Saras utmaning

Man ska svara på lite frågor här då...

Vad gjorde du för 10 år sedan?

Jag var 11 bast och gick väl i femman eller sexan tror jag. Hade ganska nyligen flyttat till plommonvägen från aprikosen.. Hade ett fint sommarlov.. Hängde mycket med min granne andreas..  Kommer inte ihåg mer haha

Ställen jag bott på?

Aprikosvägen - där bodde jag med syrrorna mor och far tills 97 nån gång. Det var en riktigt fin tid, bodde nära krille så vi var nästan varenda dag, arvid bodde där också, stoffe var granne.. Familjen tandfors också, som alla i syskonskaran plus päronen var vänner med. Jag hängde med Malin, vi gjorde allt möjligt.. lekte med lego eller barbiedockor till exempel. Eller badade i vår duschkabin som hade en hög propp haha. Vi skulle gifta oss när vi blev stora sa alla, och vi köpte det med hull och hår! Sen var det ekorrsinvasionen i sandlådan som jag inte minns, röda vita rosen med alla barn på hela gårde som pågick i flera timmar, burken och ja..  Fin tid, fina julaftonar, mycket snö inte minst..

Plommonvägen -  Som sagt, 97 flyttade vi hit, sen har det varit en jävla massa perioder.. haft tre olika rum, det jag bor i nu är friedas gamla.. Mest förknippar jag allt med andreas när vi hände så pass mycket, hoppa ut genom fönstret och cykla till statoil, och dom först vintrarna när det alltid var mycket snö.. Som jag tog kort på med vår ixus aps rullekamera så det är fan inte bara "som man tror man kom ihåg det".. Men på senare år är det förknippat med en vilja att flytta hemifrån, bänken nere på åkern, ingen snö på vintrarna och cykling till upptåget. Typ.


Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär? 


oj.. mycket.. men några av dom första grejerna skulle vara:

Jobba kvar på TM ett tag och tänka, när jag fick en dryg kund, tankar som "äh.. tar ledigt och drar till paris imörrn!"

Bjuda alla mina närmsta kompisar, på en fet-jävla-resa, och sara på en riktigt romantisk tripp som hon inte skulle veta om

Pumpa in lagom med stålar i AIK (köpa tillbaks wilton, boa tex)

bjuda mina päron på en sjuhelvetes semester

dra med mina syrror på en syskon resa

regler: svara på alla frågor. välj ut 6 personer och utmana dem i deras bloggar! meddela personen du blev utmanad av när du genomfört. lycka till!


Jahapp.. Jag utmanar alla som läser detta!! Haha nej men om nån skulle svara så kan ni ju posta en länk i kommentarsfältet *tihi*


Kommentarer
Postat av: sara

Bra jobbat! Du har defenitivt bott på färre ställen än vad jag har babe!



Älskar dig:)

Postat av: Cousin S...

Syskon resa???? En svart hårig sjuk sköterska?

2008-09-12 @ 16:59:49
Postat av: fbe

Syskon resa??? Kul potatis med skivad kalv lever?

Lever pastejen?

2008-09-12 @ 20:46:10
Postat av: fbe

Kul potatis med skivad kalv lever???

Lever pastejen??

2008-09-12 @ 20:56:52
Postat av: fbe

Kul potatis med kalv lever??Lever pastejen?

2008-09-12 @ 21:00:18
Postat av: fbe

Kul potatis med kalv lever??Lever pastejen?

2008-09-12 @ 21:01:44
Postat av: XONX

Trevligt :P

2008-09-12 @ 21:05:35
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: The babes!

Men vi då?????? Jag trodde att vi var mer värda än så i din lilla memorylane.....=( Ja vi på nr 18 alltså... Jag sitter här med din kära syster och dricker kulturellt rödvin och äter kulturell camembert. Vi ska ut i natten och vara kulturella!! Puss på dig lilla Jens!!!

2008-09-13 @ 20:14:13
Postat av: jens

Haha vad är det här för sjuka svar FBE! sär skrivning.. Vi ses snart!



Nummer arton glömmer man självklart inte! haha, men man kan ju inte ta med allt...

2008-09-26 @ 20:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback