you go very loud

yeah I like it loud





Wednesday morning at

sju...
Ja nu ska jag åka och jobba igen! har saknat det lite, ska bli skönt att sälja lite. Ikväll kanske jag ska på siriusmatch. Men jag har upptäckt att det kan bli riktigt tajt eftersom jag slutar när den börjar.. och jag vill inte vara den som kommer och frågar om ledigt på direkten efter en kort ledighet.

image600
Nu kan jag bli full! Wohoo. ROlig bild

Paul McCartney 65 år!

GRATTIS!!

image599



Idag blir det av en självklarhet mycket Paul McCartney och mycket av hans nya album. Ska lyssna in mig på det! Jag tyckte det var asskönt att lyssna på i fredags när det var lite party. Nu är frågan om det är några låtar som står ut! Men medan tänkte jag tipsa om lite Best of låtar av Paul som ni kan ladda ner eller köpa! Ingen speciell ordning

Maybee I'm amazed - såklart! En klassiker som är jävligt bra
Man we was lonely - Kunde legat på White album
A love for you - en bootleg som är ruggigt skön. Borde släppts!
Monkberry moon delight - Paul ger prov på hur jävla grym rock'n'roll röst han har i denna!
Uncle Albert/Admiral Halsey - Grymt skön låt. En sån man har hört någonstans men inte kan komma på vart
The backseat of my car - Honey I want it my way! En klassiker
Here today - Fin hyllningslåt till John
Jenny Wren - Blackbird kopian en massa år senare
Too much rain - skönaste introt
Riding to Vanity fair - bland det konstigaste/skönaste Paul gjort
 sen kommer vi till albumet Flaming Pie som var den första Paul skivan jag köpte. Den är grym!
The song we were singing - lång och jävligt bra.
The world tonight - har allt
Somedays - sjukt vacker refräng, speciellt den sista med George Martin som arrangerat stråkarna. Sorglig också då den handlar om Linda.
Calico Skies - bara asbra
Flaming Pie - Rockig och skön
Little Willow - Paul skrev låten efter att han hört att en kär vän dött som en tröst till barnen hon lämnade efter sig
Young Boy - Den här kan man bara älska eller hata! jag blir så jävla glad när jag hör den
Beautiful night - Perfekt näst sista låt på skivan. Ringo på trummor och så jävla bra
Kolla upp den skivan alltså! Vi fortsätter
My brave face - Genialt! Och svängigt
Put it there - Paul, enkelt och suveränt
Figure of eight - 80 tal haha men skitbra
This one - En av pauls top 5 solo. En måste höra låt.
Coming up - typ enda bra låten på mccartney II
Hope of deliverance - Ja det är Paul som skrivit denna klassiker! Funkar på fester och överallt
I owe it all to you - Riktigt fin kärlekslåt
My love - en av dom finaste kärlekslåtarna of all time!
When the night - fell on me! Fett skönt
C moon - introt är guld.. Was that the intro I should have been in?
Love is strange - Paul gör reggae! och skön sån
Call me back again - Jaaaaa
Sen kommer vi till en annan riktigt grym platta - Band on the run! Blev hyllad överallt. Ses som den bästa soloplattan Paul gjorde.
Band on the run - ett medley i beatlesklass och fan så bra det är... Och jag har hört den live. Det var grymt
Jet - Finns liveversioner som krossar skivversionen men fortfarande så jävla bra!
Let me roll it - Underbar
Nineteen hundred and eighty five - bästa paul låten? Så jävla grym, speciell, cool, konstig, före sin tid
Picasso's last words - Drink to meee!
ja nu orkar jag inte lista några fler låtar. Eller jo dom jag fasnat för på nya plattan:
Dance tonight - omöjligt att inte bli glad!
Ever present past - har växt som fan!
Mr bellamy - så jävla skum och bra!

Sådär ja!
Nu är det ju bara för er gott folk att ladda ner dessa låtar. Tänk vad skönt ni kommer få med så många nya låtar som ni kan upptäcka!





20

1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007

Det är mina 20 år det! Det är lite - samtidigt som det är mycket. Om 20 till så är jag 40. Sjukt..

Jag får handla på systemet! Woho! Men om vi ska ta och titta tillbaks lite på början av mitt lilla liv.. Kollade nämligen på en massa gamla kort i kortlådan..
Let's go back and get them! Lets go backbackbackbackback...

image575
Well, här är jag så gott som precis hemkommen från BB! Som så många andra små bäbisar så hamnade jag i centrum och alla skulle hålla mig..

image576
bland annat av pappa.. Som föresten är fräsch där! Och man ser verkligen vilka drag jag har fått...

image577
här börjar jag tröttna lite.. va fan!

image578
Det där var droppen! haha.. Moster matar mig med.. vatten.

image579
Haha! Ja du farsan.. nu har din son växt lite!

image580
bada med syrrorna var kul!
image581
mammi!

image582
Jag och Morfar. Blev lite rörd när jag såg den här bilden.. Har egentligen aldrig haft nån farfar eller morfar. Morfar fick alzeimer eller något liknande och dog för några år sen. Sista gången jag såg honom så frågade han om och om igen mamma vem jag var..

image583
Jag och morfar igen fast nu är jag lite ..yngre.. eller? och är det ens jag? jag måste haft min period då jag såg hjelt annorlunda ut då.

image584
Hittade det här kortet på åsa som är åt fel håll (hon ligger på gräsmattan) och fan va fint det var!

image585
... Hahaha!

image586
Åsis och jag! Fräsch i linne?

image587
Friedas födelsedag kanske? Haha så jävla snyggt täcke och vad glada vi är!

image588
Haha var tvungen att ta med den här! Det här var alltså när frida fick sina vita tofflor. Dom är nostalgi så det finns inte!

image589
Sankta lucia

image590

image591
Här alltså.. Fy fan! Jag ser ut som en snorunge.

image592
kusinerna och jag!

image593
Fanns ungefär 6 olika kort på åsa i dom där kläderna i olika poser.... Ja jo men syrran det var ganska snyggt alltså!!

image594
Här har vi alla syskon! Ulkan, ånka, frippe och jenka! Haha.

image596
Haha den här är så fin! Mina älskade systrar!

Hittade en cool bild på farbror Einar också!image597

Det här brevet hittade jag från honom i samma låda som korten:

" Hej Jens och ni andra bondlurkar. Hur mår ni. Vi mår bra. Nu har jag bestämt att dom här korten går med posten imorgon 15/1 -95 efter att jag har tänkt i 2 veckor att jag ska skicka dom. Har dom kört ut någon koskit där? De har dom gjort här så det luktar bellman. Vi håller på att städa ut julen (eller rättare sagt dom andra). Jag har varit ledig i veckan så när man har sin lediga vecka så ska man ju inte städa eller hur? Jag har varit i skogen och jobbat. Sen så har jag kört skoter. De har väl inte ni? Jag har föreslagit att vi ska ta fram påsksakerna nu direkt så då är de gjort. Föresten, har ni varit ute och slagit tjugonda knut? Vet ni inte vad de är? Är ni inte allmänbildade? Ni kan ju fråga eran gamla far (ända in i baljan) han har väl varit ute och slagit sönder många broar och knutar. Om ni kommer hit på tisdag till veckan så kan jag bjuda på en selma eller vad dom heter. Vädret här har varit ganska bra ca -10 men ikväll så har de börjat att snöa så nu kanske de aldrig slutar så de snöar över huset och till våren blir det ett enda stort hav. Nu måste jag nog sluta för nu säger dom att jag håller mig undan. Må så gott grankott. Åsa eller Frida kan väl skriva svar för de är roligt att få post som inte kommer från skatteförvaltningen. Alla här hälsar även Mysak. / Einar"

Haha. Inte konstigt att han var min och mina syskons stora idol när vi var små. Farbror Einar hade (och har fortfarande) värsta ryktet bland våra kompisar. Vi pratade hela tiden om hur rolig han var haha. Han var mytomspunnen. Vi tog hem kompisar bara för att visa upp honom haha!

Nej nu måste jag sova! Grattis mig själv 20 år. Och tack alla som gjort dom 20 åren så bra!

image598

Fest och hunger

Lördag idag.. Igår var det fest! Det var kul.. Kom inte så mycket folk som jag hade hoppats dock! Det sämsta med att bli äldre är att alla är så jävla upptagna.

Fan nu är jag skithungrig! Sara har typ däckat av hunger tror jag.. stackarn!

I am listening, I am all ears

Onsdag och jag kompar ledighet! Woho! Fast jag loosar pengar ändå men men.  Nu ska jag in till stan och träffa baben och gå på stan och leta lite saker som jag är i behov av!

Sen ikväll blir det match med morsan!

I know it's.

Impossible!

Nu är helgen slut. Eller ja nästan iaf för mig eftersom jag är ledig på måndagar. Och mina föräldrar har fortfarande inte kommit hem! Skönt. Dom kommer inte förrens ikväll.. Så en sista dag i friheten då. Dom åkte i torsdags och då kom Sara hem till mig och vi fixade lite mat och åt och han inte göra så mycket. Sen på fredagen så hade jag planerat att ha party och så blev det också! Kom lite skönt folk och det var riktigt trevligt. Men det var bara uppvärmning inför min 20 årsfest. Föresten så drömde jag inatt att det helt plötsligt var den 18 och jag sa till Sara: Men va fan jag fyller ju 20 idag ju! Men hon blev inte så impad och sa typ bara ja jag vet. Haha.
image566
lite partyfolk. Med Jonas som åt kattmats godis. Tror fan inte på att det är gott.

Ja jag blev väl ganska så full och spydde som vanligt. Jag spyr fan varenda fest nu för tiden. Tror det är för att jag super för hårt? Jag vill nog uppnå det där fyllestadiet som man fick när man var yngre och allting bara snurrade och man tyckte allt var skitroligt. Jag kommer aldrig dit längre, så då tror jag att jag måste dricka asmycket men då mår jag bara dåligt och spyr. Fan, jag börjar ledsna på alkohol..  Det är nog en del av att jag börjar bli äldre.. Dom där ut och supa resorna lockar inte så mycket längre.. jag vill mest ut och upptäcksresa. Haha .

Det är så grymt fint väder ute.

Ja sen på lördagen när jag och sara vaknade så var vi lite småbakis båda två. Vi gick en promenad ner på byn och köpte lite godis och sånt efter frukosten (som vi åt ute) och det blev en ganska lång promenad det! Tog lite bilder gjorde vi också.
image567
Min snygging i somrig klänning och med somrig bakgrund!

image568
Våra skuggor.

image569
Sara är gullig

Sen så kom vi hem och tyckte att det var dags att börja göra mat! vi hade bestämt oss för att grilla och var nere och köpte lite dricka och en grej till förrätten. Sara fixade salladen och förrätten och pommesen och jag skötte grillen och städade och klippte gräsmattan ute. Det gick fint det! Förrätten var svingod och salladen också. Dock så var inte köttet nå vidare alltså...



image570
Casper tog det lugnt hela helgen. Han gillar bra väder han!

image572
grillen is on

image573
väntar på maten!

Efter maten så kollade vi på fotbollen! Vilken konstig match alltså haha. Men det var roligt. På ett speciellt sätt! Så jävla sjukt bara. Och efter matchen så kollade vi på en film vi hyrde, rules of attraction. Den var ganska bra, lite överdriven ibland bara.. Bra skådisar dock. Käkade chips gjorde vi också, och hade det mysigt! Sen igår så städade jag en massa efter festen ( det gjorde jag i lördags också iofs) och (fan nu vill jag bara avsluta den här bloggen och gå ut i det fina vädret) vi solade en massa hela dagen. Jag brände mig som fan och fick fulaste brännan också eftersom jkag täckte över min tatuering som inte tål sol så bra Så där har jag en fyrkant. Snyggt. NU ska jag ut och sola lite mer eftersom jag ska äta gfrukost i det fina vädret. Känner mig asstressad att solen ska försvinna!

Det har i alla fall varit en helmysig helg med min underbara tjej, och den kunde ha fått fortsätta någon dag till faktiskt!

avslutar med en snygging:

image574
..mums!