bara några veckor till plus ett prov sen aldrig mer han. Skönt.

 

"Minns du vår blodsed våran lag, vårt dumma korståg mot en lika korkad stad"

 

Jag måste klippa mig också, börjar smått tröttna på mitt hår..Och jag måste köpa kläder också.. ork ork ork.. Jag ska föresten åka till Tunisien! Om inget händer.. det blir roligt! Jag vet ungefär hur mitt sommarlov kommer se ut nu. Fan va korta dom är egentligen.. Blir bara kortare och kortare för varje år. När man var liten var det ju hur långt som helst.. Nu.. ja nu känns det som ett mindre lov bara. Sen sista året i skolan.. Skönt. Men det blir nog jobbigt för mig, har några ämnen att ta igen.

 

"Jag minns allt som naglarna mot glas,

men du bara skrattar åt mig förminskar allt till ett skämt"

 

 

Imorrn kommer rosen hoppas jag! Det blir mysigt. Gaaah imorrn är det matteprov men jag orkar inte plugga. Även fast det är enkelt kommer jag att få ig ändå. Sen ska vi ha nationella prov på alla kapitel..ha..ha.ahaha.. Lycka till. jag kommer inte ihåg ett skit. T.ex Substituonsmetoden eller vad det heter.. eller  ykxm.. Haha. nej matte har aldrig vart min grej, och nej matte är aldrig roligt gott folk. "det är kul när det är enkelt" - Nej då är det trist och känns meningslöst..Och när det är svårt så är det jobbigt. Profeten har talat.

 

"men jag ser på din ängsliga hållning, din jagade blick att det känns..

att det är långt hem..

Och snart finns det inga tårar kvar - de var våra att ge vem som helst

äntligen

dom är de dyrbaraste smycken vi har

så be aldrig om ursäkt igen - äntligen

Så sätter du själv dina gränser"


Lisa och valborg

Jaaaa jag orkar inte berätta allt jag gjorde hela valborg men jag gick femtio mil iaf..  fan va jobbigt.. träffade en positiv Lisa från guc också

¨

men tyvärr stack hon hem sen när hennes kamera försvann.. stackarn! Jag som hoppades på att träffa henne sen när jag var på g men icke sa nicke, men men det kommer fler dagar, speciellt eftersom det är sommar snart! wohoo

ja det var matte lisa det. Hon är typ Einstein 2..  Albert själv skulle avundas hennes matte kunskaper.. själv är hon lite blygsam av sig och vill helst inte erkänna att hon upptäckte ett grundämne helt själv.. Men hon är snäll ändå

Sen lirade jag runt en jävla massa träffade en massa skumnt folk, åt mat hos johan.. eller nej vi åt kladdkaka, hans mamma ska ha cred för den fy fan va god den var. Den väckte liv i mig igen.. Sen träffade vi mer folk och jag blev lite het och jaa. vilken dag helt enkelt. Några lirare jagvar med:

hon var med mig nästa hela dan och utan henne hade jag inte stannat kvar.. I löw you mathidla. ;)

 

 

sen träffa jag ju carro och gänget.. carro det är en fin tjej det. Hon tycker man om. Som jag sa, hon är som en stjärna på himlen.. Ett ljus i mörkret..

och sen my också.. Hon är så söt! Tyvärr han jag inte träffa henne sådär jättemycket men det blir nog snart. Ja utan my vore jag inte alls samma person som jag är!  Bäst-my

 

nej imorrn ska jag på match dags att sova..

jocke säger godnatt