Gudrun och lite annat

Gudrun Schyman anser att en bojkott från Sveriges sida av fotbolls VM är ett sätt att skapa debatt om prostitutonen som man tror kommer ske där i sommar. Och det enda alternativet. Tror hon på det själv? Skulle något land verkligen bry sig? Jag tror inte..  Är hela grejen med att vara feminist att tro på saker som är helt sinnesjukt dumma så man inte vet hur man ska reagera? Är Gudrun sveriges sämsta politiker någonsin? Hur lockar hon väljare egentligen? "Rösta på oss så ställer vi in Fotbolls VM yihoo(eller iaf nästa!!" Där tappade hon röster från alla fotbollsspelande människor i Sverige.  Hur kunde vänsterpartiet ha henne som partiledare? ....

Snart tar pengarna på mitt Timkort slut och enligt skolans regler eller vad man ska säga så får jag inte någon mer ersättning. Så jag ska alltså betala för att praktisera.. Jobba gratis. Jag tror fan inte att jag kommer göra det, så det här kan vara min sista praktikvecka. Det allra bästa med allting är att skolan la ut 2400kr på timkort till var och en av mig och krille. Som ett löst saldo, så att man köper biljett varje resa. Dom pengarna är slut nu. Hade skolan fixat 2 st period kort för nästan samma pris, endast 60 kr dyrare (en resa till sthlm), så hade vi kunnat åka hela praktiken, mars-april. Men hon som fixade biljetterna räknade antagligen med att vi skulle åka på lågpris varje dag, vilket inte går, och om hon kom på tanken på periodkort så var väl faktorn att vi inte fick det att vi skulle kunna åka hur mycket som helst på dom.. Aja baja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback