the corner of my eye

yeah

yeah.



Idag var jag och Krille på intervju på friskolan i knivsta. Kanske ska börja städa där! Helt okej som jobb tills man hittar något annat liksom. Vet dock inte hur mycket betalt det är, jag glömde fråga. Nu ska jag snart och jobba på Krusenberg och sen ska jag in till stan och träffa Carro. Imorgon är det fan Håkan alltså. Med massa folk! Det ska bli ytterst roligt. Och sen på lördag blir det roligt igen. Nu kom krille pille!hi


- Jag vaknar upp, med ett bröst i min hand.

Är jag för våldsam? Har jag sönder sakerna? är det så? va va va

Idag vaknade jag halv åtta med sara här, jag var hur pigg som helst, så jag slog på teven, kollade på ett halvt simpsonsavsnitt och sen kände jag mig lite trött igen så jag somnade once more. Sen vaknade vi lite senare och gick upp! Käkade lite frukost och sen åkte vi till stan. Gud va jag klipper meningarna mitt i och börjar mitt i, skriver verkligen inte som man ska göra. Sa hej då till Sara, det var lite jobbigt och sen gick jag till myrorna och träffade syrran. Hon köpte en hmm en kruka eller vad man ska säga för 15 kronor att ha sminkpennor i. När vi var klara med det gick vi till telenor äckel skit butiken och lämnade in min telefon. (DEN FUNKAR INTE!!! WOW) så fick jag inte ens en lånetelfon. Så jag var utan telefon i några timmar, det var jobbigt kan jag lova. Ingen klockan har jag heller för den är på lagning. (vad är det här?). Jag vill i alla fall ha en ny jävla telefon, det vore så underbaaahaaaart. Åh. Och den där jävla engelsmannen har btw ringt mig igen och sagt att han har ett nytt minneskort åt mig. Haha jag tror att han bjöd hem mig till honom när vi snackade. Tyckte jag hörde något om att vi kunde käka hemm hos honom men jag hoppas att han menade på restaurang. Fan va tagen man blir när det ringer och man helt plötsligt ska börja snacka engelska. jaja vi får se när vi någonsin ses!

I alla fall så gick vi och kollade på jeans åt åsa. Hon hittade inga på några ställen (fin svenska där med, yes!)  så vi gick och käkade på fellini. Jag åt pasta och åsa pastasallad. Det var gott! Blev lite sugen på det igen nu, fan jag är alltid hungrig tror jag. Något är fel! Jaaa vad gjorde vi sen då hmm Vi gick till jC och åsa hittade ett par fina! woho! Så köpte hon dom, och sen gick vi till Alina och jag köpte en sladd som för övrigt var helt onödig så jag har lite ångest över det för jag vill kunna se dator på teve men något har pajat! (Va? för dig Jens? va?neeej!?Imagination)  sen träffade vi emelie från guc! snackade lite med henne, jag och krille ska tydligen modelera för hennes kollektion, som hon ska göra som projektarbete. Roligt! Och sen jaaa vad hände sen! Jo vi gick och fikade, eller först gick vi på toaletten för åsas blåsa är ett fikon typ haha, och sen gick vi och fikade! En smoothie tog jag. Den var rätt god men va fan onyttigt är godast i längden! Woho! Spanade förövrigt in flyer där på fiket, det var ett tag sen haha. Japp sen så sa jag hej då till min kära syster! Tack för fikat och maten föresten, och så åkte jag upptåget hem, slapp betala för jag låtsades sova med knytnäven i ansiktet, dom kan ju inte väcka en som sover så fult haha. Så det vart gratis tåg hela dagen! Ja sen kom jag hem och så har det inte hänt så mycket mer roligt. Eller jo det kom in en skitstor gräshoppa i mitt rum. Hörde nå duns på väggen när jag kollade på teve, kollade upp och såg den där jätten. Mamma kom in och sa att dom inte var farliga och att det hade varit en sån i vardagsrummet igår. Jag bestämde mig för att ta tag i det hela och tog gräshoppan i bakbenen/"vingarna". DÅ vänder den jäveln sig om och biter mig i fingret!!! Inte farlig my ass! då fick jag mördar ambitioner men vi lyckades ha ner den i sopkorgen och sen ta ut den på baksidan. 2 skitstora g-hoppor på 2 dagar. Är inte det ett domedagstecken? snart börjar det regna eldklot och sånt skit.


Gud, den här resan har varit så lång
Fyll mitt hjärta med koltrastsång

Jaa nu vet jag inte vad jag ska göra resten av kvällen... Kanske gå och sova! Nästa vecka kanske jag ska på intensivkurs. Körkort körkort hela dan. DET VORE NAJS. Imorgon kommer Sara och trots att jag träffade henne idag så saknar jag henne mycket! Finis.

Den som fruktar kärleken fruktar livet
och den som fruktar livet har redan så gott som dött

ursäkta den knackliga svenskan


sådär ja nu har jag klippt mig

klippt

nej okej men jag har gjort det förut.. då blev det sådär'



kort
och där hade jag sjukt kort hår

all the great men die..




john lennon

John Winston Lennon, 1940 - 1980



tupac

Tupac Amaru Shakur, 1971 - 1996




frank sinatra

Francis Albert Sinatra, 1915 - 1998



Roy orbison

Roy Kelton Orbison, 1936 - 1988



ray charles

Ray Charles Robinson, 1930 - 2004



Ol dirty bastard

Russell Tyrone Jones (Ol' Dirty Bastard), 1968 - 2004



Johnny cash

John R. Cash, 1932 - 2003



hendrix

James Marshall "Jimi" Hendrix, 1942 - 1970



Jim Morrison

James Douglas "Jim" Morrison, 1943 - 1971



Jam master Jay

Jason William Mizell (Jam Master Jay), 1965 - 2002



George Harrison

George Harold Harrison, 1943 - 2001



Freddie mercury

Freddie Mercury, 1946 - 1991



Elvis

Elvis (The King) Aaron Presley, 1935 - 1977




Dean Martin

Dean Martin, 1917 - 1995



Kurt Cobain

Curt Donald Cobain, 1967 -1994



Buddy Holly

Charles Hardin Holley (Buddy Holly), 1936 - 1959



Brian Jones

Lewis Brian Hopkin Jones, 1942 - 1969




Bob Marley

Robert Nesta Marley (Bob Marley), 1945 - 1981




Björn Afzelius

Björn Afzelius , 1947 - 1999



Biggie Smalls

Christopher George Latore Wallace (B.I.G.), 1972 - 1997




Tack för det ni gjorde!

ingen inbördes ordning.
och det finns inget som
heter copyright.

run of the mill

Med George är en råskön låt.

Igår vart ju riktigt lyckat faktiskt måste jag säga! Trevligt folk och lagom full.

Men pablo i torsdags hahah. När han drev med indier och drog ut på det asmycket haha, det var så sjukt roligt! Det bästa är att dom ska filma hans show idag.. eller nej igår, och den ska kanske gå på teve! Bara dom inte översätter den för då förstör dom allt! Men annars, ja alla måste se den. Det roligaste jag sett på hur länge som helst haha. Sjukt! Synd att vi inte stannade kvar efter för att få en autograf istället för att göra ett misslyckat försök att gå på krogen.

 han är en legend!


Längtar tills match imorgon

Young, strapped.. and I don't give a fuck

Okej strapped är jag fan inte just nu i alla fall. In case you don't know what strapped is, Look it up in a dictionary muthafuckaz! haha. I'm hopeless! nej, men tupac fy fan va grym du var.


Nu är jag lite full. Kom nyss hem med nattbussen. Haha den är höjd till 60 kr. Fy fan för det. Jävla skit. När höjder dom 50 öres tuggumini igen liksom? Lika bra att göra det nu! Jaja. Casper ligger i mitt knä. Han kollar på mig med en blick som säger GOSA MED MIG!!!! och ja nu jävlar reste han sig upp och hoppade upp i mitt ansikte några gånger! Haha sötsak. Och nu igen...MIn världens finaste katt. På världens goshumör

Pablo igår eller ja iförrgår var hur roligt som helst haha. Galet! Skulle vilja se det riktigt full alltså haha. Det roligaste är när han driver med tjejer tror jag. Älskar hans tjejer-röst. Han drev lite med tjejer som tatuerar sig i svanken haha. Helt rätt. Skriver nog lite mer om det imorgon när jag orkar eller nåt.

Ikväll var jag på bio med tobbe krille och johan och sen var jag på fellini med my mathidla och carro. Det var roligt det haha. Träffade massa med roligt folk faktiskt! Snodde carros halsduk (som jag har på mig nu och som räddade mig när jag gick hem, skitkallt) så att vi måste ses innan hon åker för det är hennes favorithalsduk. Hon kan inte leva utan den så jag måste helt enkelt träffa henne innan hon åker! Jag kommer sakna henne mycket, men jag har fan lovat att jag ska hälsa på och det ska jag fan göra också. I februari! Så det så. Barret!

Ja nu skulle det inte varit helt fel med en sara här faktiskt. Jag vill verkligen mysa med henne. Varför inte här liksom. Onödigt att inte vara det haha. Imorgon blir en sova skitlänge/hjälpa farsan dag. Skönt att vara hemma dock! Oj jävlar vad veckorna går snabbt haha. Undrar om stefan är hemma nu igen.. fan det var ju nyss han var det.. Men det här går ju för fort, ta det lite lugnt nu tiden, jag är ung fortfarande, och jag planerar att vara det ett bra tag. Jag är ju lite äldre nu men.. Jag är fortfarande barn!

Björn Afzelius får vagga mig till sömns. Vad blir väl bättre? inte mycket kan jag säga!
sarasrarsrasssaras SARS! haha.  Jävla skitmobil att ge störningar till allting hela tiden.. man tror att det ska ringa men så bara jaaanneeeaeeeej. GE MIG EN NY!

ska bara sova lite på bordet.. vänta. Klockan är 03.46
oj shiut jag somnade i 5 minuter haha. Åh björn. Nu sova tror jag. SARA KOM HIT HÖR DU DET!!!!!!!!
arrrggghh nu


Young, strapped, and I don't give a fuck
I'm hopeles
I live a thuglife losing my focus baby
I'm troublesome
haha...
Badboy Killa
There is no one realler
What you saw was the rough rugged and raw
Outlaw OUTLAW

nu jävlar!

mitt schema för torsdag - fredag

Torsdag
ska snart in till stockholm och träffa tobbe och enes och krille och sen ska vi dra på pabo francisco! Hur ballt som helst jag vet. Och sen efter det ska vi till Södertälje till tobbe och hänga där lite.,

Fredag
Hänga hos tobbe.. och sen på kvällen in till stockholm eller uppsala och se snakes on a plane (den här dagen är jag rik också) och sen efter det ska jag gå på krogen med mathidla my och carro! wow carro åker snart, jag kommer sakna henne, speciellt i vinter. Det ska bli roligt!

Lördag blir en hjälpa pappa med saker dag typ, och söndag blir en mamma kommer hem dag Och kanske fotboll!! och måndag blir en träffa sara igen dag! kanske söndag också

saknar dig redan!


torsdag snart eller

men ja jens
Det känns som att mitt hår är 20 cm längre nu än där, och det där var förra veckan tror jag.
Men jag har ju klippförbud haha. Nej men tyvärr. snart ryker det. Inte allt men

Jag kom på nyss att All I have to do is dream är en skittragisk låt. Sorglig. Inte tänkt så på den förut!

Jo en grej. Jag kan inte göra ingenting längre. Eller när jag är med nån kan jag göra ingenting. Men när jag är själv blir jag så uttråkad. Men liksom för 2 år sen eller nåt kunde jag sitta hur längesom helst, DAGAR i sträck utan att göra ett skit liksom. hehe.

Jo Sara du var jättefin i håret. Och brallerna, din bajtare haha. A jens-style taker!




Skyll på stjärnorna

Snart börjar skolan för alla utom mig. Känns det som! haha. Gud. jag är arbetslös, vad ska jag hitta på nu? ta körkort. Det måste jag göra, ska fan leva i den där bilen tills jag får skiten. När jag fått kortet kan jag börja blicka frammåt. Just nu kravlar jag desperat bakåt och försöker greppa tag i saker och ting. Men jag är inte så orolig, det löser sig! Men jag ritade en bild som visar hur det känns, nästan!

jadu

Haha Men det känns nästan sådär faktiskt! Lite mörk kanske den är men i alla fall.
Helgen var i alla fall lyckad måste man säga! I fredags var det heby med sara linn tobbe och lite andra, och sen i lördags vart det heby IGEN men denna gången lyckades jag med att bli råpackad. Men det var kul, okej inte när jag blev nerbrottad men i efterhand är väl det rätt roligt med! Sen när jag kom hem på söndagen så kom sara och så vi ute och gick på åkern mitt i natten, bäcksvart och så var det några katter tror jag som bråkade i skogen. Det lät skitläskigt så vi sprang därifrån haha!

Undrar om det blir nå jobb den här veckan. Regn regn regn. Lite skit faktiskt. Men ikväll ska det i alla fall bli AIK match på teve i uppsala! Om inte krille bangar för en diskmaskin men det går liksom inte. Jag måste se en match snart innan jag får abstinens. Och på tal om abstinens, eller kanske inte, men på fredag får jag lön. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Run for your life!

Lovely rita - meeter maid!

Igår blev lite galet. Men roligt det är det viktigaste.

my gosh

fyfanvasjuktsöt
åh herregud vad söt. Kom till mig kom till mig NU <3

haha

jaha då blev heby igen då haha.. Lite smådrygt

men om man blir hämtad så kan man ju inte annat än tacka ja.. Och när tobbe bjuder också haha

Kommer sakna sara!

jag låter mina tankar vandra

Han fångade sparken med huvudet, som att nicka en fotboll i mål som att kasta en sten högt över taken och klättra, dit ingen kan nå
Långsamt glömmer man bort allt, också träskor och gulblend i smyg
men jag minns saker han sa som gjorde mig större - äldre - inte så blyg
på hans jacka satt fyra märken
hjältar i glittrande tyg
slade kiss bowie och sweet, året när Pinups var ny
en blank, dank låg så tungt i min - hand
mer värd än kulor, av glas
en dank, frank, jag kommer aldrig närmre än så - en blank förmiddag
i handen på frank...

Nu är jag större...
nu är jag äldre..
äldre än du.
.. Nu är jag större
STÖRRE ÄN DU!

Låt dom få leva, dom är ju så sköna!

Haha kom å tänka på en grej som jag hörde idag vid köksbordet. Typiskt vuxen/svensk grej! En från städ bara: gud va det regnar hela tiden. då påpekade en annan: Ha! det har ju inte regnat på hela sommaren?!
och då gick det upp för henne också. Men jag kan inte förneka att jag själv inte sa så, fast somewhere deep down så är det ju ganska skönt med regn. Och man vet ju att det är svenskt att klaga vid varje väder. Fast jag är ganska bra på att inte göra det.

Vi fick aslite mat idag. Rågott, men va fan, ge mig en stor mängd mat värdig för en arbetande man!!! Haha.

kanske ska ta och avsluta med ett pappa citat, eller ja pappa-standard-att-säga-varje-gång-han-ser-mig-gå-ut-ur-mitt-rum mening kanske det heter

"Gå inte ut, du drar med dammet"

Haha.. några andra klassiker:


"jeeee-eeeens"
"ta och röj upp lite här"
"ta en banan"
"dämpa!"
"du kommer ju tyna bort"
"har du ätit?"
"ta och fixa till lite"

BRRRRR

sara är en munsbit


Nu när du är nitton år

Fy satan va det regnade idag när jag och krille jobbade ute. BLÖTT. Och mina skor luktar skit efter en hel dag blöta. Mina fötter också. Jag vill duscha dom!  Nu är det dock soligt ute!

Fick höra idag att om det inte är bra väder så har vi inget att göra så det kanske inte blir så mycket mer jobb..!HJÄLP haha. Jag vet inte vad jag ska göra då.

Idag förstörde jag många stackars äckelspindlars hem. Rensade hus från spindelnät. Fy fan va äckliga spindlar.. Kanske3 cm långa ben. Jag dödade dom jag såg. Så det kommer garanterat att regna imorgon!


Har kommit på att jag vet i alla fall 3 låtar som handlar om att vara 19 år..

Placebo - Just 19, a suckers dream osv osv

Björn Afzelius - Nu när du är nitton år osv osv

Björn Afzelius igen -  Nitton år

Den sista är väl den som passar in bäst. Man får fetaste ångesten av den också, det är det som är grejen

läs texten:

Drömmarna tog slut när skolan var förbi.
Var det verkligen så här min framtid skulle bli?
Nitton år och utanför, och ingen verkar bry sej om varför.

Min dag har bli'tt så lång, min natt en evighet.
Jag driver utan mål på ett hav av ensamhet.
Men kroppen är ju ung och stark;
Varför vill ni inte låta mej få visa vad jag kan?

Ni kan väl ge mej en chans, ge mej ett hopp,
ge mej nå'nting att tro på.
Jag vill ha en uppgift, jag vill ha en plats;
Jag vill ha en framtid.

Jag skapar ingenting, jag ligger folk till last.
Jag anklagar mej själv, det är mitt allra värsta straff.
Ni slösar med mitt enda liv;
Kan det verkligen betala sej att ställa mej bredvid?





it is that! it is that!

work work.

Var ganska trött nyss så jag somnade när jag låg i sängen.. Sådär snabbt! Så vaknade jag av att mamma bankade på dörren och i kanske 2½ sekund trodde jag att det var morgon och att sara låg bredvid mig men så var det icke. Haha skitskumt. Och lite läskigt.

Min mobilkamera funkar för tillfället så jag var tvungen att ta lite onödiga och tråkiga bilder. Här är dom.

däck
Mitt cykeldäck borde ju få punka snart tycker man

yeah
det ser ut som att jag har handen på byrån som är inne fast jag är ute

something missing
Ja någonting är det som saknas

snart
snart snart!Ballt

joihn
snygg.. Nej skitsnygg

beatkewsz
bäst

beatles
bäst på LP

glömde
den här plus...

kent
dessa och du har min kentsamling.

aik
mamma har köpt ny tröja

blommor
jag hatar dom här blommorna, kom inte tillbaks

rum
där har ni bra people

jaqpp
ön utanför brygghuset på jobbet. kolla molnet. Fint

bagar
brygghuset

fint
vackert



ja så roliga var dom bilderna.


Jo vad gjorde jag i helgen föresten! snabb genomgång.. I fredags efter jobbet åkte jag till stan med krille vid 6 tiden, träffade tobbe och en snubbe och en tjej och köpte öl och satte oss i stadsparken och drack öl. Efter ett tag kom jocke och arvid och mathidla kikade förbi. Sen tillslut kom sara och linn så var jag med dom lite sen drog dom iväg på nån konsert! Sen så kom barret också, henne var det längsen jag såg så då blev jag glad! jag vad glad för det mesta tror jag. Sen så drog vi till fellini, jag arvid jocke och simon! drack lite öl där och sen så kom krille och tobbe för dom ville dansa så dom hade dragit till uppenbar! Och vi bestämde oss för att gå dit också. Men jag halkade efter dom andra på nåt sätt så då sket jag i det och ringde sara som var på festivalcampingen! mötte henne i stadsparken, det gick fort hon fick skjuts! Så drog jag med henne och lyckades efter ett men att planka in på campingen med hjälp av patrik. Jag var föresten ganska full då. Sen så var jag där med dom och sen somnade jag med sara i tältet. next morning blev det frukost på donken, rätt ovärd sådan, och sen på kvällen käkade jag pizza med krille och stefan och sen så kollade jag på film med steffo. Han var skitpigg inte alls. Och igår kom sara! Vi tittade lite på tupac konserten som gick i lördags, haha den var rolig. Japp.

go jeee-eens go jeee-eens

Spillde nyss ut nästan en hel hink över vårat vardagsrumsgolv. Som är parkett. Det ser fuktskadat ut, och jag ber till gud att det bara är trät som är lite vått och att det blir bra innan päronen kommer hem! Haha. Så går det när man ska va duktig och hjälpa till hemma.

Jävla skithink

fast lane

dagens låt är i alla fall antingen Hit em up med tupac, eller runnin (dying to live) med notorious och tupac!
Så jävla skönt.

Just nu är det konsert med 2pac på tvåan.. det är lite ballt! "Spelade" hit em up, och snackade om att man ville förbjuda den låten.. det kan man förstå!


I aint got no motherfucking friends...
So i fucked your bitch you fatass motherfucker!

jahapp

you never give me your money



One sweet dream
Pick up the bags and get in the limousine
Soon we'll be away from here
Step on the gas and wipe that tear away
One sweet dream came true today
Came true today
Came true today - yes it did

One, two, three, four, five, six, seven,
All good children go to Heaven


and We won't stop, cuz we can't stop

Idag åkte jag till stan efter jobbet och köpte mig ett par nya jeans och ett par skor! Woho! Sara valde skorna, men sanningen är att jag tittat på dom förut.. haha men jag hittar alltid grejer med henne, det är bra. Brallerna var grymma dom med, lite annan färg på dom!

Jag är så otroligt ölsugen nu, och imorgon, ja då jävlar blir det krogen! Stefan kan inte säga att han inte orkar, det funkar ju inte;D Lumpen är slappt. haha. Sen ska jag träffa sara och båda ska vara packade har vi bestämt. Det blir kul! Sen helg, fy satan vad härligt det ska bli! Very najs, fågelbajs!

Jag har föresten blivit brun.

Nu ska jag lägga mig och sakna sara.

Det är pissvarmt när man lägger sig, iskallt när man vaknar!

It's kinda hard with you not around

vaknade hos Sara som var väldig trevlig att träffa igen! Även fast jag blev strypt haha.  Sen in till stan och buss till krusan. Vilken working class hero man är. Jobbar arslet av mig, river mig på allt, insekter biter mig, bränner mig i nacken och ja! Men det är skönt. Finns inget bättre än när man känner att man slitit som ett jävla djur. Och så får man ju betalt för det också! Det är inte fy skam. Jag kommer få så sjukt mycket pengar den 24. Det blir nice. Tyvärr går allting till körkort. Men så är det! Sen får jag leva på lönen jag tjänar ihop nu!


Idag har det sen jag kom hem varit Hip hop dag. Gammal hip hop från runt den tiden då jag var hip hopare. Fy fan va bra hip hopen var då.. Lite annat än mot idag!  Allting började med att jag hörde I'll be missing you igår på radion, Med puff daddy. Fick rysningar!

Och videon till den.. Vilken nostalgi!

http://www.youtube.com/watch?v=pDGX1T7dy18

Jag kan sjunga hela nu.. Haha

Och så lite andra låtar jag lyssnade mycket på på den tiden.. 2pac, den största

http://youtube.com/watch?v=0w1Wii73ZFI

http://www.youtube.com/watch?v=niKMTiBFNZQ  klassikern

http://www.youtube.com/watch?v=O5Dhy6CU_Ag

fan då kunde man hip hop alltså.. råsköna melodier och texter.

http://www.youtube.com/watch?v=cyA9PJzKHGM

http://www.youtube.com/watch?v=2NOdXsBgOEQ

och till sist den här:
http://www.youtube.com/watch?v=wXPQ5gxnVio


Yeah. Nu en torsdag och sen en fredag bara sen helg. På fredag blir det utgång. Självklart ståfräs!


As I bail through tha empty halls
breath stinkin'
in my draws
ring, ring, ring
quiet y'all
incoming call
plus this my homie from high school
he's getting by
It's time to burry
another brotha
nobody cry
life as a baller
alchol and booty calls

Life goes on!


och den här versionen föresten
http://www.youtube.com/watch?v=Fae3U-bzL_g

fan va fet

Things she said

Well the rain exploded with a mighty crash

fy fan det kryper över hela kroppen efter den här dagen på jobbet. Insekter och spindlar överallt. Blä. Jag är trött!

Behind my wristwatch the skin is white. Behind my wristwatch where winter hides.

och så lite bilder från i lördags!
jeppptjpålen puttejesnputte


bildkanske

Nej

Kikade runt lite på helgon ikväll och kom och tänka på en grej. Vad är det med tjejer och citat. Inte kändis citat, utan citat från kompisar. Nu vill jag reda ut det här. Tjejer, är det så att ni har så jävla dålig humor att när ni för en gångs skull säger nåt roligt till era kompisar, eller tvärtom så måste ni ha det på msn, på communitys och tamejfan överallt? Det är inte ett dugg roligt? Det räknas inte ens som internskämt (som förövrigt är den enda humorn tjejer verkar ha) det klassas som helt ointressant och bara pinsamt skittråkigt. Inte fan drar jag upp varenda grej krille säger till mig på bloggen för att jag garvade i en halvtimma åt det? Jag skulle för fan ha en hel jävla bok efter en kväll med grabbarna liksom. Men jag skriver ändå inte upp allt dom säger, och varför inte undrar ni, jooooo det är så va att jag vet att ingen annan bryr sig en sekund, och det är bara skitlarvigt. Tada!

VAD ÄR GREJEN?

Japp jag drar alla över en kam, kant;D

och så lite kent

Och du tystnar om natten
du är mörkrädd, kan inte låta bli att le..
..åt alla saker jag aldrig ser

att du är tunn som luft,
du är nästan perfekt,
du gör mig lugn
när alla ljusen har släckts
bara en sekund, då är jag nästan perfekt
du gör mig lugn,
jag klär i din andedräkt

du gör mig lugn, du är nästan perfekt...
 om jag förlorar dig..
.. så förlorar jag synen,
omjag
förlorar dig..
då har jag ingenting kvar,
förlåt mig,
men du är allt jag har

tunn som luft, du är nästan perfekt.




SÖNDAG

Slut på veckan. Tja vart en helt ok vecka ändå! bra avslutning.

Idag har jag då vaknat i Heby, och tänkt att jag skulle gå på aik matchen, men vi segade alldeles för mycket. Gick ner och käkade pizza på morgonen med bearnaissås.. dreggel.. Jävlar vad gott. Sen kollade vi på oggy och kackerlackorna, hem till midgård och lite hipp hipp. Haha hem till midgård är så skönt. Speciellt Runar. påminner om pålen som fan..  "Alla brudar med stora pattar, jag är ledig ikväll" Haha. SKönt med en dos av omogen humor ibland.

Sen åkte vi i alla fall hem.. fick vänta på tåget på stationen i en timma.. orkade verkligen inte gå och kolla på stan, det var varmt!Träffade stina på tåget och pratade med henne lite, det var roligt. Sen så när jag kom till knivsta så gick jag till Jessica, väntade där några sekunder så kom krille så åkte vi tillsammans till Ica, jessica körde, och köpte lite presenter till Jossan. 4 rör chips, en läsk, en stor grönsak, en kaktus och ett kort. Sen åkte vi till jossan och käkade lite daimglass och pratade. Det var mysigt det med. Sen fick jag reda på att AIK vann med 1-0! woho. Wilton gjorde målet. Sen så åkte vi hem och nu sitter jag här. Och nu är jag trött på att skriva blogg. Tur att veckan är slut!

So, I lit a fire, isn't it good, norweigan wood?

END OF DAYS!

LÖRDAG

Idag fick jag se att jag kommit med i tidningen haha. I unt i A-delen på sidan 7. På den stora bilden ser man långt borta en röd-svart randig tröja,det är jag! och en svart prick, det är min syrra och sen ser man mamma också. Haha.

Jag kommer inte kunna skriva om den här dagen förrens imorgon eftersom jag ska sova i Heby ikväll! Vi ska på sala stadshotell haha. Hoppas det går bättre den här gången!

Och imorgon ska jag dels komma hem, hälsa på jossan och gå på aik match.


Lite update då
Nu är det ju söndag, men jag tänkte skriva om vad som hände igår. Åkte till uppsala vid 15 tiden, tänkte planka på tåget men så kom konduktör helvetet ändå. 70 spänn. Blir galen. Dra åt helvete SJ. Fick vänta en stund på stationen i uppsala på pålen och putte men till slut kom dom i pålens röda bmw! Som jag knappt får plats i. Sen åkte vi till Heby, det gick snabbt, tog kanske en halvtimma. Käkade på max gjorde vi också. Kom fram till tobbe, drog upp i hans lägenhet, träffade hans brud och hennes kompis.. Klockan var väl 6.. så vi bestämmde oss för att börja dricka lite så det gjorde vi. Själv var jag så avtaggad så det gick inge vidare. Vi var där enda tills 22.40 tror jag, så det var en stunds förkrökande, och jag var nykter när vi skulle åka haha. Men det var mysigt där, hann sjunga till en håkan låt, lära mig en grej på gitarr av en snubbe och prata med sara, hon ringde! Det var härligt att höra hennes röst. Sen åkte vi buss till Sala, vi åkte alla på barn eftersom chauffören var najs. Och d e najs. Sen kom vi in till Sala, gick till nåt ställe där vi tog en isbjörn, i alla fall jag och tobbe, jag var fortfarande helt av. Sen gick vi in på stadshotellet och hälsade på dogge som var DJ! Ja och väl där började jag dricka lite mer då. Vart några tequila och en jägershot som gjorde att jag var en mm från att spy. Men det orkar man ju inte göra så det sket jag i. Det var roligast dom sista 45 min innan dom stängde för då spelade dogge skön musik, fast det gjorde han innan också, men man kanske var lite mer på g för att dansa då. Dogge erbjöd sig att skjutsa hem oss sen så det gjorde han också! Och det gick fort, jag kollade på hastighetsmätaren och såg att den stog på 240km/h. Jag började skratta för det kändes roligt. Tobbes tjej flög runt i baksätet. Men dogge hade kontroll han.

Ja sen när vi kom hem slocknade jag på en luftmadrass på golvet. DOm där gamla modellerna är så sjukt osköna. Varför har dom 11 grand canyion på madrassen för? man ramlar ju ner i dom. Nej så jag la mig på soffan nån gång under nattens gång.

END OF DAY SIX

FREDAG

Oj redan.. Det går för fort! Eller nej det gör det föresten inte vid närmare eftertanke.. Det är bra att det går fort:D i alla fall den här veckan.. och några dagar till. Tills på tisdag (hoppas jag).

Jo idag så vaknade jag väl vid 12 tiden kanske och gick upp och satte mig vid datorn för att se att nerladdningen av Gimme some truth var klar. Det tog bara en vecka haha. Nu måste jag bara skaffa en dvdbrännare. Jo och sen så åkte jag med mamma och pappa till storasyster åsa, hämtade upp henne och sen åkte vi och plockade hallon på ett självplock ställe. Det var varmt och sommarfeeling över det hela, det var mysigt! Tyvärr fanns det inte så mycket hallon att plocka, men vi fick ihop en hel del i alla fall. Dom hade en liten butik där också med självbetjäning, alltså om man tog en säck potatis skulle man skriva upp det på en lapp och lämna pengar i en pengaburk. Haha bara i sverige som det funkar alltså. Utomlands skulle någon sno det där på 2 röda. Men inte svenskarna inte! Ja det var mest äldre människor där kanske är värt att tillägga. Vi tog lite snygga bärplockar kort också jag och åsa det var roligt hoho.

När vi var färdiga så åkte vi hem till åsa efter att först ha stannat vid konsum och köpt vaniljglass, så käkade vi hallon och vaniljglass ute i eftermiddagssolen. Det var också mysigt! Innan vi åkte så lånade jag Flight 93 av åsa och uffe. Om det fjärde planet som kapades men som aldrig åkte in i någon byggnad den 11 september. När jag kom hem sen så  käkade vi mat och så pratade jag med Simon, så kom han över och vi kollade på filmen. Faktiskt mycket bättre än vad jag hade vågat tro. Den har jäkligt skysst betyg på imdb också, men det är ju många amerikaner som röstar där antar jag. Men den var bra! Sorglig var den såklart.

Efter vi kollat på den så kollade vi på lite annan tv, kollade på lite bilder och filmer på datorn och så tills klockan var halv två och då drog simpa hem. Vi pratade lite om saker också haha. Det var roligt.

Japp det var min fredag. Imorgon så blir det Heby och plankshot för 200 kr eller va det nu var. Eller först heby sen sala då.


Nästa nyår ska bli som ett riktigt nyår föresten. Kvällen ska sluta med att jag lyssnar på Sanna (nyårsafton åre 1983) med Ulf Lundell.. Så perfekt nyårslåt. Skitfin är den också. Här är ett utdrag:


Sanna, raketerna far över sjön i natt
Skogen exploderar
och bergen står tysta som alltid
dom vet hur man håller sej för skratt
Men nere på dansgolvet finns ingen hejd
allt måste göras nu innan året är slut
Och bandet spelar Take me in your arms
och hela hotellet luktar adrenalin och krut
Du sover och vad du drömmer om
Vet du bara själv
Sanna, jag önskar jag vore som du
Så liten som du, så stor som du igen
bara för en dag

Åh, Sanna, snart dansar du
ut i din nyårsnatt
Vacker som få
Är jag med dej då med min nyårshatt
på sned i grånat hår, när du är nitton år
Sanna, dröm om mej i natt
Dröm att jag är där


Ja ni ser ju själva

TORSDAG

Nehepp, blev inget jobb idag heller. Väldigt skönt. Idag har jag slappat haha, det var oväntat va! Jag försökte sitta ute i solen och läsa bok men solhelvetet försvann ju bakom molnen varannan minut. Så det sket jag i. Sen har jag kollat på tyra banks show.. Eller jag kom på mig att sitta och rågarva åt Tyra Banks show. Så tänkte jag vad fan håller jag på med. Gick till datorn istället.. Hmm sen när pappa kom hem drog jag ut och sprang igen.. Sprang ganska långt faktiskt! Var skitjobbigt. Fast jag har rätt bra grundkondition ändå.

Jaha sen käkade jag mat och kollade på tv efteråt.. simpsons, family guy, självklart avsnitt jag sett tusen ggr. Sen kollade jag på ghost whisperer. Har kommit på att det handlar om samma sak hela tiden. Ett spöke som är förbannad på någon, men i slutet så kommer det på bättre tankar och så är det en jättefin scen när spöket sitter och säger förlåt till den hon varit dum mot genom hon Melinda heter. Men jag kollade på hela ändå. Kanske pga att Jennifer Love Hewitt är så irriterande snygg på nåt sätt.  Ja sen har jag inte gjort något mer. Eller jag kollade på sagan om ringen trailers på youtube. Kan varenda replik ( jag kan filmerna också haha) och det kändes lite sorgligt att kolla på dom, för jag längtar verkligen tillbaks till den tiden när man hade filmerna att se fram emot hela tiden. Det var asroligt måste jag säga! köa och känslan när man kom hem och hade en extended film i brevlådan.. Mmm! Gör bilbo peter jacksson!

ONSDAG

Japp ytterligare en dag har passerat. Vad har jag gjort idag då? Hmm till att börja med drömde jag världens härligaste dröm. Jag var så lycklig i drömmen och allting var underbart, och lite konstigt men ändå så bra. Den handlade i stort sett om ingenting. Det jag kommer ihåg är att guc, fast det var bara min och jockes klass och några fler, skulle ha nån tävling där man skulle åka till stockholm genom ledtrådar och sånt. Det var min gamla historialärare som berättade hur det skulle gå till. Vi kom iaf till stockholm och jag minns små snuttar från när vi var där, men det var tågresan på motorvägen (!) hem som jag minns bäst. Jag krille pålen jocke och anders som jag gick i samma klass som 1-7an var där... Och tåget gick liksom på motorvägen.. Och man kunde springa bakom tåget utan att tåget åkte ifrån en. Och det gjorde vi också! Fast det gick snabbt ändå! Vi satt längst bak så var det en dörr man kunde gå ut ur, och där bak fick man egentligen inte sitta men vi brydde oss inte. När vi var ute och sprang där så kom helt plötsligt kungen och drottningen och srpang i filen bredvid.. Vi tyckte det var skitroligt och sprang och vinkade till drottningen på sättet som hon brukar vinka och hon vinkade på samma sätt tillbaks.. Och dom hade nån livvakt där som sprang med dom som inte såg ut som en livvakt alls som jag gjorde high five med. Jag kommer ihåg att vi skrattade hela tiden och hade skitroligt. Kände mig fri och levande! och sen så åkte till slut tåget ifrån mig och anders men vi var i mål snart ändå.. Vi såg målet på kanske 100 meters avstånd och alla som stog där, bl.a maria och alla andra som var med i tävlingen..  Så sa jag till anders: Nu jävlar! så började jag springa allt jag kunde men han sprang lätt ifrån mig, och jag kände mig helt tung i benen och så vaknade jag. Poff! Helt skum dröm. Men underbar på nåt sätt.

Jaja resten av dagen har jag slappat och inte gjort ett dugg typ. Käkat frukost, spelat cs, och försökt städa mitt rum lite. Gick rätt bra! Gick upp vid 13.00 någon gång. Sen kom my vid 18 tiden, vi kollade på lite guc filmer, kollade i skolkataloger och pratade massa minnen. Längesen jag träffade henne! Allt för längesen. Det var roligt! Käkade chips och drack partysoda gjorde vi också. Men nu har hon åkt hem precis och jag ska väl hmm jaa jag vet inte riktigt vad jag ska göra!Inget jobb verkar det bli imorgon i alla fall..Lasse har inte ringt!Men kanske måste lägga mig tidigt om han skulle ringa imorgon bitti, haha snälla gör inte det.

TISDAG

Idag så gick jag upp tjugo över sju, kändes skitkonstigt, men jag kan inte riktigt säga varför. Kanske var det för att jag inte gått upp den tiden sen skolan? Jaja, då åkte jag i alla fall till Krusenberg med mamma, för att jobba åt Nicke! från typ 8.00 till 12.00 så trimmade jag häckar med häcktrimmer. Man blir lite trött i armarna av att hålla en sån ska jag säga. Men man är ju arnold! Sen så använde jag samma trimmer till att klippa grenar och löv på träd så långt upp jag nådde. Det var jobbigt som fan! Hade mjölksyra hela tiden, men det är nog bra tror jag! Sen gick jag och tog lite kort på vattnet och så, det är så fint där nere. Sen så käkade jag pizza till lunch, en hawaii med massa bearnais sås på.. Oemotståndligt! Sen så krattade jag upp alla löv, och resten av dagen målade jag duschkabins-lister. Det är lite jobbigt faktiskt! Att man måste vara inne och så, för när jag jobbar där vill jag helst vara ute, man blir så harmonisk, så mmmMMMM!! Haha.  Ja och när jag var klar med det så satt jag och lyssnade på musik i bilen tills mamma var klar. Sen åkte vi hem så satte jag mig här och kollade FAN-TV klipp från gårdagens match och läste lite artiklar om den. Och nu har jag precis spelat CS, men det är inte som i dom gamla goda dagarna när man kunde spela i flera timar, nu tröttnar jag efter en halv.

Japp dagen är inte helt slut än, jag planerar att rensa min byrå och slänga sånt skit jag aldrig har på mig och som är trasigt. Vilket är en hel del. Sen har jag planerat att springa på åkern, och träna lite annat. Sen duscha sen sova.. Fan det här kan ju bli riktigt kul! Får se hur mycket jag gjorde sen.

SENARE:
Sådär ja. Jag har varit ute och sprungit! Och sen har jag tränat lite hemma också. Duschat har jag dock inte gjort så det måste jag nog göra. Rensat byrån har jag också så nu är det snyggt i den för en gångs skull.. håller iaf i en vecka. Mer har jag inte gjort sen sista, eller ja ätit. Nu ska jag slänga dom gamla kläderna och sen vette fan vad jag ska göra. Kolla färdigt på resan till Melonia kanske.

END OF DAY TWO