Björn och hans låt Ikaros

image605


Det är så vackert så att jag kan börja gråta.


När jag tänker tillbaka på min barndom
ser jag skräckbilder tydligast av allt
ja dom gånger dom skrämde eller slog mig
är dom minnen som hårdast sitter fast
för som barn tar man kärleken förgiven
allting annat är mot ens natur
I den stund man tar steget ut i livet
är man bara ett tillgivet djur

image606

Ändå står snart dom vuxna där och pekar
ut en riktning dom tycker man ska ta
alla drömmar dom själva har förvägrats
vill dom förverkliga genom sina barn
Är man lydig belönas man och hyllas
revolterar man mister man allt
Ingen älskar ett barn som inte lyckas
Ingen älskar ett barn som är starkt

image607

Men vem besitter förmågan att veta
vad som ryms i en individ
och vem kan säga till någon annan
hur lyckan ser ut
vem kan säga vad någon annan vill bli

image608

Låt dina blommor slå rot där det finns jordmån
låt dina växter få leva där dom trivs
lås inte in dina plantor i ett rivhus
låt dom få slippa ett onaturligt liv
Låt den du älskar få pröva sina vingar
En dag så flyger din älskade rätt

Vill du bli respekterad av din avbild
får du visa din avbild respekt.


image610


image611



image609
sen så har jag kommit på att Björn var jäkligt snygg. Och jag känner på mig att Sara, när du läste det här och såg bilderna att du tänkte "snygg han är" eller liknande, jag satsar en tia!!

?:)




Kommentarer
Postat av: Åsa

Hehe han ser lite cool ut, det kan jag erkänna...men snygg? nja... hihi
min söta lillebror, du är så häftig!
längtar tills på söndag!!!!!!!
Puss o kärlek

2007-09-05 @ 13:21:25
Postat av: sara

äääh...trodde du visste hur min smak var vid det här laget,tydligen inte!
Nej han ser bara ut som en gubbe med glasögon,inget snyggt med honom.
Tack för tian..den är välbehövd!

2007-09-05 @ 15:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback