Ich bin sehr müde..

Jobbat 12 timmar idag. Nej framtiden för mig är verkligen inte ett fast jobb. Fast man vet ju aldrig.

Hoppas att jag och krille kan fixa en produktionsblogg snart, vore jävligt grymt alltså!

Och vi måste börja spela in snart alltså, stressigt...


Tja mer än så orkar jag inte skriva. Snart Berlin!

4 veckors semester

Får jag i sommar.. Det låter så sjukt lite i mina öron. Jag börjar inse det nu, att jag kommer aldrig att kunna ha ett vanligt jobb en längre tid, och därför kommer jag livnära mig på något annat. Albatrossen får flyga igång snart, kommer inte gå så snabbt men förhoppningsvis ganska smärtfritt..

Det där med att inte veta vad man vill bli är ingen stor grej att oroa sig över tycker jag. Jag har iaf en dröm om vad jag vill bli, men om jag kommer att kunna genomföra den drömmen är en annan sak.. Jag längtar tills jag genomför min dröm, inte tills jag genomfört den. Eller vad man ska säga.. Massa svammel 00:20 en måndagskväll..

Fy fan va ung jag är.. Jag har inte sett mycket av den här världen än.. Jag kan leva i två olika världar har jag märkt. Ibland kommer jag in i den där världen, då jag läser insändarna i morgontidningen där folk klagar på mopeder, miljonbyggen och  annat, och ler lite och tänker "vad spelar det för roll?".. En värld där alla småbekymmer känns så onödiga och överflödiga, och tar upp alldeles för mycket tid. Folk är så bittra, tänker jag.

Sen kommer stunderna när jag också är inne i den världen.. Och man tycker faktiskt om det. Man tycker om att klaga lite.. Man gottar sig åt nåt man hört, sett eller blivit utsatt för, så att man kan komma hem och berätta för någon att "fy fan för det där!". Ibland stannar jag upp i trappen på jobbet med ett leende, efter att ha haft den jobbigaste kunden i världen. Det är som att man söker lite spänning  i vardagen. Sen kan man sitta där vid bordet och dela med sig av upplevelserna till andra som suckar, brister ut i kommentarer som "vilken jävla idiot!" och man bara sitter där, nöjd, nästan lite upphetsad över att få bekräftelse på att det man blivit utsatt för, eller sett, osv verkligen är hemskt. Eller vad det nu är!

Livet är konstigt.

Ibland när jag faller in i den där första världen så kan jag också börja tänka saker som vad som skulle hända om jag bara satte mig på ett plan och åkte iväg, helt själv. Utan att säga upp mig, utan att meddela någon, bara åka iväg. Sedan börjar hjärnan dividera om fördelar och nackdelar, och den andra världen vill väldigt gärna säga sitt, och självklart dra upp "vad skulle du själv tänka om någon annan som gjorde så?" Och då slås jag av alla komplikationer man skulle skapa för andra, såsom vem skulle jobba istället för den personen, vem ska låsa upp på jobbet, vad skulle den personens nära och kära känna, och alla andra saker, som papperarbete, räkningar och hela den fadderullan.. Där börjar sakta den första världen komma tillbaks igen och ställa massa motfrågor, vad spelar det för roll, man lever bara en gång och bla bla bla.

Haha jaja. En titt inuti min hjärna. Klockan börjar närma sig ett. Jag tänker "skitsamma!". Imorgon bitti tänker jag; "Fan gick jag inte och la mig tidigare för!" och så åker jag till jobbet..

Och när jag läser det här imorgon kommer jag tänka: "vilket jävla nonsens!"...

Helgen har föresten varit mysig, i fredags var jag med steffo, efter det kom en full sara som jag fick möta men det var okej, till slut ville jag bara mysa med henne trots att hon luktade både det ena och det andra. Lördag åkte vi till Sara, lagade god mat, tittade på melodifezzzzztivalen, somnade några gånger, och sen somnade vi. Vi har nog sovit sjukt mycket denna helg om man ser på andra helger vi spenderat tillsammans. Men det var skönt. Kände att jag behövde sova mycket den här helgen. Och nästa helg är jag ledig igen, fy satan va skönt! Och helgen efter det är det beeeerrrrllliiiinnnn och allsvensk seriestart. Som jag tyvärr missar meeeen vad gör man om man är en dålig planerare!

Tack och hej.

b.

image642

i väntan på mat

Sara står och lagar mat åt mig nu. Jag sitter här.. Jag borde hjälpa henne.. Men det får jag inte! Men jag gjorde ju faktiskt mat åt oss igår, värmde lite gamla rester. Får räknas det med.

.. Men fan om det inte blir gott!

















:)

Fredag

Hallåå alla! Allt bra med er? Idag är det fredag = öl med grabbarna! Idag var jag på jobbet, det var massa kunder där - som alltid! Jag hade på mig en illaluktande jobb-tröja som jag haft i en 5 dagar, vilket troligen blir sex imorgon! FRESH;P
Nu är det kallt ute, hoppas att det inte är kallt där ni alla läsare är vart ni nu än är;P antar att det är kallt, om ni inte är i skåne typ, för där är det ju nästan samma väder som i danmark. =)

Nej nu måste jag cykla ner till tåget allesammans! Dagens outfit kommer imorgon;P Jääää!

Puss puss

wow

Har precis läst kenzas blogg för första gången. Herregud. Och hon tjänar pengar på det där.. Jag har ju faktiskt mode-tema på min blogg också så jag tänkte dra igång min egna modeblogg idag och skriva om sånt som kenza skriver om. Slut på den gamla bloggen. Nu börjar vi.

snygg

image641

.. tröja! Nä, jag menar flickvän!

Ja just det

Skulle ju komma till det i förra inlägget.. Håkans nya låt är jävligt grym. För en lång lång tid. Lyssna! Tvångslurar till Simon som skrev ungefär såhär som svar på om han hört den "nej.. Får väl kanske.. höra den nån gång.. har ju några år på mig.. När kommer skivan? Kanske då.. Eller nåt.. äsch.. Hej"

image640

Vad som händer när man tar ett kort med min mobil i mörker

Någonting säger mig att du blir borta för en lång lång tid

Johan har iaf kommit hem nu från indien! Så man har fått höra lite historier därifrån, mest dom dåliga upplevelserna eftersom det är roligast att höra/berätta som vi kom fram till haha. With the conclusion att jag inte vill bo där. Men jag är säker på att det var en jåkla upplevelse. Jåklarns också.

Efter fridas firande i elstockholmo bar det av till upsaliensis och till simon och josefinas provosoriska boende. Riktigt fint var det! Lampan satt på utsidan av toaletten dock, vilket skulle omöjlig-göra fester där då frestelsen att göra något med den skulle va för stor. Sen att det inte var nåt lås är ju också.. ja.. Riktigt fint var det i alla fall! Blir nog jobbigt att lämna den sen. Vi satt där iaf ett tag jag simon stefan johan josefina och vad-hon-nu-heter-nu-igen och drack vin, och konverserade om saker. Sen gick vi män ut till katalin och satt där och drack lite öl och vin och grejer. Blev lite heta politiska diskussioner om valet i USA, och lite annat blandat. Men bäst blev bilderna!

image636
Stefan förklarar nåt för simon som inte riktigt ser ut att hålla med. Eller hör han ens vad stefan säger? Kanske han bara tänker "oj oj oj vad jag är full.. nu blir det svårt att gå hem" Vem vet!

image637
Johan har skaffat mustasch. Dock är den lika blond som hans kallufs så det tar ett tag att se den.

image638
It doesn't have to be gay.. After a beer it's okey!


Sen drog jag till Sara, gick hela vägen hem med henne till henne..... och där sov vi så skönt! Dagen efter så hade vi mys-godis-film dag.. Dom dagarna längtar man efter ibland alltså.. O-la-la!




Frida 25

Frippen, min kära syster fyllde i lördags den 1 mars 25 bast! Är nästan där själv snart. Av mig och Åsa fick hon tm:s top of the line, state of the art produkt, nämligen aquasphere vattenkokare!
...Tjena fotografen!

Vi åkte iaf in till stockholm, jag åsa mamma och pappa och träffade frieda och mats på en italiensk restaurang i gamla stan. Satan vad god mat. hade kunnat äta mig mätt flera gånger om kan jag lova.
image633
Frida öppnar presenter.

En rolig grej var när hon hade bara en present kvar och mamma ber honom ta upp den varpå han tar upp en tom kartong och ger till frida haha.

image634

Frida och matte på hotellbaren vi gick till efteråt!

image635
Åsa och mamma.. delar drink? Snålt..

Sen åkte jag till uppsala och gick till simon! Men det tar vi i nästa inlägg

Regn

image632

Våren har kommit

Fick jag lite bevis på för nån vecka sen då jag kunde gå till stationen i bara jacka, alltså ingen mössa och inga vantar.. att jag drog på mig en förkylning några dagar senare har säkert inget med det att göra! ...

image628
AB alsike flaggorna vajade i vinden på vinden

image629
AB alsike maskins maskinpark..stunning..



Sen har jag varit på kentkonsert också i slutet av februari månad med mamma och sara. Låtlistan var perfekt.. lite mätt är jag nog på kent men desto skönare var det att bara njuta av den här konserten utan att stå längst fram och trängas. Kunde koncentrera mig bättre på hela bandet!

image630
Sara var glad (och väldigt söt) i sin nya kent t-shirt och.. färskpressade äpple-juice

image631
kent var glada också. Den enda skarpa bilden, och det är en hand i vägen. Jaja!
Avslutningslåten, mannen i den vita hatten är nog bland dom bästa låtarna som gjorts. Oj oj oj

Äntligen! USB-kabeln hittad

nu kan jag ladda upp bilder från pappas fest för släkten uppe i norrland att se... Fast tyvärr hittar jag bara en bild haha. Det var i alla fall en rolig fest, med en väldans massa alkohol som jag och syrran köpte på systemet. Ja vi fick ju pengar sen men ja haha gick på en del! Men blev massa över också så då behöver man inte oroa sig över det på ett tag. Här kommer _bilden_

image627
Den får räcka! Pappa hade i alla fall en riktigt bra kväll hoppas jag, och vi andra också. Han trodde att vi skulle gå till grekens och anade ingenting haha. Snygg t-shirt fick han också!